Optoma UHZ 65 UST | meerdere malen DMD chip vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 23:21
Hallo
Ik heb een optoma Beamer UHZ 65 UST.(2 jaar oud)
Ik heb nu al 2 keer een nieuwe DMD chip moeten laten vervangen (kapotte pixel wel nog in garantie)
Zijn er hier ook mensen die dit probleem hebben gehad.
In de fabriek zeggen ze dat dit normaal niet voor komt maar ik heb het al 2 keer gehad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binasnotatie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-06 10:59
Nope nog nooit meegemaakt.

Heb zelf nu bijna 2 jaar een Xiaomi UST projector met een DMD chip en die werkt nog prima, nooit echt issues mee gehad.

Overigens pas nog een nieuwe UST aangescaft (de nieuwe Acer Apexvision L811) en ook daar vooralsnog geen problemen mee ondervonden, maar die heb ik ook pas een week :P

Misschien heeft het iets te maken met waar jou beamer staat? veel stof/haren? niet genoeg ventilate? Of simpelweg pech gehad, kan natuurlijk altijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avalon123
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 16:45
Vandaag exact hetzelfde met onze Optoma uhz65ust. Gekocht in november 2021 en sinds eergisteren een dode witte pixel. Gelukkig valt dit ook nog onder garantie.

Geen idee hoe dit te vermijden valt? Af en toe de compressor er eens op los laten?

• Manfred73
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-03 09:19
Ik heb de Optoma UHZ65UST halverwege 2020 aangeschaft. De .47 DMD chip iwas in januari 2022 defect en is toen vervangen. In december 2022 was deze al weer defect en wederom vervangen. Er zat drie jaar garantie op, dus die reparaties voelen nog onder garantie.
Nu, na 2 jaar, wederom een defecte DMD chip, helaas buiten garantie. Kosten om te laten repareren: € 836,00.
Geen coulance of wat dan ook.
Ik vind het van de gekke voor een apparaat wat rond de € 3.600,00 gekost heeft.
Ik zou denken dat je ook nog iets als wettelijke garantie hebt binnen de EU en dat je van een degelijk product uit mag gaan wat langer dan 4 jaar meegaat bij normaal gebruik.
Blijkbaar zijn er veel problemen met de DMD chips en vooral met de Optoma projectors (slechte koeling?)

Manfred Schürhoff