UPS pulsar EL 400 voor mijn server

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Hey mede-tweakers
Ik heb ergens in de schuur een Pulsar EL 400 UPS gevonden. Nu heb ik deze aan mijn server (redhat 7.1) gehangen.
Werkt in principe goed.. als ik de stekker eruit trek dan loopt de server lekker door.

Ik zoek nu alleen software voor dat mijn server zichzelf afsluit. De search en google vind nix als ik naar Pulsar EL 400 zoek.

Wie kan me een beetje helpen ?
grtz

Verwijderd

Er is ook zoiets als een soort algemene ups daemon onder linux. Dus als die pulsar gewoon aan een compoort hangt kun je daar eens naar kijken. Ik heb zelf (helaas) niet zo heel veel ervaring met UPS-en onder linux.

• Stalkert
kan iemand mij daar mee helpen ?
btw hij hangt niet aan een com poort maar gewoon aan de voeding.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

als je ups geen verdere aansluiting heeft behalve voedings gevallen dan kan je het vergeten, dan kan je ups nooit duidelijk maken dat ie op accu's loopt ipv op het net. dit wordt dus vaak gedaan door een seriele verbinding (USB al gezien op een UPS???).

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
man powerd

Verwijderd

Je hebt zo en zo wel een aansluiting op je compoort nodig naar de UPS om je machine automatisch te laten afsluiten. Via die compoort worden gegevens zoals spanningsniveau uitgelezen. Ik denk dat er maar weinig UPS fabrikanten zijn die eigen software leveren voor linux, dus ik denk dat je het toch in een algemeen stukje software moet zoeken.

ik heb even op freshmeat gezocht (www.freshmeat.net) op de term UPS en daar staat denk ik wel wat bruikbaars tussen.

Succes!

• Stalkert
hmm daar was ik al bang voor..
iig bedankt luitjes ;)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De fabrikant van die dingen: http://www.mgeups.com/

Ik kom daar alleen maar de Pulsar EL4 tegen, dus mogelijk dat de EL 400 een voorloper was ofzo.

(Toch best wel snel gevonden met Yahoo)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

[edit, damn, beter lezen, slightly overbodig now]
Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://www.mgeups.com/download/soft/splist.htm
of
http://www.mgeups.com/download/soft/solpac.htm
En dan iig de Personal Solution Pack downloaden...

Ikzelf heb een ESV8 oid, daar is iig wel software voor.
Maar dat is echt een heel simpel proggie voor linux (dat ik nog steeds weer moet installeren ;))

Leuk detail, we hadden het ding 2e hands gekregen (echt gekregen :) ) en ik stuurde MGE een mailtje, met de vraag wat voor RS232 kabel er precies in moest...
(ondertussen al uitgevonden dat het gewoon een muis-verlengkabel moest zijn)

Ontving ik 2 weken later een compleet pakket (cd's, handleidingen, kabeltje) van ze in mijn brievenbus. :)

Moraal van het verhaal, ze lezen hun email. Dus wellicht kan een mailtje naar hen je meer uitleg geven?
[/edit, damn, beter lezen, slightly overbodig now]
Pagina: 1