Instabiel lokaal netwerk en packetloss

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:46
Ik heb een netwerk met een UDR als router, een Unifi POE-16 lite als switch. Aan de POE-16 hangt een Synology NAS. Normaliter is het netwerk stabiel, iets dat ik monitor met Smokeping. Laatst was een herstart van de Synology nodig en werd het netwerk instabiel/onregelmatig en viel het Internet af en toe weg of was erg traag. Dat ziet er dan in Smokeping als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2ooONAjqpKZ0UtqFYVoEJd_Uqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rtxSnneTrQWcHaKvLZ4H8o57.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/831cRMblMC1V4Do5uk7dul1MEYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pQxfGlTjirqYEkvYdVwzVbV.png?f=fotoalbum_large

Duidelijk instabiliteit en veel packetloss. Als ik de Synology van het netwerk afkoppel en daarna weer aankoppel dan is het probleem weg. In de grafiek is te zien dat het even duurde voordat ik doorhad dat er een probleem was. Aangezien het niet de eerste keer is dat dit gebeurd ben ik op zoek naar een oplossing en vroeg mij af of iemand die dit herkent en een oplossing heeft?

Specs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:09

lier

MikroTik nerd

Herkennen niet, oplossing ook niet (direct).

Misschien goed om eerst alles in kaart te brengen:
Waar is de UDR op aangesloten?
Welke kabels zitten tussen alle devices?
Hoe zien de netwerksegmenten eruit?
Wordt het alleen door de NAS ervaren/gemeten?
Hoe is de NAS ingericht?
Waarvoor moest de NAS herstart worden?
Vertel alles over Docker/macvlan/etc. op je NAS wat relevant kan zijn!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

UDR ook up to date? ‘t is een EA product, dus nog niet helemaal af, kan van alles mee zijn.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:27
Welke Synology heb je en zitten daar meerder netwerkpoorten op die niet netjes geconfigureerd worden?
Dus ofwel in een bond gezet ofwel een eigen ipadres gekregen?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:46
Bedankt iedereen voor het meedenken.

De UDR is inderdaad early access en zit al op 2.3.7 als nieuwste versie. De synology is een DS918+ waarvan 1 netwerk poort wordt gebruikt zonder bonding. De poort heeft een vast ip adres en een standaard dns (1.1.1.1).

De UDR is verbonden met een ConnectBox in bridge mode en daarna met de Unifi POE-16 lite. Alle kabels zijn originele patchkabels van Ubuiquiti. Er zijn op dit moment twee netwerk segmenten, 1 algemene en een management vlan. De NAS wordt alleen herstart als er updates worden uitgevoerd. Op de NAS draaien een aantal (standaard) docker containers zonder macvlan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:27
Niet aangesloten netwerkpoorten kunnen problemen geven.
Het beste is om ze op je switch aan te sluiten en een bond te maken.
Gaat dat niet dan kun je het beste in de Nas zelf er een fixed ipadres aan te geven.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1