Ik heb een netwerk met een UDR als router, een Unifi POE-16 lite als switch. Aan de POE-16 hangt een Synology NAS. Normaliter is het netwerk stabiel, iets dat ik monitor met Smokeping. Laatst was een herstart van de Synology nodig en werd het netwerk instabiel/onregelmatig en viel het Internet af en toe weg of was erg traag. Dat ziet er dan in Smokeping als volgt uit:
/f/image/rtxSnneTrQWcHaKvLZ4H8o57.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9pQxfGlTjirqYEkvYdVwzVbV.png?f=fotoalbum_large)
Duidelijk instabiliteit en veel packetloss. Als ik de Synology van het netwerk afkoppel en daarna weer aankoppel dan is het probleem weg. In de grafiek is te zien dat het even duurde voordat ik doorhad dat er een probleem was. Aangezien het niet de eerste keer is dat dit gebeurd ben ik op zoek naar een oplossing en vroeg mij af of iemand die dit herkent en een oplossing heeft?
/f/image/rtxSnneTrQWcHaKvLZ4H8o57.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9pQxfGlTjirqYEkvYdVwzVbV.png?f=fotoalbum_large)
Duidelijk instabiliteit en veel packetloss. Als ik de Synology van het netwerk afkoppel en daarna weer aankoppel dan is het probleem weg. In de grafiek is te zien dat het even duurde voordat ik doorhad dat er een probleem was. Aangezien het niet de eerste keer is dat dit gebeurd ben ik op zoek naar een oplossing en vroeg mij af of iemand die dit herkent en een oplossing heeft?
Specs