Monitor met eenvoudige manier om tussen inputs te switchen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 23:45
Ik ben voor mijn vader (76 jaar) op zoek naar een monitor met 2x HDMI ingang waarbij hij met een knopje eenvoudig kan wisselen tussen HDMI 1 en 2 als input voor het scherm.

Hij heeft op dit moment een wat oudere 24 inch DELL monitor waarbij je via de interface van de monitor, wel 5x op een knopje moet drukken om van input a naar input b te wisselen. Het liefst heb ik gewoon 1 knop genaamd input, die je indrukt om een andere input te selecteren, zo eenvoudig mogelijk dus. Wanneer een HDMI switch een betere oplossing is, is dat ook prima, geen idee alleen wat dat doet met de beeldkwaliteit, ik verneem graag of daar goede ervaringen mee zijn...

Het liefst wil ik daarvoor onder de 300 euro blijven, er gaat niet gegamed worden, alleen tekstverwerken, wat databasewerk, en gewoon windows 10 :)

Het belangrijkste kenmerk voor de monitor is dus het handig/snel kunnen schakelen tussen inputs..

Alvast dank voor enige suggestie!

[ Voor 7% gewijzigd door JustTrying op 13-12-2021 17:10 ]

Beste antwoord (via JustTrying op 14-12-2021 21:04)

Anoniem: 472287

JustTrying schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:53:
[...]

Hij zit nu op full HD idd, en hoger dan 1440p gaat het niet worden, dus dan zit ik al snel prima begrijp ik :)
Dan ben je met een HDMI switch van een tientje a 20 euro gewoon klaar :) Daar zou ik niet te moeilijk omheen werken met nieuwe monitors etc!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:17
Als de monitor verder nog goed bevalt is een HDMI switch dan een prima en goedkope optie?
Ik gebruik hier zelf al geruime tijd een eenvoudige budget action HDMI switch
Dat werkt prima zonder verlies in beeldkwaliteit en zonder extra voeding, alleen de automatische bron selectie bij dit type is niet in alle situaties even handig bij bepaalde apparatuur.
Nieuwere modellen HDMI switches zijn ook geschikt voor 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:24
Kleine TV met een input knop op de afstandsbediening?
https://tweakers.net/tele...BvZZkqg_G8BdXD-8V-B5dxHL8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:41
Mijn IIyama monitor heeft een fysiek knopje onderaan het scherm, waarmee je kan wisselen van input. Afhankelijk van wat ik wil gebruiken, moet ik wel 1, 2 of 3 keer drukken. Op het scherm zie ik dan welke input is geselecteerd.
Ik weet alleen niet of alle IIyama monitiren zo werken.

[ Voor 11% gewijzigd door JukeboxBill op 14-12-2021 13:58 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
The_Doman schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:30:
Als de monitor verder nog goed bevalt is een HDMI switch dan een prima en goedkope optie?
Ik gebruik ik hier zelf al geruime tijd een eenvoudige budget action HDMI switch
Dat werkt prima zonder verlies in beeldkwaliteit en zonder extra voeding, alleen de automatische bron selectie bij dit type is niet in alle situaties even handig bij bepaalde apparatuur.
Nieuwere modellen HDMI switches zijn ook geschikt voor 4K
Dankjewel! Ik was daarmee wat bang voor kwaliteitsverlies, maar dit is dan wellicht wel de goedkoopste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Nooit aan gedacht eigenlijk, is een TV dan wel geschikt om een flink aantal uren achter elkaar op te tekstverwerken bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JustTrying schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:48:
[...]

Dankjewel! Ik was daarmee wat bang voor kwaliteitsverlies, maar dit is dan wellicht wel de goedkoopste optie.
Afhankelijk van het scherm, op welke resolutie zit hij?

Op full HD of 1440p kan je elke cheapo HDMI switch gebruiken, bij 4K moet je opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
JukeboxBill schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:56:
Mijn IIyama monitor heeft een fysiek knopje onderaan het scherm, waarmee je kan wisselen van input. Afhankelijk van wat ik wil gebruiken, moet ik wel 1, 2 of 3 keer drukken. Op het scherm zie ik dan welke input is geselecteerd.
Ik weet alleen niet of alle IIyama monitiren zo werken.
Ik zal eens kijken naar een op dit moment verkrijgbaar model, en dan in de handleiding, 1 knopje wat je een paar keer moet indrukken is inderdaad het gebruikersgemak waar ik naar op zoek ben.Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:49:
[...]

Afhankelijk van het scherm, op welke resolutie zit hij?

Op full HD of 1440p kan je elke cheapo HDMI switch gebruiken, bij 4K moet je opletten.
Hij zit nu op full HD idd, en hoger dan 1440p gaat het niet worden, dus dan zit ik al snel prima begrijp ik :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

JustTrying schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:53:
[...]

Dan ben je met een HDMI switch van een tientje a 20 euro gewoon klaar :) Daar zou ik niet te moeilijk omheen werken met nieuwe monitors etc!
Pagina: 1