Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology UPS ondersteuning wordt herkend maar niet bruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11 13:37

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik probeer een UPS in te stellen op de Synology. Helaas ben ik er met googlen niet achter gekomen waarom dit niet werkt, de USP word herkend want het merk en type is zichtbaar in de webUI. (ik vindt wel dat ik niet de enige ben met dit probleem, alleen staat meestal de oplossing er niet bij) Echter kan ik er niks mee doordat de webUI aangeeft dat er geen UPS is aangesloten, waardoor de UPS-ondersteuning niet kan worden ingeschakeld.

Hardware;
- pricewatch: Synology DiskStation DS718+, DSM 7.0.1
- UPS Legrand KEOR PDU, usb UPS laat zich zien als usbhid en ondersteund NUT. Ik heb ditzelfde type zonder problemen werkend op een andere Synology nas en onder UnRAID.

In de web UI;
- Configuratiescherm - Infocenter - USB-apparaat,
Hier wordt de naam en het model van de ups vermeld.
- Configuratiescherm - Hardware en stroom - UPS,
Onderaan wordt in het rood aangegeven "Geen UPS aangesloten"
- In de CLI - $ lsusb,
Laat de aangesloten usb apparaten zien, ook hier staat de ups weer tussen.
- Ook in de CLI, ben ik erachter dat de configuratiebestanden staan in "/usr/syno/etc/ups" en de default examples in "/etc/ups". (zover ik kan zien zijn de bestanden in beide hetzelfde) In "ups.conf" staat oa. het volgende, dat schijnt soms het probleem te zijn dat het ontbreekt;
[ups]
driver=usbhid-ups
port=auto
Verder natuurlijk de standaard dingen geprobeerd, zoals rebooten, alle usb porten en meerdere usb kabels. Ook nog aan de andere Synology gehangen en daarop werkt deze direct, dit was origineel ook plug and play dus ik heb geen idee wat er anders is.

Edit;
In de CLI ga ik naar /dev/bus/usb, als ik dan kijk in devices zie ik de ups weer terug komen met driver=usbhid. Daarbij ook geprobeerd handmatig de port in te vullen, zonder succes.
[ups]
driver = usbhid-ups
port = /dev/bus/usb/001/004

[ Voor 7% gewijzigd door zekerpixels op 14-12-2021 17:32 ]

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Heb je de configuratie software van deze UPS gedownload, op je PC geïnstalleerd en daarmee die UPS geconfigureerd zodat hij ook op de juiste manier met je Nas kan communiceren?

Standaard out of the box doen die dingen dat volgens mij niet.
https://ups.legrand.com/en/software/software-download

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-11 11:34
Volgens mij komt hij niet voor in de compatibel lijst.
Synologgy heeft daarvoor een mooie lijst gemaakt:

https://www.synology.com/...=upses&p=1&change_log_p=1

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11 13:37

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
@Ben(V) Dat heb ik nu niet gedaan, dat ga ik binnekort proberen als ik er ben en heb gevonden welke van de 9 programmas ik moet hebben. Echter ik heb 2 keer hetzelfde setje staan, (dus hhds, nas en ups), op 1 functioneerd het (leterlijk plug and play) en op de ander niet.

@Hell-Slave Klopt staat niet op de lijst, maar werkt wel op o.a. een andere sysnology NAS. Ook heb ik al een aantal topics gevonden van mensen, wie tegen hetzelfde aanlopen met een type welke wel op de lijst staat. Helaas staat het antwoord er dan niet bij, of heeft men ook geen oplossing. (Zo had ik een topic gevonden waarbij een jaar later werdt geupdate dat het nog niet werkte) Waarschijnlijk staat er gewoon ergens bij deze nas iets anders ingesteld maar ik kan niet vinden wat het is.