Lichte kraak uit linker B&W 705S2 met Dire Straits

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 17:59
Hallo beste mensen,ik heb een vraagje wat me vandaag eigenlijk plots opviel.
Bij het luisteren naar dire straits met het nummer brother in arms,viel mij op dat de tweeter van mijn linker b&w 705s2 signature licht ruist/kraakt in het begin van het nummer als de gitaar komt.

Met andere muziek heb ik er geen last van,ik download mijn muziek altijd met spotify op de hoogste settings(staat wel bij dat het soms kan kraken ivm de kwaliteit van de download)
Ik ga binnenkort over op tidal,maar ik wilde vragen of iemand dat kan beamen met dit nummer als het gedownload is?

Ter info,ik heb een nad t778 en ben nooit onder de 20 geweest qua volume(hoe dichter bij nul hoe harder)maar ik weer niet hoe hard je eigenlijk met deze luidsprekers kan spelen,kan toch niet de tweeter beetje opgeblazen is ofzo?

Dank iedereen

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 07:24
dan zou ik eerst de speakers omwissellen en kijken of het nog steeds van links komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
er zitten wat krakerige geluiden op links aan het begin van dat nummer als ik het wel heb. Of is het meer dan er hoort te zijn (kan je met een koptelefoon luisteren?)

edit ja ik heb het goed in mn hoofd zitten, zelfs op notebook youtube zit er inderdaad een krakerig gedoe aan het begin op links, maar onder deze slechte omstandigheden hoor ik het pas rond 17 sec en dan is de gitaar al bezig

[ Voor 40% gewijzigd door Silent7 op 14-12-2021 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 12:26

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb ooit een defect ontdekt in een tweeter bij het nummer Halleluja van Leonard Cohen. Dat kon ik uiteindelijk naproduceren in andere nummers.

Duurde wel even voor ik de winkel overtuigd had. Moet wel zeggen dat dat in 2007 was, toen sommige zaken nog een TD hadden. Jammer genoeg is dat bijna uitgestorven…

Ik zou kijken of je het kan naproduceren….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-05 17:23
https://www.szynalski.com/tone-generator/

Even hiermee analyseren en 1:1 vergelijken met een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Silent7 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:34:
er zitten wat krakerige geluiden op links aan het begin van dat nummer als ik het wel heb. Of is het meer dan er hoort te zijn (kan je met een koptelefoon luisteren?)

edit ja ik heb het goed in mn hoofd zitten, zelfs op notebook youtube zit er inderdaad een krakerig gedoe aan het begin op links, maar onder deze slechte omstandigheden hoor ik het pas rond 17 sec en dan is de gitaar al bezig
Ik heb het zelf niet gecheckt, maar ik las een tijdje geleden over iemand anders met een zelfde probleem bij een Dire Straits nummer en dat zat inderdaad in de track. Dus ik zou eerst uitsluiten dat het in de track zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 20:34
brothers in arms heeft een paar kraakjes en popjes in 't nummer zitten. ook op de originele cd uit de 80s.

maar wat er gezegd wordt, luister 'm eens met een koptelefoon. of wissel de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik heb ook even geluisterd naar de spotify versie. Is het niet gewoon het na-ijlen van het onweer geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Dank jullie dusver,ik heb de speakers gewisseld en hoor het id nog steeds aan de rechterkant.

Glnk:hoe werkt die link?heb er niet zoveel verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Oja even nog vraag beetje offtopic,maar ik heb de crossover voor b&w 705s2 signatures(het zijn de signature versies was ik vergeten erbij te zetten)op 80hz staan,maar ik vraag me af of 90hz nog wat beter is om ze wat meer te ontlasten in de lage tonen,ik luister altijd met de subwoofer aan die subtiel mee doet.
En daarbij vraag ik me af hoe hoog je ze kan spelen,ze hebben een gevoeiligheid van 88 db.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

remco2706 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:15:
Hallo beste mensen,ik heb een vraagje wat me vandaag eigenlijk plots opviel.
Bij het luisteren naar dire straits met het nummer brother in arms,viel mij op dat de tweeter van mijn linker b&w 705s2 signature licht ruist/kraakt in het begin van het nummer als de gitaar komt.

Met andere muziek heb ik er geen last van,ik download mijn muziek altijd met spotify op de hoogste settings(staat wel bij dat het soms kan kraken ivm de kwaliteit van de download)
Ik ga binnenkort over op tidal,maar ik wilde vragen of iemand dat kan beamen met dit nummer als het gedownload is?

Ter info,ik heb een nad t778 en ben nooit onder de 20 geweest qua volume(hoe dichter bij nul hoe harder)maar ik weer niet hoe hard je eigenlijk met deze luidsprekers kan spelen,kan toch niet de tweeter beetje opgeblazen is ofzo?

Dank iedereen
Zou verwachten dat je eerst de woofer opblaast. Geen expert, wel eens speakers op geblazen, en dat waren altijd de woofers.

Voor de leuk eens geluisterd naar het nummer (via TIDAL) op mijn LS50 + Naim Uniti Atom. Ik hoor ook gekraak. Durf er gif op in te nemen dat het in het nummer zit, zit in bijzonder veel nummer ruis. Zulke 705's blaas je echt niet zomaar op, en zolang je het volume enigszins normaal houdt zou ik me er zeker geen zorgen over maken ;) .

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

remco2706 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:04:
Oja even nog vraag beetje offtopic,maar ik heb de crossover voor b&w 705s2 signatures(het zijn de signature versies was ik vergeten erbij te zetten)op 80hz staan,maar ik vraag me af of 90hz nog wat beter is om ze wat meer te ontlasten in de lage tonen,ik luister altijd met de subwoofer aan die subtiel mee doet.
En daarbij vraag ik me af hoe hoog je ze kan spelen,ze hebben een gevoeiligheid van 88 db.
Gewoon luisteren wat goed klinkt met een tone generator. Die B&W's halen gemakkelijk ~60hz, geen enkele reden om ze te onlasten met een sub m.i.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik heb de B&W CM10S2's, de exacte voorloper van jouw 705S2's, en ik hoor alleen het onweer wat aan het begin in het nummer zit.

Hoor je dat niet?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• remco2706
Marowi,het onweer hoor ik ook id,maar als je daarna het gitaar hoort links dan hoor je een hele lichte kraak/ruis.
Weet niet of je dat hoort op de jouwe qua weergave/resolutie.
Op mijn vorige set hoorde ik het nooit,nu viel het me gewoon op.

Thomas,ook dank voor de moeite voor het testen.
Dus 80hz is goed?of adviseer je 60 of zelfs 40hz?
Ben er nog niet overuit,80hz is meestal de standaard toch?
En met een tone generator ben ik niet bekend,heb daar de kennis niet voor,die van mij is zeer beperkt.

• remco2706
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KysF7FZJr_ioBap58YnqwGP5Y_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZ85qvsREXTBSUqdlS0OJ8YY.jpg?f=fotoalbum_large

• remco2706
Ik heb even een foto gemaakt wat me opviel bij 1 speaker.
Je kan bij 1 speaker rechtsboven in tussen de rubberen ring en rand doorkijken.
Bij de rest van mijn speakers is dat niet zo en zit alles gewoon dicht.
Ik belde mijn dealer op,en vertelde dat het niks ergs is en niet kwaad kon,waarschijnlijk de ring er niet goed tegenaan.
Nou ben ik een zeikerd in zulke dingen,en als ik weet dat het er is dan kijk ik er naar.
Maar kan dit geen kwaad,of moet er wel even naargekeken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-05 13:10
Met mijn PX7 bluetooth koptelefoon hoor ik op Spotify bij de 96 remaster versie wel een popje op 44 sec. In de niet-remastered hoor ik die niet. Binnenkort zal ik eens op mijn versterker luisteren (T758)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 07:24
remco2706 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:55:
Dank jullie dusver,ik heb de speakers gewisseld en hoor het id nog steeds aan de rechterkant.
eerst zij je de linkerkant, nu rechts na omwissellen dus lijkt me in de speaker te zitten dan.
remco2706 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:07:
Ik heb even een foto gemaakt wat me opviel bij 1 speaker.
Je kan bij 1 speaker rechtsboven in tussen de rubberen ring en rand doorkijken.
Bij de rest van mijn speakers is dat niet zo en zit alles gewoon dicht.
Ik belde mijn dealer op,en vertelde dat het niks ergs is en niet kwaad kon,waarschijnlijk de ring er niet goed tegenaan.
Nou ben ik een zeikerd in zulke dingen,en als ik weet dat het er is dan kijk ik er naar.
Maar kan dit geen kwaad,of moet er wel even naargekeken worden?
kan wat lucht lekken neem ik aan, zou ff testen met wat muziek aan en dan een aansteker of een vloeitje er voor houden kijken of de vlam beweegt of het vloeitje.

[ Voor 55% gewijzigd door Toerq op 17-12-2021 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Toerq,mijn fout ik bedoelde nog steeds links haha.
Dus het zit niet in de speaker.

Blijft over die spleet tussen de rand,ik ga wel eisen dat ze het fixen want ze zijn net nieuw.
Dat het geeimpliceerd wordt dat ik een vloeitje erbij moet houden om te zien of er geen lucht lekt,dan hoort het niet zo denk ik dan.
Uiteraard wel bedankt dusver voor de adviezen beste mensen,stel het erg op prijs voor jullie feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 21:57
remco2706 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:03:
Toerq,mijn fout ik bedoelde nog steeds links haha.
Dus het zit niet in de speaker.

Blijft over die spleet tussen de rand,ik ga wel eisen dat ze het fixen want ze zijn net nieuw.
Dat het geeimpliceerd wordt dat ik een vloeitje erbij moet houden om te zien of er geen lucht lekt,dan hoort het niet zo denk ik dan.
Uiteraard wel bedankt dusver voor de adviezen beste mensen,stel het erg op prijs voor jullie feedback.
Die rand lijkt alleen een sierrand, een afwerking over de schroeven heen waarmee de speaker in de kast zit.
Kan in dat geval dus geen kwaad dat je er tussendoor kan kijken, alleen voor het oog iets minder fraai.

Maar op zich beter zo dan dat die sierrand op het rubber drukt, dat beweegt tijdens het spelen en zou dan kunnen beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
RobbieT,dank voor je feedback.
Het zou id de sierrand kunnen zijn,maar bij de rest van alle speakers is de sierand ook netjes ertegen aangedrukt.Dus in die zin zou dat kleine spleetje dan ook zo moeten?ik heb geprobeerd zachtjes tegen aan duwen maar dat gaat niet.
Ach,het is ook geen groot probleem maar alleen irritant haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ja, dit heeft invloed op het geluid (de vorm van een luidspreker heeft invloed op het geluid, dus elke wijziging daaraan ook), maar dat is niet hoorbaar. Daarvoor is het effect minimaal. Zou mij er geen zorgen over maken, zeker niet bij een design waar vorm toch al de voorkeur heeft genoten over functie.

edit:

Als je je aan de afwerking ergert dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar qua geluid hoef je je geen zorgen te maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 17-12-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zou die rand echt niet voor lief nemen - gewoon mee terug naar de zaak waar je ze hebt gekocht. Zijn geen goedkope speakers, dus dan mag je wel meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Ik heb een afspraak gemaakt hanex in lijmuiden,die doen ook garantie gevallen e.d.
Kan het wel naar mijn eigen dealer brengen maar die zullen het ook wel uitbesteden want die hebben geen eigen werkplaats e.d
Vind het id irritant en stoor me eraan,ze gaan het fixen maar ze hebben de foto ook gezien en kan verder absoluut geen kwaad.

Maar ja,ben nogal precies en zuinig en als ik een auto koop van 10 of 20000 euro dan accepteer ik een flinke kras of deuk ook niet,en bij een nieuwe geen enkel krasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Zit alleen ff klote met de crossover,het is nog steeds even niet duidelijk waar mijn gat zit.

Ter info:2x b&w 705s2 signature vooraan met de b&w 706sw achteraan en een subwoofer db4s
(Ook uiteraard een centerspeaker)
Of ik de crossover op 60hz zet of 90hz hoor het niet zoveel verschil.
Vanaf hoeveel hz tot hoeveel hz zou ik kunnen gebruiken voor een goede overlap?Ik hou wel van flinke dreun als het moet bv van een kickdrum in stereomuziek.
Mijn speakers hebben een afrol vanaf 50hz bij -3 db,dan moet je er 10 tot 20hz bovenzitten toch?dus van 60hz/70hz crossover.
De meeste zeggen 80hz(ook tx waarde)maar voor mijn speakes is dat te hoog denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Hallo mensen,ik ben even ergens nieuwsgierig naar namelijk hoe hoog jullie de treble zetten in de nad?
Ik ben nog niet met bezig met dirac(gaat wel gebeuren),en ik heb alles op 0 staan behalve de treble die staat op +6 soms +4.
Als ik de treble op 0 laat staan dan lijkt er gewoon een sluier over de speakers te komen,nu mooi open en je hoort meer instrumenten op de achtergrond e.d.

Wat is jullie ervaringen hie
rmee?

Ik zie dat mijn vraag verkeerd staat,kan mijn vraag verplaatst worden in de nad topic of moet ik daar even nogmaals mijn vraag stellen?

[ Voor 14% gewijzigd door remco2706 op 08-01-2022 01:45 ]

Pagina: 1