Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:13
Hallo,

Ik zou graag de mening willen van wat meer mensen voordat ik ga klagen bij de installateur. Gisteren zijn bij mij zonnepanelen geinstalleerd en op het eerste gezicht zag het er allemaal goed uit. Echter, nu met daglicht kan ik het vanuit mijn thuiskantoor op zolder iets beter zien en lijkt het me niet netjes aangelegd. Het is lastig te fotograferen maar wat vinden jullie van hoe de pannen liggen? Op de foto zie je 2 voorbeelden welke nog aardig vast te leggen zijn maar het ligt zo bij alle haken. Zo'n 3-4cm omhoog denk ik.

Bij de haken liggen ze behoorlijk omhoog. Gaat dit problemen opleveren als het regent en stormt? Ik wil geen gebroken/klapperende/lekkende pannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URG6PXDdzh-VpJzOJqULSUA3nUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhcLoNmWyMbsn1D3ouNb1idG.jpg?f=fotoalbum_large

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:39

Exigence

dnkroz

Wat voor pannen heb je?

Te grote kieren kunnen problemen opleveren, met name bij stuifsneeuw.

• Kevinns
Met stuifsneeuw had ik afgelopen winter al ellende zonder scheve pannen. Hieronder foto's van een dakpan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0Sbv1RyKL8TVf-VZxPfZeUpi8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udMj5upvIiax9RHofNwIA7y4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywZ8EEf4BKYKR54iLalBw4V8y-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTqSFirGREEMlLQDLmplPhJe.jpg?f=fotoalbum_large

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 16:13

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zit dus een waterkering in.
Die pannen zou je kunnen inslijpen.
Dan moet je die dingetjes beneden inslijpen//hakken. Zorg voor genoeg reserve pannen. Wil er wel eens eentje breken.

• Kevinns
Vind je dat dit door de installateur gedaan had moeten worden? Ik ga niet zelf het dak op namelijk...

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Kevinns schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:44:
Vind je dat dit door de installateur gedaan had moeten worden? Ik ga niet zelf het dak op namelijk...
Ik zou denken van wel - jij kunt toch niet van tevoren bepalen welke pan moet worden ingeslepen, en hoeveel? De installateur moet daar rekening mee houden, en een schouw van tevoren leert hem wat voor pannen hij tegen gaat komen.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 16:13

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Tijdens het inventariseren had dit naar boven moeten komen. Online offerte? Of iemand komen inspecteren?
Maar het kost ook extra tijd. En die moet ook betaald worden. Maar dat is niet jouw probleem. Risico van het vak. Maar ik zou contact opnemen met ze

• Kevinns
Er is iemand geweest voor de schouw. Ben bang dat dit gezeik gaat worden, als je dit wil fixen moeten die panelen er weer af. Maar ik ga zeker even contact opnemen.

Het jammere is dat ik maar een klein deel van de installatie zo kan zien. De rest ligt bovenop dakkapellen (ook met pannendak) dus dat zal ook wel niet veel beter zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Kevinns op 14-12-2021 10:59 ]

Pagina: 1