Over 2 week wordt mijn nieuwe kunststof kozijn geleverd, besteld bij een lokale partij. Omdat het laten plaatsen pas veel later mogelijk was heb ik besloten om dit zelf te doen. De keukenplaatsing is afhankelijk van het kozijn, dus vandaar dat tijd een ding is.
Anyhow, het gaat om een bestaand houten kozijn die onderaan al een beetje rot vertoond, en omdat de indeling moet veranderen voor de keuken komt er iets nieuws.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r9Rjz32B7iljouiLtwLRYOQ1.jpg?f=user_large)
Profiel van het kozijn:
:strip_exif()/f/image/0lri7uRaEcjRQqk69PReXY3f.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn kozijn in bestaand huis (1986) is hartstikke haaks, dus dat is in ieder geval mooi meegenomen.
Qua werkwijze houd ik het filmpje aan van creon kozijnen.
Dat houdt in:
Moet ik daarnaast nog iets speciaals doen aan de onderzijde van het kozijn?
Mijn kozijn zit ongeveer 2 bakstenen boven maaiveld, waarvan de bovenkant is afgedekt met een loodlapje. Volgens mij hoef ik met mijn kozijn daar verder niks te doen? Afkitten juist niet toch? Want sluit ik ook de stelkozijnen op? Qua waterdichtheid zou de comprimeerband voldoende moeten zijn?
Anyhow, het gaat om een bestaand houten kozijn die onderaan al een beetje rot vertoond, en omdat de indeling moet veranderen voor de keuken komt er iets nieuws.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r9Rjz32B7iljouiLtwLRYOQ1.jpg?f=user_large)
Profiel van het kozijn:
:strip_exif()/f/image/0lri7uRaEcjRQqk69PReXY3f.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn kozijn in bestaand huis (1986) is hartstikke haaks, dus dat is in ieder geval mooi meegenomen.
Qua werkwijze houd ik het filmpje aan van creon kozijnen.
Dat houdt in:
- Kozijn verwijderen
- Stelkozijnen plaatsen op bestaande spouwlat
- Comprimeerband in het profiel direct achter de aanslag plaatsen
- Kozijn waterpas plaatsen, ruimtes opvullen met vulplaatjes en vervolgens met kozijnschroeven vastschroeven aan het stelkozijn
- Glas plaatsen
Moet ik daarnaast nog iets speciaals doen aan de onderzijde van het kozijn?
Mijn kozijn zit ongeveer 2 bakstenen boven maaiveld, waarvan de bovenkant is afgedekt met een loodlapje. Volgens mij hoef ik met mijn kozijn daar verder niks te doen? Afkitten juist niet toch? Want sluit ik ook de stelkozijnen op? Qua waterdichtheid zou de comprimeerband voldoende moeten zijn?
:strip_exif()/f/image/DkBfb0Ar21yRCrJ5E4rDSrUl.jpg?f=fotoalbum_large)