Monitor met lichtsensor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• w0dan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05-2025
Ik zoek een?
Monitor van 27" of meer met een ingebouwde lichtsensor

Wat is je budget?
tot €700

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een bekend een vertrouwd merk. Een correcte kleurweergave is ook belangrijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De monitor staat makkelijk 8u per dag aan. De gebruiker heeft oogproblemen en wil graag een monitor die een stabiel (zonder flicker) beeld met correcte kleuren weergeeft. Omdat het omgevingslicht niet constant is lijkt een lichtsensor die de helderheid automatisch aanpast een goede oplossing.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:08
Deze:
pricewatch: BenQ EW3280U Zwart
Ambient light sensor, goede kleurweergave. flicker vrij.

• w0dan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05-2025
Bedankt voor de tip

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Let wel op dat kleuren ook beïnvloed worden door de helderheid. Ik heb zelf het automatisch aanpassen van helderheid uitgeschakeld omdat het gekke dingen met kleuren doet.

Dit kan je gemakkelijk simuleren door een foto te maken met je smartphone en vervolgens de helderheid van je scherm te verhogen/verlagen.

Dus hou dat in je achterhoofd :)

Verder zijn er natuurlijk tig opties. Ik gebruik graag DELL-schermen.

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:36

Kryziek

bb || !bb

sOid schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:22:
Let wel op dat kleuren ook beïnvloed worden door de helderheid. Ik heb zelf het automatisch aanpassen van helderheid uitgeschakeld omdat het gekke dingen met kleuren doet.

Dit kan je gemakkelijk simuleren door een foto te maken met je smartphone en vervolgens de helderheid van je scherm te verhogen/verlagen.

Dus hou dat in je achterhoofd :)

Verder zijn er natuurlijk tig opties. Ik gebruik graag DELL-schermen.
Je smartphone veranderd de helderheid ook automatisch van de foto adhv de hoeveelheid licht. Dat heeft ook invloed op de kleur en witbalans. Als je zoiets doet zou het handig zijn om de "pro" modus te gebruiken en de belichtingwaardes e.d. hetzelfde te houden. Dan heb je meer zekerheid van je smartphone dat die niets automatisch aanpast. :)