Youtube hapert/lag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corso
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-12-2021
Hoi,

Sinds een tijdje heb ik problemen met het afspelen van video via Youtube op mijn laptop.
Dat was vooral het geval wanneer ik iets afspeelde op een hogere resolutie en/of tijdens streamen, maar nu gebeurt het ook en vaker op lagere resolutie.
Ik heb hardwareversnelling al uitgevinkt en verschillende browsers geprobeerd (Chrome/Firefox/Edge), maar het probleem blijft. De internetsnelheid is prima en er is geen sprake van malware/virussen of iets dergelijks.

Weet iemand waar het probleem kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Kan je meer informatie geven over je systeem? Welke hardware heb je? Welk besturingssysteem gebruik je?

Heb je ook last van lag op andere streamingwebsites zoals Netflix?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In aanvulling op bovenstaande: check ook bijv. Taakbeheer om te zien of bijv. CPU, geheugen of videokaart vol lopen.

Check ook of er misschien adblockers of (andere) browser plugins dit veroorzaken. Door als test even uit te schakelen en/of bijv. de private mode van de browser te gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corso
g0tanks schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:13:
Kan je meer informatie geven over je systeem? Welke hardware heb je? Welk besturingssysteem gebruik je?

Heb je ook last van lag op andere streamingwebsites zoals Netflix?
Huawei VLT-WX0
Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz, 2001 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
8GB RAM
Intel(R) UHD Graphics 620
Microsoft Windows 10 Home
Versie 10.0.19043 Build 19043

Verder geen streaming op m'n laptop. Op mijn mobiel heb ik geen problemen en das toch ook geen hoogvlieger (Samsung Galaxy A51).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corso
F_J_K schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:23:
In aanvulling op bovenstaande: check ook bijv. Taakbeheer om te zien of bijv. CPU, geheugen of videokaart vol lopen.

Check ook of er misschien adblockers of (andere) browser plugins dit veroorzaken. Door als test even uit te schakelen en/of bijv. de private mode van de browser te gebruiken.
Ten aanzien van het eerste punt:

Bij het afspelen van een bestand in 1080p blijft de processor hangen rond de 35-40%, 56% geheugen, schijf en netwerk nihil.

Tweede ga ik testen maar ik heb eigenlijk altijd gebruik gemaakt van Adblockers en dat heeft lang niet altijd voor problemen gezorgd.

UPDATE: alle plugins/extensies uitgevinkt, privé mode geprobeerd. Zelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Corso op 14-12-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt nog even de GPU ('videokaart') aanvinken in taakbeheer. Maar voor gewoon YT zou dit toch prima moeten voldoen.. Als het ook in private mode gebeurt, dan is het ook geen caching probleem of zo.

Ik bedenk me dat ik op de laptop ook een Intel UHD 620 heb (icm een wat nieuwere i5), een random 1440px YT gaat bij een test 'ok', niet anders dan bij overschakelen naar 1080 - wel met substantiele loads en gaat 720 denk ik wel vloeiender. Misschien is het toch de GPU? (Ik heb er weinig zicht op, gebruik amper YT op de laptop).

Structureel de resolutie wat lager zetten in YT helpt wel?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corso
Nee, ook dan hetzelfde probleem.
Pagina: 1