100K iCloud foto's(510GB) kopiëren naar ander iCloud account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat is de meest handige manier om zo'n 100.000 foto's te kopiëren naar een ander iCloud account?
Foto's en video. Totale grootte is volgens iCloud 510GB

Mijn ex vr en ik hadden voor ons gezin mijn iCloud als basis. Daar werden al onze foto's in opgeslagen en waren dan meteen zichtbaar op de andere devices.
Ofwel nam ik een foto zag zij hem op haar telefoon, nam zij een foto, zag ik hem op mijn telefoon.
Superhandig. Totdat je uit elkaar gaat. Maar goed. Moest losgekoppeld worden want mijn mails waren met 1 schakelaartje te zien en find my iPhone is ook niet meer nodig. En uiteraard hoeven we elkaars foto's ook niet meer te hebben.

Ze heeft nu haar eigen iCloud in gebruik maar heeft natuurlijk ook recht op alles foto's door de jaren heen (geboortes, vakanties etc). Maar dat zijn er dus >100.000. Die staan in iCloud. Ik heb een 2TB abo.

Gedeelde albums heb ik even geprobeerd. Maar dat werkt met max 5000 foto's per album en ofwel loopt ie vast, ofwel krijg ik na x tijd een foutmelding. Dat is dus geen doen.

Ze heeft nu alleen nog iPhone, iPad en een Chromebook. Ik heb een oude MBA en mn iPhone.

Enige wat ik nog kan bedenken is een externe HDD. Maar kan ik daar een kopieer actie op doen met LOSSE foto's? Want ik zie alleen het 'Photo' bestand op mn MBA en daar staan geen losse foto's in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Alles naar een desktop/laptop laten synchroniseren en dan kan je het daarna verplaatsen zoals je wilt.
  1. Launch the Photos app on your Mac.
  2. Click Photos in the App menu in the upper left corner of your screen.
  3. Select Preferences from the drop-down menu.
  4. Click the iCloud tab.
  5. Click Download Originals to this Mac.
Gaat wel super lang duren. Heb het ooit met 50GB gedaan en dat was al niet grappig.

[ Voor 7% gewijzigd door jvanderkroon op 13-12-2021 18:10 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nu(voor jou) te laat, maar voor andere lezers. Maak vaker een back-up op een SSD/geheugenstick od.

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 13-12-2021 18:15 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hackus schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:15:
Nu(voor jou) te laat, maar voor andere lezers. Maak vaker een back-up op een SSD/geheugenstick od.
Heb je nog een tip hoe je dit op kunt zetten met je (gedeelde) foto’s in iCloud?
Zou graag de fotostream op iCloud automatisch syncen naar mn NAS, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CyBeRSPiN schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:17:
[...]

Heb je nog een tip hoe je dit op kunt zetten met je (gedeelde) foto’s in iCloud?
Zou graag de fotostream op iCloud automatisch syncen naar mn NAS, maar hoe?
Helpt dit daarvoor ?
https://hometechblogger.c...tos-automatically-to-nas/

(ik doe het zelf met elke iOS update even recente foto's opslaan op SSD)

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 13-12-2021 18:24 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 08:12
Synology heeft dit ingebouwd in de DS Photo app (dus automatische backup van alle je foto’s naar de NAS). De opvolgerapp heet Moments volgens mij. Heb ik geen ervaring mee, maar zal vast dezelfde functie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid gegevens iCloud-to-iCloud te kopieren. Zoals al gezegd kun je in Foto's op je Mac aangeven dat je de originele foto's wilt hebben. Het lastige hieraan is dat je dan ook ~510GB aan vrije ruimte moet hebben, en geen controle of indicatie hebt hoe lang het duurt voordat dit is gesynchroniseerd.

Als ik "In iCloud bewaarde gegevens archiveren of kopiëren" lees, dan lijkt me het makkelijkst om via de Foto's app de foto's te exporteren naar een externe harde schijf, deze schijf te koppelen aan je ex d'r computer (of een nieuw account op jouw computer, gelinkt aan haar Apple ID), en dan de foto's weer te importeren via Foto's.

Betekent wel dat je 510GB aan foto's moet downloaden, en weer 510GB aan foto's moet uploaden, wat wel enige tijd gaat duren. Zou het zeker in batches doen, bijvoorbeeld per jaar.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
jvanderkroon schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:09:
Alles naar een desktop/laptop laten synchroniseren en dan kan je het daarna verplaatsen zoals je wilt.
  4. Click the iCloud tab.
Gaat wel super lang duren. Heb het ooit met 50GB gedaan en dat was al niet grappig.
Ok thx. even snel gekekeen maar ik kan dan geen locatie kiezen? Mijn MBA heeft veel te weinig vrije ruimte voor die >500GB aan foto's.

Woensdag eerst maar eens even een externe HDD halen.
Daedalus schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:20:
Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid gegevens iCloud-to-iCloud te kopieren. Zoals al gezegd kun je in Foto's op je Mac aangeven dat je de originele foto's wilt hebben. Het lastige hieraan is dat je dan ook ~510GB aan vrije ruimte moet hebben, en geen controle of indicatie hebt hoe lang het duurt voordat dit is gesynchroniseerd.

Als ik "In iCloud bewaarde gegevens archiveren of kopiëren" lees, dan lijkt me het makkelijkst om via de Foto's app de foto's te exporteren naar een externe harde schijf, deze schijf te koppelen aan je ex d'r computer (of een nieuw account op jouw computer, gelinkt aan haar Apple ID), en dan de foto's weer te importeren via Foto's.

Betekent wel dat je 510GB aan foto's moet downloaden, en weer 510GB aan foto's moet uploaden, wat wel enige tijd gaat duren. Zou het zeker in batches doen, bijvoorbeeld per jaar.
Ah ja... meteen het antwoord op de eerdere quote. toch dit dus.
Thx. zit niks anders op dan te proberen.

[ Voor 42% gewijzigd door readytoflow op 13-12-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:58
Misschien ook even door de foto's zelf bladeren om te zien welke je vooraf kunt verwijderen.

100k foto's is erg veel. Lijkt me dat daar veel foto's bijzitten die ongeveer hetzelfde zijn en er bovendien foto's tussen zitten die nietszeggend zijn.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
readytoflow schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:27:
[...]

Ok thx. even snel gekeken maar ik kan dan geen locatie kiezen? Mijn MBA heeft veel te weinig vrije ruimte voor die >500GB aan foto's.

Woensdag eerst maar eens even een externe HDD halen.
[...]
Je kan je bibliotheek verplaatsen naar een externe schijf. Daarna dat vinkje voor het downloaden van de originelen aanzetten en dan een weekje wachten. Zet wel een app zoals Amphetamine aan zodat je mac niet in slaap valt.

Weet niet hoe handig je bent maar je zou ook nog dit tooltje kunnen proberen https://github.com/boredazfcuk/docker-icloudpd

Docker container mappen op je externe opslag en dan alles laten binnenhalen.

Of zonder Docker direct de app gebruiken https://github.com/icloud.../icloud_photos_downloader

[ Voor 22% gewijzigd door jvanderkroon op 14-12-2021 08:49 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is dus waarom je altijd eigen accounts moet hebben vroeg of laat loop je tegen problemen aan. Al is het maar dat jij dus nu ook opgescheept zit met alle foto's van je ex die je niet boeien. Je hebt waarschijnlijk dus ook nooit mappen gemaakt of iets. Kortom er is een brij aan foto's.
Succes, maar voor nu en voor de toekomst zou ik ze toch in mappen gaan plaatsen en ordenen tuurlijk is het een K-klus maar anders hebben jullie kinderen alleen een doos met heel veel foto's.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ban-Aan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 20:02
Externe SSD van 1Tb aanschaffen
Daarop een nieuwe bibliotheek aan maken.
Die als systeem bibliotheek in stellen, iCloud synch aanzetten (optimize uit).
Na afronden system bibliotheek weer naar je eigen bibliotheek zetten.

SSD afkopplen en aan je ex-partner geven.
Zij kan de weer importen naar haar eigen bibliotheek

https://support.apple.com/nl-nl/HT204414
https://support.apple.com/nl-nl/HT209528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:34
Je zou ook via https://privacy.apple.com/ de hele zwik kunnen downloaden. Via die route kun je namelijk ook je hele icloud foto bibliotheek downloaden. Zie ook https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/apple-data-download/ voor wat meer uitleg en toelichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 22:23
jvanderkroon schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:09:
  4. Click the iCloud tab.
Das leuk maar dan moet je wel de storage hebben. Want met deze functie trapt hij alles in je bibliotheek en die staat niet extern.

Ik zou photos starten en een export draaien van de hele bibliotheek naar een externe disk of nas. Dan hè je namelijk keuze waar hij het neer gooit en haalt hij ook de originele op.

Duurt inderdaad wel lang. Ik heb er een job van gemaakt 1x per maand harkt hij alles binnen via mijn Mac mini naar een nas.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-09 15:58
Maar als je dan alles gedownload hebt, ga je dan ook alle foto's doorzoeken welke je wel en welke je niet naar je nieuwe account wilt hebben? :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Wellicht een tip/niet aan gedacht. Waarom niet van iCloud naar Google Foto’s? Met een paar muisklikken is het gefixt. Ze heeft tenslotte ook een chromebook.

[ Voor 14% gewijzigd door Crawl NL op 21-12-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Crawl NL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:56:
Wellicht een tip/niet aan gedacht. Waarom niet van iCloud naar Google Foto’s? Met een paar muisklikken is het gefixt. Ze heeft tenslotte ook een chromebook.
Sorry, duurde even.
Omdat ik in een vakantiehuis zit, heb ik ook nog eens problemen met de databundel op 4G. na 500GB is deze op en Ik zit op 2 sporen nu. Dit lijkt ook wel een goede optie.

Daarnaast heb ik nu tijdelijk de beschikking over een open KPN netwerk. Weet niet hoe stabiel dat is, maar daarmee ga ik separaat de foto's op een HDD proberen te kopiëren (download als origineel).

meteen fijn om een eigen kopie te hebben eigenlijk. Maar ik denk dat die tweede oplossing niet goed gaat werken ivm instabiele verbinding.

Overigens...Er zitten geen compromitterende foto's tussen hoor :+ . Dus ik ga helemaal niks uitzoeken...

[ Voor 22% gewijzigd door readytoflow op 13-01-2022 13:56 ]

Pagina: 1