Foto beheer software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:33
Mijn vraag

Ik heb z'n 300 gb aan fotos staan op mijn NAS, deze fotos komen van backups af, van telefoons, van scans en sommige er direct opgeslagen.

Dat resulteert in een verzameling aan mappen van nieuwe map1 tot backup1234 tot Vakantie-Nederland-Maart-2018.

Het is niet uitgesloten dat er een overlap in sommige bestanden al dan niet met een andere naam in een aantal mappen zit.

Ik zoek naar software die alle foto's kan inlezen, die dubbele er uit haalt en waar ik alle foto's kan categoriseren. Het zou mooi zijn als de software de fotos dan ook kan herstructureren in mappen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

De fotos staan op een NAS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Als ik zoek kom ik vooral applicaties tegen die er vanuit gaan dat foto's bedoeld zijn voor bewerken in bijvoorbeeld photoshop.
...

Het leven is te kort om te testen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:39
Je zou eens kunnen kijken naar Adobe Bridge of Lightroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zoekt initieel geen fotobeheersoftware, maar specifiek ontdubbeling. zoeken bij google naar 'photo deduplication' geeft een boel opties. Wel de vele '10 best..' lijstjes met een korreltje zout nemen..

Herstructureren is een ander vraagstuk, dan kom je inderdaad bij zoeken bij google naar 'photo management software'. En is inderdaad een Lightroom het overwegen waard. Kost wel wat, 'natuurlijk'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben zelf aan het experimenteren met visipics om dubbelingen er uit te filteren. Of dat precies is wat ik zoek weet ik nog niet, maar het overwegen waard?

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!