Ik sta op het punt de overstap naar een 49" monitor te maken, maar ik kom er niet goed uit welk model dat precies moet zijn. Wie kan me een stap verder helpen?
Gebruik:
Kantoorsetting, 8+ uur per dag gebruik. Gericht op productiviteit. Geen gamen.
Huidige opstelling:
Scherm 1 en 2 wil ik vervangen voor een 49" monitor. Nu heb ik in de pricewatch de volgende selectie gemaakt:
Goed om te weten: ingebouwde speakers/webcam en KVM-switch is niet van belang. Moderne aansluitingen wel, het is de bedoeling deze monitor voor langere tijd te gebruiken. Zou fijn zijn als ik er in de toekomst ook met USB-C een laptop aan kan verbinden.
Merkvoorkeur
Gebruik:
Kantoorsetting, 8+ uur per dag gebruik. Gericht op productiviteit. Geen gamen.
Huidige opstelling:
- Desktop met Ci5-8400, 16gb ram en GeForce GTX 1060 (HP Pavilion Gaming 690-0799nd)
- Scherm 1: 34" op 2560x1080 (75Hz, VA, 5ms, 82ppi) (Philips 342B1C/00)
- Scherm 2: 23,8" op 1920x1080 (60Hz, IPS, 4ms, 93ppi) (AOC i2475PXQU)
- Scherm 3: 22" op 1080x1920 in portrait (60Hz, TN, 5ms, 102ppi) (Iiyama ProLite B2280HS)
Scherm 1 en 2 wil ik vervangen voor een 49" monitor. Nu heb ik in de pricewatch de volgende selectie gemaakt:
- Schermdiagonaal 48-49 inch
- Resolutie 5120x1440
- Minimale ppi van 107
- Prijs is niet zo van belang, zeg max ~1500 euro
- die variabelen zijn met name superrelevant voor gamers (voor mij dus minder belangrijk)
- aangegeven specificaties hoeven niet overeen te komen met de (haalbare) praktijk, dus het is me niet helemaal duidelijk hoeveel waarde een aangegeven refreshrate van bijv 144hz heeft
Goed om te weten: ingebouwde speakers/webcam en KVM-switch is niet van belang. Moderne aansluitingen wel, het is de bedoeling deze monitor voor langere tijd te gebruiken. Zou fijn zijn als ik er in de toekomst ook met USB-C een laptop aan kan verbinden.
Merkvoorkeur
- Slechte ervaring met AOC, die heeft niet direct de voorkeur.
- Ik ben tevreden over mijn huidige Philips 34", zie ook wat mooie Philips modellen in de lijst staan (link, 3 stuks), maar het is me totaal onduidelijk wat de verschillen tussen de specs zijn (bijv 499P9H en 498P9Z/00, exact dezelfde prijs maar flink verschil in refreshrate..?).