Vraag

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
Niet meer dan 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de tablet vooral gebruiken als draagbare tv, om bijvoorbeeld in de keuken, op zolder of in de tuin tv te kunnen kijken via de Ziggo/KPN app of andere video apps zoals YouTube/Netflix/Videoland/NPO start, etc.

Een goed (mat) scherm (liefst ook in de zon goed te zien), geluid en accuduur zijn daarom de belangrijkste criteria. Pure prestaties zijn van ondergeschikt belang.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf kwam ik uit op de Lenovo P11 Plus. Deze heeft een goed scherm, goed geluid en een goede accuduur (op basis van de Tweakers reviews).

pricewatch: Lenovo Tab P11 Plus (ZA940124SE) Grijs

Welke vragen heb je hier nog over?
Bij de Lenovo P11 las ik wat problemen met sommige video apps zoals de Ziggo & KPN app. Dat leek later door een update verholpen, maar zou dus echt een no-go zijn. Ook las ik dat er nog altijd tablets die geen HD Netflix ondersteunen. Hiervoor geldt hetzelfde.

Ik heb een oude Nexus 9 tablet, maar deze is enorm traag, de batterij is af, en veel apps worden niet meer ondersteund omdat het OS te oud is. Ik ben van plan deze wel een flinke tijd te gaan gebruiken, dus langdurige ondersteuning wat betreft software updates is daarom ook een belangrijke.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Bij de reviews van de P11 kun je vragen stellen onder de review, als je @michaelklever vraagt naar Netflix HD ondersteuning, weet je of dit gaat werken en dan ben je klaar.
Er is gewoon weinig aanbod bij tablets, dus als je iets vind wat past, koop het.