Toon posts:

Abit Kt7A + SB Live! OPLOSSING???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
combinatie abit kt7a + sb Live 1024 gaat niet goed. SB wordt niet herkend. Oplossingen??

Alvast bedankt,
mac1000

Meerdere sloten gebrobeerd, vindt wel een mm-device maar niet specifiek de sb 1024!

Welk slot hebben jullie hem zitten dan??

Verwijderd

ik de zelfde spec's werkt goed bij mij misschien ff in ander pci slotje douwen >:)

Verwijderd

Vreemd, ik heb ook gewoon zo'n bord (wel de 1e versie) en de Soundblaster Live 1024 en dat werkt gewoon perfect.

Heb je al een ander slot geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 21:13 schreef Bonecollector het volgende:
ik de zelfde spec's werkt goed bij mij misschien ff in ander pci slotje douwen >:)
Welke slot dan??

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere sloten gebrobeerd, vindt wel een mm-device maar niet specifiek de sb 1024

Verwijderd

Heb je wel de drivers voor SB Live geinstalleerd?

Verwijderd

Misschien dat je de oplossing van jouw probleem hier kunt vinden:

http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zodra hij de MultiMedia device vind moet je even op cancel raggen en vervolgens direct de drivers van je SB Live! installeeren, gewoon via de CD lijkt me.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Er was hier laatst een gast met een Abit Kt7a-RAID en een SBLive1024. Hij had het opgelost door de BIOS van z'n mobo te flashen. Ik weet de thread helaas niet meer. Zal even zoeken.
Misschien werkt dat ook voor jou namelijk.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ha!
[topic=207068/1/25]

In die thread staan ook nog andere dingen die tot een oplossing zouden kunnen bijdragen denk ik.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Laurent
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 03:15 schreef Captain Pervert het volgende:
Ha!
[topic=207068/1/25]

In die thread staan ook nog andere dingen die tot een oplossing zouden kunnen bijdragen denk ik.
Ja maar hier "bevriest" het systeem niet, hie vind windows zijn SB Live niet als hij hem in een bepaald slot doet. Oplossingen zijn om hem in een ander slot te doen, dat doet hij ook, en dan vind windows hem ook gewoon en gaat alles als normaal. 't is alleen dat hij de drivers niet heeft dus hem als onbekend multimedia apparaat oid. detecteerd.

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 03:43 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Ja maar hier "bevriest" het systeem niet, hie vind windows zijn SB Live niet als hij hem in een bepaald slot doet. Oplossingen zijn om hem in een ander slot te doen, dat doet hij ook, en dan vind windows hem ook gewoon en gaat alles als normaal. 't is alleen dat hij de drivers niet heeft dus hem als onbekend multimedia apparaat oid. detecteerd.
hij heeft niet toevallig een 5.1 met 1024 drivers ofzo.. Zowie zo klote abit :) Maar je kan beste nieuwe bios flashen en de via drivers van de abit site gebruiken 'denk'

• Laurent
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 03:59 schreef changethislater het volgende:

[..]

hij heeft niet toevallig een 5.1 met 1024 drivers ofzo.. Zowie zo klote abit :) Maar je kan beste nieuwe bios flashen en de via drivers van de abit site gebruiken 'denk'
...en hem in het goede PCI slot duwen ;)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

PCIslot 4 en 6 delen irq's met de USBpoorten, misschien dat het daaraan ligt?

Niet?
[Specs]

Pagina: 1