18 inch speaker foam niet te vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatman313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:55
Mijn vraag
Waar kan ik 18" speaker foam kopen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zodra ik weet welke speaker het is laat ik het weten. Verder geen relevante soft of hardware info.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een kennis vraagt of ik zijn 18 inch speakers kan refoamen. Nu heb ik redelijk wat ervaring met refoamen van speakers dus wil ik dit wel voor hem proberen (zonder garanties op behoud van hetzelfde geluid). Maar ik kan speaker foam randen van dit formaat nergens vinden. Het maakt niet uit of het voor een ander type speaker is. Het is overigens geen subwoofer maar een "full range" speaker.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Is het wel foam? Of is het linnen?
https://speakerrepairshop...kerranden-van-linnen/g-27

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatman313
Goede vraag, die optie was ik vergeten. Ik ga eerst even uitzoeken watvoor speakers het zijn. Dan weet ik meer.

Ik vind het alleen gek dat er zo weinig speaker randen voor 18 inch te vinden zijn of hebben de meeste 18 inch speakers linnen randen?

[ Voor 11% gewijzigd door Chatman313 op 13-12-2021 02:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:19

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Chatman313 schreef op maandag 13 december 2021 @ 02:13:
Goede vraag, die optie was ik vergeten. Ik ga eerst even uitzoeken watvoor speakers het zijn. Dan weet ik meer.

Ik vind het alleen gek dat er zo weinig speaker randen voor 18 inch te vinden zijn of hebben de meeste 18 inch speakers linnen randen?
Dat laatste.

18 inch is vaak voor het professionele segment, dat is paper cone met linnen ophanging. Als die worden gerepareerd wordt dat gedaan als een volledige re-cone. Dat is net even wat spannender dan een foamrand vervangen.

Trouwens genoeg filmpjes over op YT

[ Voor 3% gewijzigd door AtomicShockwave op 14-12-2021 16:46 ]

• Chatman313
AtomicShockwave schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:45:
[...]

Dat laatste.

18 inch is vaak voor het professionele segment, dat is paper cone met linnen ophanging. Als die worden gerepareerd wordt dat gedaan als een volledige re-cone. Dat is net even wat spannender dan een foamrand vervangen.

Trouwens genoeg filmpjes over op YT
Duidelijk, ik post een update als ik meer weet over de speakers of als ik er al iets aan gedaan heb. Spreek die kennis niet vaak dus kan even duren.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!