Computer aan zodra stekker in stopcontact,maar start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlerkje
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2021
Ik heb hier iemand anders zijn computer staan die het volgens zeggen altijd deed.

Zodra ik de stekker in het stopcontact steek gaan alle fans draaien (voeding, video, CPU), moederboord lampje gaat branden, maar er is geen signaal naar de monitor.
Beide video outputs geprobeerd (onboard/videokaart)

De start/reset knoppen werken niet, alles blijft aan ook bij langdurig startknop indrukken.
Het systeem start ook op wanneer start/reset knoppen zijn losgehaald.

Wanneer de voeding van het MB wordt gehaald start de voeding niet uit zichzelf op, via internet uitgezocht hoe alles door te meten en de voeding geeft geen rare waardes, dus voeding waarschijnlijk goed?

Geheugenbanken een voor een geprobeerd, geprobeerd zonder geheugen, geen effect.
Alle kaarten, HDD, DVD eruit gehaald, ook zelfde resultaat.

CMOS batterij gaf laag voltage, vervangen en nog steeds zelfde resultaat.

Hardware, wat ik ervan heb:
MB: ASUS M3N78-VM
PCU: ?
Video: ASUS BRAVO 9500/DI/512MD2
ram: 2X KINGSTON ???
kast: Antec NSK 1380 cube case, mATX, 350W

Ik denk dat het MB het probleem veroorzaakt? Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 21:48
In de BIOS staat waarschijnlijk aan dat wanneer stroom terug is het systeem weer start.

Onboard geprobeerd met de videokaart verwijderd van het moederboard? En videokaart geprobeerd zonder extra power connectors? (deze kaart heeft zo te zien geen extra powerconnector

[ Voor 12% gewijzigd door Cobalt op 12-12-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:53
De ripple van de voeding zal je niet gemeten hebben dus dat die goed werkt is niet gezegd. Als de voeding, net als de rest van het systeem, ook 13 jaar oud is zou ik eerst eens met een andere voeding testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd voeding wisselen. Helpt dat niet, dan waarschijnlijk het moederbord. Dan kan het systeem de kliko in. Geen schande na meer dan 10 jaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 21:48
Zijn er beepjes te horen bij het starten? Moederborden van toen hebben vaak een geluid code wanneer hardware faalt bij het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit is een stokoud beestje en het loont wellicht niet meer de moeite om er nog veel geld in te steken. De grote verdachten hier zijn de voeding of het moederbord. Kijk ook eens naar bolle condensators op het moederbord bijvoorbeeld.

Het is goed dat je al eens de start/stop knop hebt losgemaakt, dat was mijn eerste verdachte :P
Pagina: 1