Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:00
Mijn laatste tablet was een Nexus 7, waar ik toentertijd erg tevreden mee was, ik kan 'm nog opstarten, teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar het is te traag om mee te werken. Wat zou ik willen?
-7 of 8 inch tablet
-Android
-heel weinig of geen bloatware, geen "leuke, door de fabrikant ontwikkelde functionaliteiten". (die zgn mijn productiviteit verbeteren of andere onzin.
-Ik wil de tablet met name gebruiken om uitgebreide teksten, studie, via een browser te lezen.
-Overig gebruik wat Facebook en browsen
-Vereisten Bluetooth en natuurlijk wifi en ik wil graag een recent uitgebrachte tablet zodat deze nog een tijd wordt ondersteund.
Alhoewel ik de tablet het liefst zo snel mogelijk zou willen hebben vraag ik me af of het verstandig is om de aankoop over de feestdagen heen te tillen, zou januari goedkoper zijn?
Mijn voorkeur ligt niet bij Samsung, ik heb geen enkel Samsung apparaat. Ik ben meer van Motorola en Lenovo. Maar ik sta open voor goede suggesties.
Eigenlijk wil ik er niet teveel geld aan uitgeven, max 200 euro, maar ook hiervoor; budget kan verhoogd worden bij steekhoudende argumenten.
Als ik in Pricewatch zoek dan valt me op dat er niet zoveel reviews zijn. Zo'n tablet als deze; pricewatch: Lenovo Tab M7 (3rd Gen) (ZA8C0036SE) Grijs wat kan daar nu mee mis zijn? Zie ik iets over het hoofd?
Wie wil me adviseren bij de aankoop van een nieuwe tablet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
De uitdaging met tablets, en specifiek de 7 inch versies, is dat ze enigszins achterhaald geraakt zijn, de telefoons zitten namelijk al tegen de 7 inch aan met hun schermen, dus waarom 2 apparaten kopen als 1 ook voldoet?
Tablets zijn niet helemaal weg, want voor kinderen, of grotere formaten zie je toch wel weer wat meer markt, maar dat is de reden dat er weinig aandacht of reviews voor zijn in de Pricewatch.
Uiteraard kun je dan nog wel kijken of er bij de webwinkels zelf nog reviews zijn op de apparaten die zij dan weer verkopen, en als je er een gekocht hebt zelf een review schrijven hier op Tweakers.

Overigens hier een review van de tablet die jij refereert:
https://www.worldoftablet.com/lenovo-tab-m7-3rd-gen-review/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:00
Dank voor je reactie. Ik heb toch maar een Samsung gekocht omdat dat het meest recente model is tab 7blite. Nu 2 dagen in gebruik en de bloatware valt mee, tablet bevalt best goed, ik vind deze maat heel prettig om te lezen en te studeren, ik moet online artikelen lezen, op de telefoon vind ik het net wat te klein, dit is ideaal.