Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:08
Wij kijken naar een ander huis en vragen ons af hoe het met de hypotheek gaat.
Ons huidige huis is ongeveer 400.000 euro waard, er zit nog 180.000 hypotheek op.
Andere huis kost 400.000. Is het dan huis verkopen, huis kopen en er veranderd niets aan de hypotheek, we blijven gewoon aflossen maar dan voor ons nieuwe huis?
Of is dat te simpel bedacht?

Ik kan morgen natuurijk de hypotheekverstrekker bellen maar ik wil het nu graag al weten :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De ondernemer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01 20:23
Ligt aan de voorwaarden die jij destijds bij het afsluiten van jouw hypotheek hebt afgesproken. Bij veel verstrekkers (waar ik mee te maken heb gehad) kun je de hypotheek gewoon meenemen maar je zult toch echt even zelf je hypotheekovereenkomst door moeten doornemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No Hands schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:56:

Ik kan morgen natuurijk de hypotheekverstrekker bellen maar ik wil het nu graag al weten :)
Klinkt wat tegenstrijdig met een goede topicstart :)

Maar ja, als denkwijze: als jij 180K nog moet aflossen met een rente van 14% (bijvooooorbeeeeld!!!) en een ander huis met nieuwe hypotheek van 180K tegen 2%; dan zou ik het wel weten.

Maar ja, het zijn jouw cijfers / polis dus allicht heb je dit (allang) uitgedacht maar niet opgeschreven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
In de meeste gevallen los je je hypotheek op je oude huis af en ga je een nieuwe hypotheek op je nieuwe huis aan.

Kosten van dat andere huis kunnen flink verschillen tussen de taxatiewaarde en het bod wat jij nodig hebt om het huis te winnen. De hypotheek mag maximaal de taxatiewaarde zijn dus dan heb je ook nog eigen geld nodig als jouw bod er boven ligt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wegens gebrek aan inzet en nuttige info, is dit topic enkel koffiedik-kijken en dat heeft geen waarde. Daarom gaat het op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Dit topic is gesloten.