AT&T patchpaneel poorten lijken niet te werken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvandieperbeek
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-08 14:09
Hallo Leden,

Ik ben net verhuisd en heb mijn fritzbox aangesloten en alles werkt naar behoren. In het huis ligt overal glasvezel of te wel ethernet aansluitingen.

Echter weet ik niet hoe ik verbinding maak met de ethernet aansluitingen. Alle aansluitingen zijn netjes genummerd ik voeg een foto toe want ik begrijp er niets van waarom ik op geen elke aansluiting internet krijg via lan verbindingen. Kan iemand mij helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umvZVs9EgrcybsHBRHd7Isz_VV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PvCHtp9lI7uHn036hMcflrB.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via rens-br op 13-12-2021 12:13)

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 22:04
Je hebt de fritzbox lanpoort nu aangesloten op NR 4, zoek nu poortje NR 4 ergens op in het huis en sluit daar je laptop op aan. Als het goed is moet je dan een internetverbinding hebben.

Een patchpaneel is in deze opzet niets meer dan een verlengkabel. Als je alle patchpoorten wilt gebruiken moet je een switch aanschaffen en alle poorten van het paneel op de switch aansluiten, vervolgens moet er nog 1 kabel van de switch naar de lanpoort van de fritzbox en alles is aangesloten en heeft internet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 20:53
schroef dat dingetje is van de muur, misschien zijn ze maar 2 of 4 draads aangesloten (en zijn ze dus gebruikt als telefoonlijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dus je internet op je fritzbox doet het wel?
Wat is het typenummer van dat at&t kastje?
Waar zit die kabelbundel rechtsboven aan vast?
Heeft die at&t switch/patchpanel (???) wel stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvandieperbeek
Mijn Fritzbox werkt als een zonnetje echter de at&t doet helemaal niets. Het zijn geel telefoonlijnen allemaal ethernetkabels.

Goeie vraag of hij stroom heeft. Waar of hoe kan ik dat checken. Ik kan deze switch nergens vinden!!

Hierbij nog twee foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfFU7tef6CyFuQH63K-CpQ9ikuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bySYKUDwc3OaeaIhAMNL8yf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l70hLfTFQpKBeMP4uxTX9k_lxp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMtOCqnthJdp8BxvS65oD0FG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umvZVs9EgrcybsHBRHd7Isz_VV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5PvCHtp9lI7uHn036hMcflrB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrickz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-03 13:33
Dat is een patch panel.

Het doet niks meer dan connectoren op kabels plaatsen. geen switch/router functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvandieperbeek
Hoe krijg ik het dan werkend? Met ethernet switch tussen de Fritxbox?

Dus Fritzbox is aangesloten daartussen een ethernet switch en dan doorlussen naar de Patchpanel?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 22:04
Je hebt de fritzbox lanpoort nu aangesloten op NR 4, zoek nu poortje NR 4 ergens op in het huis en sluit daar je laptop op aan. Als het goed is moet je dan een internetverbinding hebben.

Een patchpaneel is in deze opzet niets meer dan een verlengkabel. Als je alle patchpoorten wilt gebruiken moet je een switch aanschaffen en alle poorten van het paneel op de switch aansluiten, vervolgens moet er nog 1 kabel van de switch naar de lanpoort van de fritzbox en alles is aangesloten en heeft internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus je moet een switch bij je Fritzbox neerzetten. Die verbind je met je Fritzbox én met een X-aantal kabels op de punten die zijn aangesloten in dat mooie patchkastje.

Zoals je het op de foto hebt staan met die gele kabel er tussen is zeker een optie maar dan moet je écht gaan kijken waar de betreffende kabel naar toe gaat. Staan er in de woning geen nummertjes op de wandaansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 20:53
misschien zijn dit wel uitgangen naar een grotere datakast ?

ik zou de vorige eigenaar is bellen als dat kan, dit is te kwalitatief te goed om niet te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
2 opties idd. Of 3,als je niet alle aansluitingen nodig gaat hebben en aan de poorten op de fritzbox genoeg hebt.

Switch ertussen met 7 (?) kabeltjes, naar dezelfde nummers als hopelijk op je muur staan.

Of patchpanel ertussenuit halen en op de 7 kabels zelf een stekker zetten en die in de switch (zo had ik zelf zoiets geïnstalleerd bij aanleg, maar nu is dat wat zonde).

Of dus de fritzbox gebruiken als 'switch' als je aantal vrije poorten voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvandieperbeek
Alle ethernetaansluitingen zijn genummerd. Alleen de verbinding krijg ik er niet op werkend. Heeft een ethernet switch dan zin? Of moet het gewoon zo werken als op de foto te zien in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
rjvandieperbeek schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:15:
Alle ethernetaansluitingen zijn genummerd. Alleen de verbinding krijg ik er niet op werkend. Heeft een ethernet switch dan zin? Of moet het gewoon zo werken als op de foto te zien in?
Dat at&t ding switched niet, zie dat ding als een verlengsnoer. Vandaar ook geen stroom nodig.
Dus nu heb je alleen internet op die ene wandaansluiting (nr 4) ergens in je huis.
Er moet dus een switch tussen als je overal internet wilt, zie mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrickz
rjvandieperbeek schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:15:
Even ter controle; stel in "4" gaat de gele ethernet kabel, dan heb je geen verbinding/netwerk aan de andere kant van "4" (want die is netjes genummerd aan de andere kant) ? - En zo ook voor alle andere nummer?

[ Voor 20% gewijzigd door Hendrickz op 12-12-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 12:53

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Dat AT&T kastje is alleen een koppelstukje tussen bijv kabel 1 en plug 1 (pluggen zijn niet met elkaar verbonden in dat kastje).
Je moet dus voor elk nummertje dat je wil gebruiken een kabel naar de fritsbox leggen.

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRedbeard op 12-12-2021 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rjvandieperbeek
Super helder weer dit zeg!!! Dank allen het is gelukt.

Oplossing:

Computer aangesloten op 1 ethernetaansluiting en elk nummer afgaan. Nu kwam ik erachter dat de nummers niet klopten.

Echter als ik meer dan 4 poorten wil gaan gebruiken heb ik dan een ethernet switch nodig? En welke moet ik dan kopen zonder snelheid verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iedere GBit switch zal voldoende zijn. Kijk je ook digitale TV? Dan moet je een switch hebben die IGMP-snooping ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrickz
rjvandieperbeek schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:26:
Echter als ik meer dan 4 poorten wil gaan gebruiken heb ik dan een ethernet switch nodig? En welke moet ik dan kopen zonder snelheid verlies?
Yup, bij meer dan 4 heb je een switch nodig. Deze zijn niet zo duur dus ga voor 1000 mbits/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:27
AT & T patchpaneel. Cat 5. Minimaal 20 jaar oud. Sneller zijn ze niet uitgebracht . Daarna is het Avaya geworden . Max snelheid 100 Mbit. En ook nog zelf in elkaar gehobbyt zo te zien. Eigenlijk eerder een stuk afgezaagd van een 96 voudig patchpaneel.

[ Voor 43% gewijzigd door vincedd op 13-12-2021 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
vincedd schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:34: zelf in elkaar gehobbyt zo te zien. Eigenlijk eerder een stuk afgezaagd van een 96 voudig patchpaneel.
Hah nu je het zegt, op de foto bij de duim lijkt idd een zaagsnede te zien te zijn.
Leuk getweaked :D alleen beetje jammer dat de nummers niet blijken te kloppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op zich zou 1Gbit ook nog wel te doen zijn als de kabels niet te lang zijn, zelfs met cat 5 (non-e). Maar als ik TS was zou ik wat cat 6 keystones kopen, en de kabels (die wél cat 6 zijn zo te zien) vervolgens daaraan verbinden ipv dit verouderde patchpaneel. En dan door naar de FritzBox of een switch ertussenin.

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 13-12-2021 22:36 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrickz
Tja, als je toch die switch koopt,

Knijp eventjes connectoren op de kabels en klik ze direct in de nieuwe switch.
Prachtige AT&T kastje naar de milieu straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hendrickz schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:17:

Grote kans dat het stugge kabels zijn en daar horen geen connectoren op, maar keystones zoals andere ook aangeven.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 14-12-2021 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:52
Hendrickz schreef op maandag 13 december 2021 @ 23:17:

Nee!!! Geen connectoren direct op huis kabels . Gebouwbekabeling monteer je af op een paneel, en vanaf daar patch je naar apparatuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ben zelf ook zéker van het keystones gebruiken bij solid kabel, maar wil je per se een RJ45 connecter er aan knijpen, neem dan de goede connector:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UkzJavhQZu61LJ6d5apZ-CpJIo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U8aumfhtaBDSpLW0of5Ivi2y.jpg?f=user_large

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Pagina: 1