Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal-ace
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07-2023
Mijn vraag

Hallo allemaal, graag zou ik wat van jullie kennis en kunde willen vragen.

Ik wil mijn thuis abonnement aanpassen van een 3 in 1 naar een internet only pakket.
Nu ben ik opzoek naar een vervanger van de mediabox.

Wat ik zoek is een tv kastje waar ik zelf ook apps op kan zetten zoals KIJK, NETFLIX, VIDEOLAND NPOSTART, YOUTUBE etc. En deze met een afstandbediening willen kunnen bedienen. Nu kom ik er niet helemaal uit, er is zoveel keus. Bij veel boxen zie ik wel dat je ermee kan netflixen, youtubben, prime enzo kan gebruiken maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik bijvoorbeeld KIJK erop kan zetten (voor de Nederlandse zenders).

Graag jullie advies en/of gedachtengang hierover?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Geprobeerd wijs te worden op het wereldwijdeweb.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Wat voor TV heb je? Als je een TV hebt met Android TV bijvoorbeeld dan ben je er al.

Anders een AppleTV of een Mediabox met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@metal-ace Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

De usual suspects zijn al snel een AppleTV of Nvidia Shield TV. En er zijn nog diverse (Android) alternatieven. Kijk eens rond in CEA; daar kun je vele topics vinden betreffende advies voor een mediaspeler.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Wanneer je Apple devices hebt, een AppleTV is een extreem goede keuze, anders een Shield Pro. Ik heb de laatste en werkt perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brian95
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:01
De nieuwste chromecast werkt ook prima daarvoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@metal-ace Precies wat @corporalnl zegt, wat voor TV heb je precies en hoe oud.
Met een Smart TV met Android TV kun je alles doen wat jij wilt, werkt het zelfde als op een box, maar dan alles makkelijk in één en met één afstandsbediening.

[ Voor 7% gewijzigd door HereIsTom op 13-12-2021 13:07 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedoel je met KIJK alleen de SBS zenders of wil je NLZiet voor alle belangrijke Nederlandse zenders?

Lees ook dit eens: Jorgen in "Externe mediaplayer voor LG OLED C1"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metal-ace
Allereerst bedankt allemaal voor de reacties, dit wordt gewaardeerd!!!

Ik heb een Samsung tv uit 2018 (smart tv, GEEN android tv). Echter vind ik de interface van samsung totaal niet fijn en niet alles is mogelijk met de tv daarom dus het speurwerk naar een streaminghub. Apple tv valt voor mij sowieso al af. Ik heb een chromecast maar heb geen zin om continue vanaf mn telefoon te moeten streamen. Zowel mijn vriendin als ik vinden het ook prettig om gewoon met een old skool afstandbediening te kunnen werken (zoals je nu ook met een decoder doet).

@Jorgen Je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde idd de NLZiet app. Dus vandaar ook dat ik opzoek ben naar een streamingshub waar ik zelf nog apps op kan installeren. Ik zag dat bij sommige hubs dat niet kan of het werd mij niet duidelijk of dat kan.

Tot nu toe valt bij mij de Nvidia Shield pro wel op, echter is mij dus niet duidelijk of ik hier ook zelf nog een NLziet app of de NPOstart app aan toe kan voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
metal-ace schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:51:

Ik heb een Samsung tv uit 2018 (smart tv, GEEN android tv). Echter vind ik de interface van samsung totaal niet fijn en niet alles is mogelijk met de tv daarom dus het speurwerk naar een streaminghub. Apple tv valt voor mij sowieso al af. Ik heb een chromecast maar heb geen zin om continue vanaf mn telefoon te moeten streamen. Zowel mijn vriendin als ik vinden het ook prettig om gewoon met een old skool afstandbediening te kunnen werken (zoals je nu ook met een decoder doet).

@Jorgen Je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde idd de NLZiet app. Dus vandaar ook dat ik opzoek ben naar een streamingshub waar ik zelf nog apps op kan installeren. Ik zag dat bij sommige hubs dat niet kan of het werd mij niet duidelijk of dat kan.

Tot nu toe valt bij mij de Nvidia Shield pro wel op, echter is mij dus niet duidelijk of ik hier ook zelf nog een NLziet app of de NPOstart app aan toe kan voegen?
Als je even laat weten welke apps je echt nodig hebt, dan kijk ik vanavond of morgen effe op de shield voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:02

NPO Start is beschikbaar voor AndroidTV(en dus Shield). Ook NLZiet is er beschikbaar voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

metal-ace schreef op zondag 12 december 2021 @ 22:56:

Wat ik zoek is een tv kastje waar ik zelf ook apps op kan zetten zoals KIJK, NETFLIX, VIDEOLAND NPOSTART, YOUTUBE etc. En deze met een afstandbediening willen kunnen bedienen

Ik heb een Samsung tv uit 2018 (smart tv, GEEN android tv). Echter vind ik de interface van samsung totaal niet fijn en niet alles is mogelijk met de tv daarom dus het speurwerk naar een streaminghub. Apple tv valt voor mij sowieso al af.

Waarom valt de AppleTV af?

Die kan alles wat jij wil, zit een goede afstandsbediening ben (vooral de 2021 modellen) heeft een simpel menu, geen reclame (in tegenstelling tot de Shield)

nieuws: Shield TV's in Nederland tonen nu ook reclame streamingdiensten op ho...

Dus wat wil je nog meer?

[ Voor 86% gewijzigd door Greatsword op 14-12-2021 16:51 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Greatsword schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:40:
[...]

[...]

Die kan alles wat jij wil, zit een goede afstandsbediening ben (vooral de 2021 modellen) heeft een simpel menu, geen reclame (in tegenstelling tot de Shield)

nieuws: Shield TV's in Nederland tonen nu ook reclame streamingdiensten op ho...

Dus wat wil je nog meer?
Die banner is heel irritant en neemt echt je halve scherm in als je de Shield opstart. Als je naar onder scrolt is het weg, maar ik vind het irritant. De Shield heeft heel wat krediet bij mij, werkt nog steeds fantastisch en je kunt custom launchers installeren, maar wel goed om mee te nemen in je overweging. Die reclames worden mogelijk nog erger.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@metal-ace Ja de interface van een Samsung is ook niks, daarom hebben wij gekozen voor een Sony Android TV, deze werkt perfect en snel en alle apps zoals NLziet, NPOstart, Videoland, YouTube(zonder reclame) e.d. werken er prima op 👍
Ook alles gewoon bedienen met de afstandsbediening van de TV, veel makelijker dan met een los kastje.
Wij hebben de Shield TV ook gehad, maar dit werkt veel makkelijker.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal-ace
PageFault schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:28:
[...]

Als je even laat weten welke apps je echt nodig hebt, dan kijk ik vanavond of morgen effe op de shield voor je.
Ow cool. Euhm zoals ik al aangaf willen we tv kunnen blijven kijken en dus is voor mij de NLziet app voor nu even de grootste vraag of dat erop kan. De andere apps als NPO Disney Netflix Prime dat geloof ik allemaal wel.
Greatsword schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:40:
[...]

[...]

Dus wat wil je nog meer?
Ik heb niks van Apple en ben er niet zo weg van. Ooit Apple gehad maar met gierende banden terug gegaan naar Android. Het bekende Apple vs Android verhaal dus ;-)
HereIsTom schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:44:
@metal-ace Ja de interface van een Samsung is ook niks, daarom hebben wij gekozen voor een Sony Android TV, deze werkt perfect en snel en alle apps zoals NLziet, NPOstart, Videoland, YouTube(zonder reclame) e.d. werken er prima op 👍
Ook alles gewoon bedienen met de afstandsbediening van de TV, veel makelijker dan met een los kastje.
Wij hebben de Shield TV ook gehad, maar dit werkt veel makkelijker.
Tsjah een nieuwe tv van 8 a 900 euro of een shield voor 200. Daarbij is mn tv "nog maar" 3 jaar oud.
En de extra features die de shield bied spreken me ook wel aan (game streaming, weet niet of ik het ga gebruiken maar het kan....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Alle OS'en met een app store kunnen streamingdiensten gebruiken. Dan heb je bijv Roku, Android/Google TV, Apple TV en Amazon. Of Roku ook NLZiet heeft weet ik niet. De meeste vrijheid heb je met Android/Google TV. Die geeft geen gedoe met Kodi (media-afspeelsoftware voor films die je op hardeschijven, NAS, enz hebt staan)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Ik gebruik zelf de Chromecast met Google TV. Kleine footprint, lekker simpel, heerlijke afstandsbediening en draait alles wat ik er tegen aan gooi. Heb ook de oude Shield maar vind de Google TV echt fijner in gebruik. Neem hem ook overal mee naar toe, op vakantie etc. Juist omdat hij zo klein is en makkelijk in te pluggen.
Pagina: 1