IP camera zonder cloud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratelkous
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-09 15:00
Als bezorgde grootvader een jaar of zes-acht geleden op beide logeerkamers een goedkope chinese camera van Ali Baba gezet. Verbluffend goede beeldkwaliteit, uiterst gebrekkige gebruiksaabwijzing, op A6-formaat, Met een loupe inderhaast aan de praat gekregen..
Na een poos vroeg ik me af hoe dat allemaal werkte: met een server van de leverancier (aws.camhome.com) en een Android App die Care Home heet.
Een lees wel eens over moeilijke beveiliging van dit spul (geen verstand van), dus ze staan maar hoogst zelden aan. Ik heb ze ook eigenlijk niet meer nodig: de jongste is al 4.
Nu zag ik laatst een ip-camera te koop die op je eigen website zou kunnen werken.
Ik zou wel eens willen weten of er generieke methoden bestaan om een willekeurige camera (i.e. de mijne) de nestkastjes in de tuin te laten weergeven op mijn eigen website. Teleconvertertje er op, en het kan van achter het raam...
Just for fun... Ik wil er best veel moeite in stoppen, liefst zeer weinig geld. Ik heb alleen geen idee waar ik goeie info kan vinden.
Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 10:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratelkous
Mijn cameras hebben ook een SD-kaart, een Netwerkkabelaansluiting en WiFi. Precies zoals de goedkoopsten uit dit aanbod.
De sport is voor mij, om ook deze aan de praat te krijgen zonder abonnement. Gewoon via een browser, zo mogelijk met een App voor de telefoon.
En dan nog de vdeo live op mijn website. Vaste IP's toekennen kan ik zonodig wel, en inbouwen in mijn website is een fluitje van een cent.
Alleen dingen aan de modem/router veranderen vind ik link, dus liefst iets dat alleen zendt naar de buitenwereld, wat op mijn hosting kan worden opgevangen.
Klinkt waarschijnlijk (te) amateuristisch, maar ik bèn een amateur.

Bestaan er merk-onafhankelijke tutorials?

[ Voor 0% gewijzigd door Ratelkous op 13-12-2021 01:08 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Waar je vooral naar moet zoeken is camera's met ONVIF, als ze dit hebben dan is er generieke software beschikbaar om ze te bekijken op afstand.

Helaas is dit nog geen garantie dat er geen cloud functie op zit, maar de camera's zijn dan in ieder geval bruikbaar zonder cloud dus als je ze in een apart netwerk zonder internet zet zullen ze het nog steeds doen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratelkous
Ah, ik zal eens in ONVIF duiken...
Bedankt!