Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-12-2021
Beste tweakers,

mijn vraag is eigenlijk supersimpel. Ik ben recentelijk opgenomen geweest in het ziekenhuis en hier was mijn hartslag best wel hoog, dus ik wilde een fitnesstracker aanschaffen met de voornaamste reden om mijn hartslag te meten. Verder zou ik iets zoals slaaptracking ook interessant vinden, maar dit hoeft niet per sé. Ook hoef ik niet per sé meldingen van mijn smartphone ofzo erop te zien, maar vind ik andere functies zoals de alarmklok/timer ook wel handig.

Ik heb een fitbit (versa 2) aangeschaft gewoon om iets te proberen (en, om heel eerlijk te zijn, omdat hij een stardew valley watchface heeft), maar deze heeft geen optie om de trilling uit te zetten? Elke keer als ik slaapmodus aanzet/uitzet dan trilt de watch, als ik gebeld word, etc, en ik vind dit echt verschrikkelijk, dus ik ga hem terugsturen.

Ik ben dus benieuwd: heeft iemand hier ervaring met een niet al te fancy fitnesstracker die een optie heeft om trilling/geluid gewoon helemaal uit te zetten? Dat je zegmaar nooit gestoord wordt door het ding. somehow is het moeilijk om hier veel over te vinden dus excuses als dit een domme vraag lijkt.

edit: Mijn budget is het liefst max iets van 150 of 200 euro.

Heel hartelijk bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05 13:59
Mijn Huawei gt2 kan je op niet storen zetten. Dan krijg je geen trillingen oid.
Lijkt me dat andere watches dit ook wel hebben?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik heb geen fitbit, maar kan me niet voorstellen dat je trillen niet uit kan zetten.
1e google hit: https://smarthomestarter....my-fitbit-keep-vibrating/

Met mijn Mi band 5 en Amazfit band kan het beide, door de band op niet storen te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 20:40
Ik heb een fitbit inspire en die kun je gewoon bij instellingen op niet storen zetten. Dat kan ongetwijfeld ook bij de Versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat staat er in de handleiding? Als ik zoek op "tril" in de handleiding dan heb je diverse mogelijkheden, van trilintensiteit aanpassen tot geen meldingen weergeven, niet storen modus en slaapmodus. Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

@ladyluck zou je verder nog willen toevoegen wat je budget is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
Bedankt voor de reacties! Ik kan de watch inderdaad op niet storen of slaapmodus of iets zetten, maar ik erger me gewoon heel erg aan het feit dat je het trillen niet helemaal uit kan zetten. Ik heb hem op de lichtste intensiteit staan, maar zelfs als ik dan de watch op niet storen/slaapstand zet, trilt hij elke keer als ik iets op de watch zelf doe. Als ik dus bijvoorbeeld mijn slaapstand uit wil zetten, dan trilt hij als ik op slaapstand druk. Of als ik een alarm aan wil zetten, dan trilt hij voor elke minuut waar ik langs scrol. Ik vind dit echt een vreselijke sensatie en snap niet dat er gewoon niet de simpele optie is om trillen uit te zetten, maar snap ook dat dit nitpicky is, en dat veel andere mensen zich hier helemaal niet aan ergeren.

Maar ik kan er dus echt niet goed tegen en ben daarom op zoek naar iets anders, en hoopte dat mensen hier misschien wat ervaringen hebben watches met een optie om trillen helemaal uit te kunnen zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door ladyluck op 13-12-2021 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyluck
dixet schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:39:
Ik heb geen fitbit, maar kan me niet voorstellen dat je trillen niet uit kan zetten.
1e google hit: https://smarthomestarter....my-fitbit-keep-vibrating/

Met mijn Mi band 5 en Amazfit band kan het beide, door de band op niet storen te zetten
Ik heb zelf ook al flink wat afgegoogled maar de conclusie was dit: (van een fitbit mod)

''However, I'm afraid to say that there's no way to disable the vibration motor of your watch for all features or when you press the button or touch the screen.''

https://community.fitbit....n-my-Versa-2/td-p/4952578
Pagina: 1