Twijfel behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zuidjee
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-12-2021
Goedenavond beste tweakers!

Voor in de vrije tijd wil ik graag een nieuw project starten door rustig een (nieuwe) Game PC te bouwen. Het zal daarnaast ook een beetje een Show PC qua looks worden, gewoon omdat ik het wel tof vind. Voornamelijk zal er dus gegamed worden, maar af en toe word / excel kan ook gebeuren.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik zoek dus een behuizing. Ik heb er al één op het oog, maar ik twijfel nog tussen de ‘normale’ editie en de XL ROG editie.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenLian Li PC-O11 Dynamic (Zwart)€ 124,63€ 124,63
1BehuizingenLian Li PC-O11D XL ROG Certified Zwart€ 199,90€ 199,90
Totaal€ 324,53

De XL variant is vanzelfsprekend groter, ruimer én is ruimte voor een Fan aan de achterzijde. De normale variant is kleiner en geen plek voor een fan aan de achterzijde. Zou dit een enorm verschil maken? Is het de meerprijs waard?

Ik heb wat rondgekeken naar soort gelijke cases maar heb nog niet iets tofs kunnen vinden. Als iemand een ander idee heeft, hoor ik het graag.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Budget mag in dezelfde range zijn als deze al is goedkoper natuurlijk niet verkeerd!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Nope! Verras mij.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti OC Edition€ 0,-€ 0,-
1WaterkoelingCorsair iCUE H150i ELITE LCD Display€ 293,90€ 293,90
1VentilatorenLian Li UNI FAN SL120, 3-pack, Zwart, 120mm€ 76,-€ 76,-
1VoedingenCorsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart€ 98,90€ 98,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 175,09€ 175,09
Totaal€ 643,89

Deze componenten zullen sowieso in de kast komen, waarvan de fans en videokaart al binnen zijn. Wellicht kan de processorkoeler nog veranderen als ik een soortgelijke goedkoper kan krijgen.
Het systeem zal dan ook bestaan uit de nieuwe Alder Lake processoren. Moederbord en RAM ben ik nog niet over uit. Enige tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Zodra de prijzen van de GPU zakken zal ik een 3080 aanschaffen mits dit lukt. Voor nu kan de 3060 Ti in mijn ogen prima mee.

Ik hoor graag of jullie eventuele betere suggesties hebben en/of hele andere keuzes zullen maken.

Groet,
Zuidje

Alle reacties

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zou lekker voor de non-XL gaan. Een gemiddeld systeem verzuipt in de XL qua loze ruimte en dat ziet er naar mijn mening wat suf uit. Beetje hetzelfde idee als een ITX bordje in een ATX kast.

Als je echter all out wil gaan ten aanzien van custom waterkoeling, reservoirs, veel buizen door je behuizing en multi-GPU wil gaan dan is de XL juist weer een goede keuze.

[ Voor 31% gewijzigd door spone op 13-12-2021 21:24 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• flythierry
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:00
Ik zou ook zeker even wachten op de O11 Dynamic Evo die over een paar dagen beschikbaar komt als het goed is.

• Zuidjee
spone schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:22:
Ik zou lekker voor de non-XL gaan. Een gemiddeld systeem verzuipt in de XL qua loze ruimte en dat ziet er naar mijn mening wat suf uit. Beetje hetzelfde idee als een ITX bordje in een ATX kast.

Als je echter all out wil gaan ten aanzien van custom waterkoeling, reservoirs, veel buizen door je behuizing en multi-GPU wil gaan dan is de XL juist weer een goede keuze.
Daar heb je een punt. Niet eens aan gedacht. Voorkeur gaan ook niet uit naar een Custom waterkoeling PC.
flythierry schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:47:
Ik zou ook zeker even wachten op de O11 Dynamic Evo die over een paar dagen beschikbaar komt als het goed is.
Dank voor de tip. Lijkt mij eigenlijk dezelfde als de O11 Dynamic maar dan iets breder zodat er ruimte is voor de fan achter. Zeker een interessante optie dus. Hopen dat de prijsklasse redelijk gelijk is.

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-01 20:07
Ik heb zelf de Lian Li PC-O11. Niet de XL dus. In deze kast heb ik een 5800x met en Noctua NH-D15, een ATX moederbord (Gigabyte X570 Aorus PRO) en een MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO videokaart. Mijn fans zijn als volgt:
* Achterzijde één fan (exhaust, door cpu gestuurd)
* Onderin 2 Noctua fans, maar een 3e zou passen (intake door gpu gestuurd)
* Voorzijde (eigenlijk zijkant) 2 Noctua fans (intake door cpu gestuurd).
* Bovenkant 2 Noctua fans (exhaust door cpu gestuurd).
Alles bij elkaar geen enkel probleem met temperaturen in de kast en lekker stil.

Persoonlijk vind ik het een mooie kast met een fijne balans tussen klein formaat versus voldoende ruimte. Ik ben dik tevreden.

Als je specifieke vragen hebt, laat het weten. Eventueel kan ik wat fotootjes maken.

[ Voor 19% gewijzigd door ZatarraNL op 14-12-2021 22:04 ]

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 117% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:53 ]

• ZatarraNL
Mooi.
Ik ben zelf meer voor functioneel en stil gegaan. Mooi Noctua-bruin is niet lelijk... ;)

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 23:12

Bad Brains

<(0.o)>

LadyVodka schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:18:
Ik zou enkel voor XL gaan als je van plan bent om waterloop te doen.
Anders niet.
Het design van de nieuwe generatie kasten is zo dat je er een ontiegelijke hoeveelheid aan prullaria in kwijt kan.
De "gewone" dynamic is immens, zeker zonder custom loop.
Met custom loop, is ie ook groot zat.
Deze heeft niet alleen 2 radiatoren maar ook een vertical mounted 6800XT.
Meer dan genoeg ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/woDyNfo8HEYPrYTxW088STwh3H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9lIxQqoKZJvWWkAqeBikeuu.jpg?f=fotoalbum_large

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Zuidjee
Ziet er tof uit toppers! @ZatarraNL Ja een paar fototjes zou wel tof zijn. Je zegt dat je een fan aan de achterzijde hebt; maar op de specs staat dat hier in principe geen ruimte voor is. Hoe heb je dat opgelost?

• ZatarraNL
Een paar fotootjes. En twee correcties:
1. ik heb (nog) geen exhaust fans aan de bovenzijde.
2. ik heb de Lian Li PC-O11 Dynamic Mini
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9u8BWN0We6jUhz8dy3VG_4jeCL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUNHY2sLjWJxmQapPYsb8JlV.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_A0wh_BHJgYVzVaEf8fYOuhflE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnNnOnmNzl21j99fQPJQk4Oh.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQzlHlKQpTs7axrPgFxq1dmX7XE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8U2XxSANP3imsy802qxYfhs.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5Ibs8VvmVIZKH_SjqeH2CKC5Gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMW5D6jxe7M6tyt8PVdLbp1N.jpg?f=fotoalbum_large

• Zuidjee
Leuk ook! De Mini variant, vandaar. Bedankt voor de reacties en tips. De XL variant doe ik dus niet.

Ik zal de Evo edition in de gaten houden en anders gewoon voor de normale variant gaan.

Zou de fan aan de achterzijde veel verschil maken met die cpu koeler, 3x zijkant en 3x onderkant? Of is dat redelijk verwaarloosbaar?

• ZatarraNL
De lucht moet ergens naar toe. Ik vermoed dat mijn fan aan de achterzijde niet gek veel luchtdruk hoeft te leveren met de beide fans van de cpu. Ik heb daarom geprobeerd deze zodanig af te stellen dat ze evenveel lucht verplaatsen, voor een optimale doorstroom. Maar zonder fan zou de warme lucht ook wel aan de achterzijde verdwijnen.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:01
Ik heb zelf een Define 7 XL, de directe concurrent Lian Li dynamic XL...

Zelfs twee 3090's lijken er klein in.
Ik zou dus gewoon voor de non-XL gaan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtY4bDkq9rofZ5ozjCOyk0erCwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mffbcCPDThJaHV2pZG6ncxGO.jpg?f=fotoalbum_large

• Zuidjee
Inverted_World schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:23:
Ik heb zelf een Define 7 XL, de directe concurrent Lian Li dynamic XL...

Zelfs twee 3090's lijken er klein in.
Ik zou dus gewoon voor de non-XL gaan..

[Afbeelding]
Precies, ondanks dat ik het echt een clean build vind is het toch jammer dat het zo klein lijkt. Wel ben ik zeker dat er heel veel jaloers zijn op die van jou. Ik ook! Twee 3090 :o

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 23:12

Bad Brains

<(0.o)>

Zuidjee schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:46:
[...]

Precies, ondanks dat ik het echt een clean build vind is het toch jammer dat het zo klein lijkt. Wel ben ik zeker dat er heel veel jaloers zijn op die van jou. Ik ook! Twee 3090 :o
Define Xl klein? Waarop reageer je precies.
Wat erin zit maakt de build (en de vraag) niet.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Zuidjee
Bad Brains schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:52:
[...]

Define Xl klein? Waarop reageer je precies.
Wat erin zit maakt de build (en de vraag) niet.
Het staat er inderdaad een beetje verwarrend. Meer doelend op een eerdere post waarin werd gezegd dat een systeem kan verzuipen in zo'n grote kast. Dat bedoel ik meer.
Pagina: 1