Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Dag allen,

Er worden de laatste tijd emails verstuurd met mijn emailadres. Het vreemde is dat er een beleggingsrekening is geopend met mn email, heb werkelijk geen idee wat voor voordeel dat iemand biedt, maar heb dit gemeld bij de betreffende instelling.
Een tweede mail was een oude mail die ik ooit naar mn ouders heb gestuurd, en die nu nogmaals verzonden is naar mijn ouders met daarin een link naar een website. De link zelf is veilig en verwijst naar een vacaturewebsite.

Mijn vraag is nu wat er precies is gebeurd en welke actie ik kan ondernemen verder? Heb inmiddels een twee staps verificatie ingeschakeld bij gmail en wachtwoord veranderd. :?

Groet, Niels

[ Voor 5% gewijzigd door bad-karma op 13-12-2021 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:21
Ik neem voor het gemak even aan dat die mailtjes verstuurd worden vanuit een gmail adres?

Heb je bij je google devices gekeken of er onbekende apparaten zijn ingelogd bij jouw account?

http://google.com/devices

Google heeft een uitgebreidere support pagina over dingen die je zelf nog zou kunnen controleren, heb je daar al naar gekeken?

https://support.google.co...0?hl=nl&ref_topic=7189123

Verder zou je kunnen kijken of de mailtjes bij jouw in je map "verstuurde berichten" (of iets dergelijks) zitten.
Als ze daarin zitten kan je er redelijk vanuit gaan dat iemand toegang heeft/had tot je email account.

[ Voor 20% gewijzigd door milo526 op 13-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
@milo526

Alles nagekeken en niets geks gezien. Ik blijf t raar vinden dat iemand een email heeft verzonden naar mn ouders met een link naar een vacaturewebsite waar ik een paar maanden geleden op ben geweest. De mail zelf kan ik niet terugvinden in verzonden mails.

Groet, Niels

[ Voor 12% gewijzigd door bad-karma op 13-12-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je 2FA aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
Heb je 2FA aanstaan? pas aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 20:16

bert pit

asdasd

Kijk ook even op https://haveibeenpwned.com/ of je mailadres deel uitmaakt van een hack.

In principe is het mail protocol niet waterdicht. Een mailserver kan wel checks uitvoeren op het adres maar als dat bij de ontvangende server niet aan staat dan is het in principe mogelijk om met jouw mailadres vanuit een vreemde mailserver een mail te versturen. In de meeste gevallen werkt dat nu niet meer omdat de hele wereld de controle heeft aan staan, echter.....

Werkt de recruiter toevallig met de recruitment software Carerix? Dat programma heeft ook allerlei mogelijkheden om mails op naam van anderen vanuit een vreemd domein te versturen.

[ Voor 16% gewijzigd door bert pit op 13-12-2021 16:53 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
Oh no — pwned!
Pwned in 8 data breaches and found no pastes (subscribe to search sensitive breaches)

De laatste x was in 2019.

De site is die van industrierecruiters , geen idee wat ze gebruiken.

Ik wacht t nog even af wat er gaat gebeuren. als t aanhoudt dan meld ik me. Bedankt! :)

[ Voor 14% gewijzigd door bad-karma op 13-12-2021 17:13 ]

Pagina: 1