(Nieuwbouw) stankoverlast door designfout uitvoerder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli Cohen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-01-2023
Hallo,

Sinds enkele maanden woon ik in een nieuw appartementencomplex Iedereen heeft zijn eigen wtw-unit en ons eigen ventilatiesysteem.

Desondanks, om 18.00 geniet ik heerlijk mee met bakluchten van mijn buren. Dit ruikt ontzettend vies en de geur houdt daarna nog 2 uur aan.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en wat de beste aanpak is?

[ Voor 25% gewijzigd door Eli Cohen op 14-12-2021 20:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Beste aanpak is het onderzoek naar het probleem even afwachten.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
je roept al een designfout, dus kennelijk heb je al een idee, dat is dan de hypothese

inventarisatie en onderzoek zal doen blijken wat daar aan klopt. sta vooral open voor wat er uit het onderzoek komt, vaak kunnen mensen maar moeilijk bevatten dat ze geen gelijk hebben. (kijk maar eens naar een willekeurige aflevering van de rijdende rechter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:14
Eli Cohen schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:23:

Desondanks, om 18.00 geniet ik heerlijk mee met bakluchten van mijn buren. Dit ruikt ontzettend vies
wat bakken ze dan?
en de geur houdt daarna nog 2 uur aan.
Da's wel raar inderdaad.
Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en wat de beste aanpak is?
vooral rustig blijven en even wachten met iets/iemand de schuld te geven.

Waar precies ruik je het het eerst? Bij een raam/je ventilatiekanalen?/voordeur?

Voor de duidelijkheid: een uitvoerder ontwerpt niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 14-12-2021 18:47 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Beetje raar om hier nu al een topic over te starten. Wij kunnen toch ook niet ruiken wat het probleem is?

Onderzoek zal uitwijzen wat er fout is gegaan, hoe dan ook lijkt het me niet jouw schuld en lijkt het me iets dat opgelost wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
We horen na afloop graag wat het was.

Pana 5j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Dit lijkt op een trol post

Let me share my screen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beamer1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-09 13:18
Dit kunnen 2 dingen zijn. Er ontbreekt een terugslagklep in je WTW afblaaskanaal naar de schacht of je aanzuigkanaal van je WTW-unit is aangesloten op het afblaaskanaal in de schacht... :X
Het laatste is denk ik het meest onwaarschijnlijk, want dan zou je op meerdere tijdstippen op de dag wat moeten 'ruiken' .

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien heeft iemand z’n afzuigkap aangesloten op het ventilatiesysteem. Dan duw je gewoon je kooklucht bij de buren naar binnen met 500 m3/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli Cohen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-01-2023
Beamer1 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:36:
Dit kunnen 2 dingen zijn. Er ontbreekt een terugslagklep in je WTW afblaaskanaal naar de schacht of je aanzuigkanaal van je WTW-unit is aangesloten op het afblaaskanaal in de schacht... :X
Het laatste is denk ik het meest onwaarschijnlijk, want dan zou je op meerdere tijdstippen op de dag wat moeten 'ruiken' .
Bedankt. Dit helpt in het onderzoek. Want het is een raar verhaal dat iedereen dit ervaart. Zelf kook ik pas laat dus ik ruik het gelijk als mijn buren beginnen te bakken en braden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:32
Als iedereen het ervaart: gezamenlijk contact opnemen met partij die de boel gezet heeft (hoofdaannemer, architect, verkoper) en vragen om dit op te lossen.
Nog niet meteen gaan dreigen, geef ze de kans om te zien of (en door wie) een fout is gemaakt en hoe die elegant kan opgelost worden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Naar de Vve stappen en uitvinden wie illegaal zijn afvoer boven zijn gasfornuis de gedeelte luchtafvoer in pomp waardoor die bij anderen naar binnen komt?

Normaal staat het wel in de reglementen dat mensen een recirculatiekap moeten hebben of een eigen losse afvoer voor de afzuigkap en dat dit niet de gezamenlijke luchtafvoer in mag.

[ Voor 37% gewijzigd door YakuzA op 19-12-2021 23:12 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat. Of er zitten gewoon geen terugslagkleppen in wanneer anderen hetzelfde ervaren, dan krijg je ook dat een gemotoriseerde afzuigkap van een andere bewoner de lucht bij jou naar binnen drukt.

Hoe dan ook, gezamenlijke kanalen bijna garantie voor problemen. Enige manier is om dit op te lossen met een dakventilator die voldoende capaciteit heeft om overal de smerige lucht weg te zuigen.

Wat ik alleen een beetje vreemd vind is dat iedereen z'n eigen WTW én ventilatiesysteem heeft. Doorgaans is het één van de twee en geen combinatie.
Pagina: 1