Panasonic plasma overleden. 3 kandidaten gevonden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik zoek een?
OLED tv.
Wij zijn alleen geïnteresseerd in beeldkwaliteit dus dan komen we bij OLED uit lijkt ons.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
We willen het liefts onder €1300 blijven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?\
Tv en films kijken, that's it.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
De drie kandidaten die ik heb gevonden zijn de LG C1, Sony KD55A89 en de Sony KD48A9. We willen het liefst een 48" maar 55" is acceptabel als de beeldkwaliteit superieur is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Na 10 jaar trouwe dienst is dus onze Panasonic TX-P42G30 plasma tv overleden. Die hebben we toendertijd gekocht vanwege het prachtige beeld. Mijn vriendin en ik vinden LCD beide nog steeds niets dus dan komen we automatisch bij OLED uit en het liefst een 48". Onze shortlist bestaat uit de LG C1, Sony KD55A89 en de Sony KD48A9 aangezien deze drie op dit moment bijna gelijk geprijsd zijn. Zoals aangegeven is alleen absolute beeldkwaliteit voor ons belangrijk. Smart tv boeit ons niets, makkelijk menu is leuk maar niet heel belangrijk. We willen ook 4K content kijken en gamen doen we niet. Volgens vele online reviews zou de KD48A9 de beste zijn voor beeldkwaliteit maar dat is een 2020 model. Is die toch nog de moeite waard of is de C1 of 55A89 beter?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:30
De beeldkwaliteit zal elkaar niet veel ontlopen. Als je de tv’s niet direct naast elkaar hebt staan denk ik eigenlijk niet echt waarneembaar.

Alle OLED panelen komen ten slotte bij LG vandaan.

Sony heeft voor het smart gebeuren Android tv, vond ik in het verleden op Sony tv’s traag.
LG heeft het eigen webOS, alle apps voor o.a. KPN tv, Ziggo, Netflix, enzovoort zijn aanwezig.
WebOS is lekker vlot.

De remote van LG vind ik persoonlijk mooier en handiger.

Denk verder dat je aan beide tv’s een goede koop hebt.

55” is over het algemeen voor praktisch dezelfde prijs te krijgen als 48” . Die maat is minder courant en daardoor in verhouding duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Volgens rtings en hdtvtest zouden beide Sony's beter zijn met upscaling en beweging wat bij film en tv toch wel erg belangrijk is. We hebben de LG C1 wel bij de lokale Expert bekeken en het beeld was prachtig vergeleken bij onze oude plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:24
RobbieT schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:08:
LG heeft het eigen webOS, alle apps voor o.a. KPN tv, Ziggo, Netflix, enzovoort zijn aanwezig.
WebOS is lekker vlot.

De remote van LG vind ik persoonlijk mooier en handiger.

Denk verder dat je aan beide tv’s een goede koop hebt.
Ziggo heeft GEEN app voor WebOS.

De remote van LG is OK, maar ik heb in 1 jaar al de Netflix en Prima knopjes kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wij hebben de Sony KD-55A89 en zijn er zeer tevreden mee, prachtig beeld (y)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
Ik denk dat we misschien dan toch maar wat kilometers moeten maken om ook de Sony's te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:42
OLED tv's onderscheiden zich onderling enkel op detail niveau, LG biedt meer gaming features, Panasonic en Sony richten zich meer op cinema.

Wanneer je de nieuwe tv enkel voor regulier tv kijken en films wilt gaan gebruiken is een van de Sony modellen de betere keus doordat o.a. de motion handling, tone mapping en interne speakers beter zijn.

De Sony 48A9 is o.a. hier voor een mooie prijs te koop, hou er rekening mee dat het formaat van een nieuwe tv erg snel went. Afhankelijk van de kijkafstand is een 55'' wellicht de betere keus. Door de geringe prijsverschil tussen de Sony A8 en de A80J/ A84J, kun je beter voor laatstgenoemde kiezen doordat deze meer futureproof is door o.a. een snellere soc en HDMI 2.1. Met een prijsaanvraag zal dit model ook binnen het budget vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:24

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou de keus tussen 48" en 55" op basis van je interieur maken. In beginsel is 55" de maat die je wilt, maar als dat problemen in je interieur oplevert, dan is 48" zeker geen straf. De beeldkwaliteit is helemaal hetzelfde, daar hoef je je in het geheel niet druk over te maken. Ook doet de 48" niet onder in functionaliteit. Wel is de maat belangrijk voor de mate van immersie en voor afstanden tot de televisie van zo'n 2m of meer geeft 55" een iets betere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

50" zou ook goed kunnen, en zou LCD ook eens overwegen.
pricewatch: Samsung Neo QLED QN90A 50" Zwart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:58
De Panasonic 55JZ1000 valt ook min of meer binnen je budget. Blijf qua aansturing van OLED zelf Panasonic toch altijd wel het beste vinden. 55 inch is op het moment wel goedkoper dan de 48 inch.

https://tweakers.net/pric...c-tx-55jz1000e-zwart.html

[ Voor 10% gewijzigd door InEtVa op 15-12-2021 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DervishD
Even een laatste stand van zaken, kon even niet eerder reageren door omstandigheden. We zijn uiteindelijk voor de Sony KD48A9 gegaan en het is een tv waar we allebei heel blij van worden. We hebben online kalibratie settings gevonden en die toegepast. We weten natuurlijk dat iedere tv eigenlijk zijn eigen specifieke settings heeft maar het onderlinge verschil zou moet OLED niet echt groot moeten zijn lijkt ons. Afijn, het beeld is echt schitterend met natuurlijke kleuren, heel veel detail en behoorlijk wat diepte. Bewegende beelden, en dan vooral snelle, worden wel anders weergegeven tov van onze oude plasma maar ik ben er nu al aan gewend. Echt een top scherm voor een mooie prijs.
Pagina: 1