Macbook Air login

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-05 09:14
Hallo, ik heb een vraag over een laptop van mijn vriendin, een MacBook Air. Aangezien het een tijdje geleden was dat ze deze gebruikt had was ze haar login en apple id wachtwoord vergeten. We hebben via haar Apple Id getracht een nieuw wachtwoord aan te maken maar kregen steeds de foutmelding dat de macbook niet verbonden was met internet, nochtans had hij wifi verbinding. Uiteindelijk via iforgot.apple.com haar wachtwoord kunnen aanpassen van haar apple account via haar iphone. Na het wijzigen van het wachtwoord hebben we getracht in te loggen op de macbook air om zo het login wachtwoord te veranderen. Ingelogd met apple id (e-mail adres) en het net gewijzigde wachtwoord, dan gaf de macbook aan dat er een probleem was met de apple id, wat het probleem was werd niet vermeld, de enige opties die nu nog overblijven zijn de macbook volledig wissen en opnieuw installeren. Zou het kunnen dat het probleem zich stelt doordat het wachtwoord gewijzigd is voor haar apple id, maar niet specifiek voor Icloud? Ik heb enkel met Windows pc's gewerkt dus ben geen apple expert en ik weet niet in hoeverre die icloud en macbook gelinkt zijn. Zou kunnen dat het een heel ander probleem is maar de enige melding die we krijgen is "er is een probleem met apple id". Als iemand enig advies heeft word dit zeker zeer gewaardeerd. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Misschien kun je je openingspost netjes in alinea’s verdelen? Op dit moment leest het een beetje als een woordenbrij.

Als ik het goed begrijp, kan je vriendin niet inloggen op haar Macbook Air omdat ze het wachtwoord heeft gereset via de Apple website. Misschien kun je nog contact opnemen met support.apple.com (kan ook via de chat) om te kijken of er nog andere opties zijn, of bij een Apple Store langsgaan als je in de buurt van Den Haag of Amsterdam woont. Of er nog andere opties zijn, hangt ook af van de versie van macOS die op de Air staat. Weet je dat toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Het login wachtwoord van de laptop is waarschijnlijk een ander wachtwoord dan welke bij het Apple ID hoort. Kom je nu wel of niet in de Mac zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandj
Sorry voor de lange aaneengeplakte tekst, was gepost met mijn telefoon is niet zo gemakkelijk als op pc. De reden dat ze niet kon inloggen was omdat ze haar wachtwoord vergeten was voor in te loggen op MacOS.

Er kwam een optie om dit te resetten via haar apple id (e-mail adres) en paswoord van apple id. Het wachtwoord van haar apple id klopte ook niet meer maar dit kon eerst niet gewijzigd worden omdat de macbook aangaf dat er geen internetverbinding was.

De Macbook was verbonden met Wifi en dit werd ook zo aangegeven in statusbalk. Daarom had ik gezocht op Google en kon het wachtwoord gewijzigd worden via iforgot.apple.com, er werd een bericht gestuurd naar haar Iphone en zo hebben we het wachtwoord toch kunnen wijzigen.

Na het opnieuw opstarten gingen we het login wachtwoord wijzigen. Terug op optie wachtwoord vergeten geklikt, apple id gebruikersnaam ingevuld en het wachtwoord dat we net hadden gewijzigd en toen kregen we de melding dat er een probleem was met de apple id. Wat het probleem juist was werd niet getoond.

Dus tot op heden nog niet kunnen inloggen in het besturingssysteem. Ik had ergens gelezen (ben bron kwijt) dat na het wijzigen van apple id wachtwoord dit nog eens apart moest gewijzigd worden voor Icloud.

Heb zelf geen ervaring met Apple producten en weet ook niet dat de Macbook Air een besturingssysteem op de laptop heeft staan of dat alles "gestreamd" bij gebrek aan beter woord wordt vanop de Icloud. De enige optie die we nog kregen buiten wachtwoord vergeten was om alles te wissen van de laptop maar wilden dit als laatste optie houden als er geen andere oplossing was.

Dus lang verhaal kort, apple account wachtwoord gewijzigd en werkt, Macbook wil niet verbinden met account en kan dus geen nieuw wachtwoord instellen.

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe en hopelijk hebben jullie nog een idee wat het proberen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Het lijkt er op dat je optie 2 op deze pagina hebt geprobeerd: https://www.hellotech.com...set-admin-password-on-mac
Je zou eens kunnen kijken of je optie 1 kan proberen. Wanneer je dat weer voor elkaar hebt kan je dan verder puzzelen met je Apple ID.
Er is geen apart iCloud wachtwoord, dat hangt aan je Apple ID. De MacBook Air heeft gewoon MacOS lokaal geinstalleerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Kan zijn dat het systeem moeite heeft met het feit dat Apple ID wachtwoord pas onlangs is gewijzigd (extra beveiliging?).

Eventueel Apple bellen om te vragen of zij mee kunnen kijken met Apple ID instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:50

Neus

www.zenaconsult.com

Of gewoon lokaal het wachtwoord resetten:

https://support.apple.com/nl-nl/HT212190

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@evandj Over welke MacBook Air hebben we het trouwens? (bouwjaar)

Er is inderdaad een verschil tussen het WW van je Mac besturingssysteem en dat van je AppleID.

Als het een MacBook Air is van <2018 dan kan je er gewoon een schone installatie op zetten, maar dan ben je natuurlijk wel alles kwijt wat op de Mac staat, tenzij het in iCloud staat.

Als je inlogt op iCloud.com en dan klikt op "Zoek mijn iPhone" zie je de Mac dan wel in het lijstje staan met deze opties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eO3tdTq8YH_38fXJrI48NbZGHu8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iFTS1nZFzB6edcFB2Q1FFTY0.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 14-12-2021 16:05 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
evandj schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 03:52:
De Macbook was verbonden met Wifi en dit werd ook zo aangegeven in statusbalk.
Het zou mij niet verbazen als je geen goede WiFi verbinding hebt en de MacBook daardoor de AppleID niet kan controleren. Je ziet wel een WiFi symbool maar je kan waarschijnlijk niet zien welk netwerk dat is. Weet je zeker dat het netwerk en WiFi wachtwoord nog ongewijzigd is t.o.v. de laatste keer dat je deze laptop gebruikt hebt?

Ik zou even de andere geboden opties om het laptop wachtwoord te resetten proberen want je loopt nu tegen twee issues op. Los er één tegelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandj
Bedankt voor alle reacties, ik ga ermee aan de slag en hopelijk raakt het opgelost, indien niet gaan we wel naar een Apple herstelpunt. Hartelijk dank.
Pagina: 1