OKI Firmware update-tool kan printer niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Ik zou graag met mijn OKI MC352 CMF-laserprinter willen afdrukken via AirPrint, zodat ik vanaf al mijn toestellen (MacBook, iPad en iPhone) kan afdrukken binnen mijn netwerk. Het afdrukken vanaf de Mac (macOS Monterey 12.0.1) via het stuurprogramma van OKI werkt zoals het hoort. Echter het instellen van mijn printer als een AirPrint-printer lukt niet. Hiervoor moet ik een firmware update uitvoeren met een tool die voorhanden is op de website van de fabrikant.

Alleen kan deze firmware update-tool geen printer vinden. Ik heb deze firmware update-tool reeds uitgevoerd met de printer als een bekabelde netwerkprinter (zoals die gewoon aangesloten is) en met de printer geïnstalleerd als een usb-printer. In geen van beide gevallen wordt de printer gevonden met de firmware update-tool. Ook het ingeven van Acces-Point-adres levert niets op.
Voor zover ik kan zien staan de instellingen van de printer goed (het benodigde SNMP-protocol staat eveneens ingeschakeld), waardoor ik niet meer weet wat ik nog meer kan doen zodat de update-tool de printer kan vinden.

De helpdesk van OKI heeft mij ook geen stap verder kunnen helpen. Daar kreeg ik uiteindelijk volgende reactie: "Het kan nog een probleem zijn met de firmware update tool zelf. Heeft u ergens een windows computer staan om het met de windows-versie te proberen?" 8)7

Iemand die mij verder kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Tja, als de Mac versie niet blijkt te werken… het blijft een printermodel uit 2012, dus dat het niet met alle nieuwste systemen werkt is mogelijk.

Niet ergens een oudere Mac staan met oudere software (OS X 10.14 of ouder) of een Windows PC te leen ergens? ‘t is het proberen waard.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Nu ja, ik ga er toch van uit dat dergelijke tools uitgetest worden alvorens ze ter beschikking gesteld worden van de gebruikers. En eigenlijk probeer ik AirPrint al aan de praat te krijgen sinds macOS 11 en die wordt normaal gezien wel degelijk ondersteund.

Een Windows PC heb ik hier niet ter beschikking waardoor het uittesten met de Windows versie niet zal lukken.