Beste tweakers,
Momenteel ben ik bezig om een stukje software te schrijven in Visual Studio in een MVC project.
Ik heb het volgende:
Een viewModel van een DocumentViewModel met:
- een document object
- documentTypes list (document type is een aparte tabel in de database).
- selectedDocumentType variabele
Het is gelukt om op basis van de documentTypes list een dropdownlist van de verschillende opties te voorzien.
Hierna kan ik ook een nieuw document maken en deze wordt opgeslagen in de database.
Wat echter vanuit de view pagina niet terug wordt gestuurd naar de controller is het geselecteerde document type.
Ik heb de volgende code in de viewer:
Als ik in de debugger de teruggegeven variabele bekijk in de controller is deze null.
Ziet iemand wat hier fout gaat en waarom wordt het geselecteerde document type niet doorgegeven?
Alvast bedankt.
Momenteel ben ik bezig om een stukje software te schrijven in Visual Studio in een MVC project.
Ik heb het volgende:
Een viewModel van een DocumentViewModel met:
- een document object
- documentTypes list (document type is een aparte tabel in de database).
- selectedDocumentType variabele
Het is gelukt om op basis van de documentTypes list een dropdownlist van de verschillende opties te voorzien.
Hierna kan ik ook een nieuw document maken en deze wordt opgeslagen in de database.
Wat echter vanuit de view pagina niet terug wordt gestuurd naar de controller is het geselecteerde document type.
Ik heb de volgende code in de viewer:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <div class="col-sm-9"> <h6 class="mb-0 control-label">Document Type</h6> <select asp-for="selectedDocumentType" class="form-control"> @foreach (var item in Model.DocumentTypes) { @if (Model.document.Type == item) { <option value="@item.ID" selected>@item.Name</option> } else { <option value="@item.ID">@item.Name</option> } } </select> <span asp-validation-for="selectedDocumentType" class="text-danger"></span> </div> |
Als ik in de debugger de teruggegeven variabele bekijk in de controller is deze null.
Ziet iemand wat hier fout gaat en waarom wordt het geselecteerde document type niet doorgegeven?
Alvast bedankt.