Ik heb een defecte Samsung S24C550VL, die sinds gisteren de hele tijd aan en vrijwel meteen weer uit gaat. Het is een oudje, maar gezien hij relatief makkelijk open ging, besloot ik maar eens een kijkje te nemen.
/f/image/96z878h1a7mPQJyPbnS1XNUF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zwcmYEkEBGFWSIQiSkywcGvD.png?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee wat een verdacht component kan zijn? Vroeger had je nog wel van die rotte condensatoren, maar hier zijn het van die moderne solid state? condensatoren. Zouden die nog steeds zo eenvoudig stuk kunnen gaan?
Ik vind helaas maar weinig technische info over het scherm. Het is gelukkig een 'modern' scherm zonder van die enge hoog-voltage CCFL-verlichting, dus ik durf er wat meer mee te proberen.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere stroomadapter die ook 14 volt is. Geen verschil.
- Meten van de voltage regulator, meet ik ook gewoon 14 volt.
/f/image/96z878h1a7mPQJyPbnS1XNUF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zwcmYEkEBGFWSIQiSkywcGvD.png?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee wat een verdacht component kan zijn? Vroeger had je nog wel van die rotte condensatoren, maar hier zijn het van die moderne solid state? condensatoren. Zouden die nog steeds zo eenvoudig stuk kunnen gaan?
Ik vind helaas maar weinig technische info over het scherm. Het is gelukkig een 'modern' scherm zonder van die enge hoog-voltage CCFL-verlichting, dus ik durf er wat meer mee te proberen.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere stroomadapter die ook 14 volt is. Geen verschil.
- Meten van de voltage regulator, meet ik ook gewoon 14 volt.
[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 13-12-2021 23:09 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn