nou ik heb nog niet getest ofzo, maar met kernel 2.4.4 en 2.4.5 (laatste twee die ik gecompileerd had) werkte quota-support niet goed. daarom vraag ik dit voor de zekerheid het zal wel werken met kernel 2.4.9, maar toch
Quota gebruik je meestal op een server... en om nou 2.4 op een server te draaien... ik ben nog steeds (ja ik ben conservatief) tegen.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Heb je hier niet van die leuke lijsten voor met alle updates in de kernel?
Als quota's erbij staat dan zal het nu Of beter gaan, Of alvast anders.
* TheGhostInc gaat even kijken....
Bij 2.4.6 staat het volgende:
Pre3
- Paul Menage: make inode quota count all inodes..
Volgens mij is dit niet wat je zoekt, maar voor de rest heeft mijn search voor 'quota' niks opgeleverd, dus waarschijnlijk ook geen aanpassing.
Als quota's erbij staat dan zal het nu Of beter gaan, Of alvast anders.
* TheGhostInc gaat even kijken....
Bij 2.4.6 staat het volgende:
Pre3
- Paul Menage: make inode quota count all inodes..
Volgens mij is dit niet wat je zoekt, maar voor de rest heeft mijn search voor 'quota' niks opgeleverd, dus waarschijnlijk ook geen aanpassing.
Ik denk dat 2.4.9 na alle VM fixes in .4.8 aardig de goede kant op gaat. Als .4.10 niet al te veel wijzigen in de core heeft ga ik toch serieus overwegen om te upgraden.Op dinsdag 21 augustus 2001 22:36 schreef Jotti het volgende:
Quota gebruik je meestal op een server... en om nou 2.4 op een server te draaien... ik ben nog steeds (ja ik ben conservatief) tegen.
Het grootste nadeel is nog dat ik mijn firewall van ipchains moet omschrijven naar ip-tables. (Heeft uiteindelijk wel leuke voordelen, maar kost toch aardig wat tijd)
hoezow werkt ipchains in de nieuwere kernels niet meer?Op dinsdag 21 augustus 2001 22:58 schreef little_soundman het volgende:
[..]
Ik denk dat 2.4.9 na alle VM fixes in .4.8 aardig de goede kant op gaat. Als .4.10 niet al te veel wijzigen in de core heeft ga ik toch serieus overwegen om te upgraden.
Het grootste nadeel is nog dat ik mijn firewall van ipchains moet omschrijven naar ip-tables. (Heeft uiteindelijk wel leuke voordelen, maar kost toch aardig wat tijd)
Dat werkt wel, maar waarom ipchains gebruiken als er een veel krachtiger iptables is?
luiheidOp dinsdag 21 augustus 2001 23:07 schreef Jotti het volgende:
Dat werkt wel, maar waarom ipchains gebruiken als er een veel krachtiger iptables is?
If it ain't broken it doesn't have enough features
In kernel 2.4 is ipchains vervangen door iptables. Iptables heeft veel meer mogelijkheden dan ipchains.Op dinsdag 21 augustus 2001 23:01 schreef THIJZEL het volgende:
[..]
hoezow werkt ipchains in de nieuwere kernels niet meer?
Je kan wel support voor ipchains mee compileren in de kernel, maar dan werken alleen de basis functies van ipchains. Masquerading werkt dan bijvoorbeeld niet. En dat is op een machine die als router/firewall draait toch wel er nodig
En om nog even ontopic over de quota's te praten: Ik kan me niet voorstellen dat er een kernel gereleased wordt waarin een zeer belangrijke functie als quota's niet werkt. Zeker niet voor wat betreft ext2fs. Voor Reiserfs was er een tijd lang een apparte quota patch.
een mod aan het flamen!!!Op dinsdag 21 augustus 2001 23:25 schreef Jotti het volgende:
Owja, ff rekening houden met die belgen hiero![]()
![]()
geintjuh(wil geen waarschuwing/ban)
Whehe, ik denk dat Apache dat wel kan hebben, nietwaar gekke Belg?
Verwijderd
tja de belgen komen er voor uit.Op dinsdag 21 augustus 2001 23:25 schreef Jotti het volgende:
Owja, ff rekening houden met die belgen hiero![]()
![]()
Die hollanders maken dan van die flauwe excuses zoals bv: "om nou 2.4 op een server te draaien... ik ben nog steeds (ja ik ben conservatief) tegen"
en triple-h: sorry voor de off-topic post
ik krop mijn woede tegen nederlanders gewoon op zoals elke goede BelgOp woensdag 22 augustus 2001 23:44 schreef Jotti het volgende:
Whehe, ik denk dat Apache dat wel kan hebben, nietwaar gekke Belg?
If it ain't broken it doesn't have enough features
Pagina: 1