Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan._official
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo allemaal,

mijn vraag is of de G.Skill Aegis F4-3200C16S-16GIS altijd gebruik maakt van Samsung geheugenchips? Ik heb er namelijk al eentje in mijn computer zitten en zou er nog een bij willen kopen om gebruik te maken van de dual channel. Ik hoorde dat compatibility beter is als de chips van dezelfde fabrikant zijn maar ik kan hier geen duidelijkheid over vinden.

Beste antwoord (via Daan._official op 21-12-2021 20:48)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daan._official schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:23:
Hallo allemaal,

mijn vraag is of de G.Skill Aegis F4-3200C16S-16GIS altijd gebruik maakt van Samsung geheugenchips? Ik heb er namelijk al eentje in mijn computer zitten en zou er nog een bij willen kopen om gebruik te maken van de dual channel. Ik hoorde dat compatibility beter is als de chips van dezelfde fabrikant zijn maar ik kan hier geen duidelijkheid over vinden.
Uitlezen met Thaiphoon Burner, en je weet exact welke chips/dies er zijn gebruikt. bij G-Skill zijn meestal de modules gelijk, bij Corsair niet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-06 20:47
Hoi Daan,
Ik ben een dik half uur aan het zoeken geweest, maar ik krijg geen informatie gevonden over het type geheugen dat gebruikt wordt in deze kit.
Je beste gok is voor nu:
Typhoon burner downloaden, draaien als administrator, en kijken welk type memory dies het geheugen heeft.
Een zelfde kit kopen, uitproberen in je pc of het dezelfde die-soort heeft, en anders terugsturen.
Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Aangezien je niet aangeeft waar je het mee gaat gebruiken is er weinig over te zeggen of het nodig is dat het dezelfde chips zijn of niet.

Er zit namelijk nogal een verschil tussen de diverse CPU’s waar je dit geheugen mee kunt gebruiken. De compatibiliteit is bij sommige zeer belangrijk, bij anderen nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:24
Met wat ik kan vinden op hardwareluxx en b-die finder is dat geen b-die. Als je zeker wil zijn moet je bij gskill voor hun 3200 @14-14-14 geheugen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:19

CMT

Je kunt het ook een beetje aan de timings zien, wanneer deze los staan (ca. 10ns) en niet gelijk zijn (CL16-18-18-38 zoals in het geval van deze geheugenreep), dan is het vrijwel zeker geen B-die.

Typhoon burner is ook onbetrouwbaar, het is maar een uitlezing van de SPD informatie en het moet ook nog eens goed herkent worden.
De enige manier om er echt zeker van te zijn is om de geheugenreep voorzichtig uit elkaar te halen en de chip typenummer af te lezen.
Dat gaat wel ten koste van het thermisch geleidend dubbelzijdig tape, dus dat moet je ergens vandaag weten te halen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daan._official schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:23:
Hallo allemaal,

Uitlezen met Thaiphoon Burner, en je weet exact welke chips/dies er zijn gebruikt. bij G-Skill zijn meestal de modules gelijk, bij Corsair niet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07 19:40
@Daan._official
Vermoedelijk ga je dit hieronder vinden in Thaiphoon. De output hieronder van Thaiphoon is een bekende ‘false positive’. Het gaat namelijk niet om de gerenommeerde B-die, maar om C-die. In dit geval gaat het om een dual rank dimm met Samsung C-die 8Gb IC’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqPuC7TtGiSvipLzY68hTjAko4I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iLySpfwIRVswGgU9ZImo0w9O.png?f=user_large

@Cpt.nIX 10 sec ;) (google afbeeldingen op “SKU + thaiphoon”. In dit geval dus “F4-3200C16S-16GIS thaiphoon” )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-06 20:47
@Djarune wel verdorie. Ik gebruik nooit image search, misschien toch maar eens doen. Maar goed, iedereen blij. TS geholpen, ik geleerd dat image search toch z'n nut heeft.
Pagina: 1