Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:30
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht.

Heb hem meteen in gang gezet. Maar dit zonder, zoals de handleiding eigenlijk zegt, de laptop eerst 3 uur op te laden.

Heb ik hiermee nu de batterij (deels) verknoeid? Heb mij ooit laten vertellen dat de batterij nu door ontladen/opladen zijn complete capaciteit gaat behalen.

[ Voor 2% gewijzigd door brecht_vb op 12-12-2021 16:42 . Reden: typo ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-09 10:52
Nee hoor, vooral genieten van je nieuwe laptop,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Niet al te druk over maken. Het is een gebruiksvoorwerp, gewoon gebruiken :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

brecht_vb schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:41:
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht.

Heb hem meteen in gang gezet. Maar dit zonder, zoals de handleiding eigenlijk zegt, de laptop eerst 3 uur op te laden.

Heb ik hiermee nu de batterij (deels) verknoeid? Heb mij ooit laten vertellen dat de batterij nu door ontladen/opladen zijn complete capaciteit gaat behalen.
De 3 uur opladen is voor het OLED systeem, nu heb je niet zo'n goed beeld heb ik me laten vertellen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
Hackus schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:55:
[...]

De 3 uur opladen is voor het OLED systeem, nu heb je niet zo'n goed beeld heb ik me laten vertellen.
Nee gekkie hij heeft waarschijnlijk geen OLED in z'n laptop zitten.

Maar wel een geluid chippie en die krijgt nu minder spanning omdat hij de batterij niet op maximale spanning heeft laten komen.
Hierdoor zal de geluidsqualiteit niet zo geweldig zijn en dat is jammer van een laptop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
De meeste lithium-ion batterijen werken het beste als je ze niet helemaal oplaadt en ook niet helemaal leeg laat lopen. Het is verstandig om de laptop zo in te stellen dat die uitgaat bij een laag batterijvermogen.

De batterijmanagementelectronica in de laptop zorgt voor bescherming bij deze twee uitersten.

Je kan de batterijen als een verbruiksproduct beschouwen en gebruiken zonder daar op te letten. Dan gaat de batterij minder lang mee. Denk daarbij aan enkele jaren dagelijks gebruik. De laptop zelf gaat meestal langer mee dan de batterijen.

@Hell-Slave Dat lijkt me onwaarschijnlijk, de laptop zorgt voor de juiste spanning, ook als de batterijen niet vol zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
mrmrmr schreef op maandag 13 december 2021 @ 01:26:

@Hell-Slave Dat lijkt me onwaarschijnlijk, de laptop zorgt voor de juiste spanning, ook als de batterijen niet vol zijn.
Volgende keer zal ik nog meer sarcasme gebruiken voor een vraag dat nergens over gaat. :+
Pagina: 1