Toon posts:

Cyrix 200 mmx probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand een mobotje gekregen en heb hier m'n oude cyrix 200MMX op gezet. Wanneer ik nu de pc opstart krijg ik geen CPU type en hij wil dan ook niet verder starten na Updating ESCD. Ik heb de proc op de een andere mobo geprobeerd en daar doet hij het prima. Ook heb ik al een andere spanning geprobeerd.

Heeft er iemand nog een suggestie?

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Misschien ondersteund het moederbord wel processoren tot 200mhz, maar dan alleen intel ofzo. COntroleer dus een of jou mobo cyrix ondersteund

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Ik zou zeggen dat het bios de processor niet ondersteunt. Zet er een wel werkende cpu in en flash de laatste versie. Probeer daarna de cx200 nog een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er helaas geen boekjes bij gekregen. Ook valt er op het bord zelf niks te vinden. De klok gaat tot 66MHz en de multiplier tot 3. Naar mijn idee moet het lukken.

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat jullie zeggen hoeft allemaal niet
Het kan zijn dat je gewoon je dipswitches verkeerd hebt staan (toen was geluk nog heel gewoon >:)) waardoor het keyboard gaat trippen omdat hij een andere CPU ziet dan hem verteld is

Zoek merknaam en typenummer es op (staan meestal in BIOS, vooral als je Phoenix hebt) en kijk of d'r dipswitch settings op internet staan, en of notabene idd je cpu ondersteund wordt

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een 2A5LA VIA Apollo VP1 Chipset (VT82C580VP) op met:
BIOS ID : 09/25/96-VT82C580C-00
BIOS Eval: 6.13l904

Verwijderd

topictitel is aangepast, volgende keer een duidelijke nemen aub.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
staat ie ingesteld op dual voltage? Staat voltage goed?

en probeer in het bios 'reset configuration data' (oid)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een bios update gevonden, dacht ik......

Het leek eerst wel het probleem te zijn dat de bios de processor niet herkende. Na twee keer flashen is het mobotje nu overleden. Misschien dat ik nog een oude bios kan flashen met m'n backup, en die bios op dit mobotje kan plakken.

Bedank voor je reakties.

Mobo R.I.P :Z

PS Lastig om een goede titel te kiezen als je niet weet wat er aan de hand is.

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Op dinsdag 21 augustus 2001 23:07 schreef Geen het volgende:
Ik had een bios update gevonden, dacht ik......

Het leek eerst wel het probleem te zijn dat de bios de processor niet herkende. Na twee keer flashen is het mobotje nu overleden. Misschien dat ik nog een oude bios kan flashen met m'n backup, en die bios op dit mobotje kan plakken.

Bedank voor je reakties.

Mobo R.I.P :Z

PS Lastig om een goede titel te kiezen als je niet weet wat er aan de hand is.
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Sorry hoor maar die vind ik mooi >:)
Pagina: 1