Op dinsdag 28 augustus 2001 13:32 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]
Maak ik ze best wel veel, ik vind het wel meevallen hoor.
Natuurlijk valt het wel mee, maar in vergelijking met de rest van de crew valt het op.
Ik geef tenminste onombonden toe dat ik de oorzaak ben van de fout in dit geval. Ik draai er niet omheen en draag de verantwoordelijkheid voor de fouten die ik maak, dat is een begerenswaardige eigenschap. (En jah dat is arrogant van mij om te zeggen, maar zo is het wel en dat vind niet alleen ikzelf.)
Het maakt niet uit of iemand toegeeft of hij/zij foutzit, de mensen zien dat toch wel. Iedereen draagt verantwoordelijkheid voor hun acties, of ze nu zelf weten dat ze een fout hebben gemaakt of niet.
Ik ben ook redelijk bekend als iemand die op een fout van een ander inspringt, namens de crew spreekt en derhalve names de crew excuses maakt, veel mensen zien dit als een positieve ontwikkeling. Er is dan tenminste nog iemand die eerlijk genoeg is om te onderkennen dat er een fout is gemaakt, excuses hiervoor aan te bieden en die vervolgens probeert ervoor te zorgen dat een dergelijke fout niet meer voorkomt.
Dat kan inderdaad een goede ontwikkeling zijn, maar er zal eerst een eenheidsgevoel moeten ontstaan voordat mensen genoegen nemen met jouw excuses voor iets wat iemand anders (niet) gedaan heeft. Als ik nu zou lezen dat je zegt dat iets niet meer zal gebeuren, terwijl datgene dat gebeurde door iemand anders was, dan vraag ik mezelf af: "Waarom zegt die persoon dat zelf niet? Kunnen ze niet voor zichzelf spreken?".
Als jij daaruit concludeert dat ik diegene ben die zoveel fouten maakt, denk ik dat het niet onverstandig is om daar nog eens wat meer onderzoek naar te doen.
[..]
Dat doe ik niet, ik trek conclusies uit de jaren die ik hier zit en de jaartjes dat jij hier zit.
Joh! Dat is nieuw, weet je nog dat jij een mail hebt gestuurd met een aantal klachten een tijdje terug? Dan weet je ook dat wij die klachten heel serieus hebben genomen en dat we aan de hand van jouw en andere klachten en opmerkingen bezig zijn om intern een aantal dingen te bespreken, waarna we een aantal veranderingen aan willen brengen..
Ja dat is laat, maar we doen er wel wat mee. Blind zijn we dus zeker niet.
Wat zegt dat over jullie? Dat jullie eerst ge-
mailed moeten worden (want op het forum wordt eroverheen gelezen, of sterker nog, het wordt gewoon verwijderd), voordat er wat aan gedaan wordt. Ja, dan ben je goed blind ja, want dat hoort helemaal niet nodig te zijn. Met de huidige omvang van, en de tijd die de crew op het forum doorbrengt moet je dat soort problemen allang onderschept kunnen hebben.
Ik heb overeenkomsten gezien, maar niets getekend, heb niets gedaan waar ik in een later stadium op aangesproken kan worden. Ik heb ook al iemand van newroot gesproken, die heeft mij persoonlijk uitgelegd dat als ik niet betaal, ik nergens aan vast zit. Deze persoon probeerde me ook uit te leggen hoe het zit met ICANN vs newroot enzo, maar dat werd mij te technisch, dus heb ik gevraagd of iemand anders dat voor mij (eigenlijk ons) dat uit kan zoeken.
Gelukkig maar

Je trekt weer erg snel conclusies, op basis van dingen waar je helemaal niet zo goed zicht op hebt, dat vind ik jammer, want je baseerd je uitspraken dus op halve waarheden en brengt ons derhalve weer in een slecht daglicht.
Waarom lees je nou niet gewoon wat er STAAT, in plaats van wat je wilt lezen? Zoals ik in het mailtje al schreef, wordt ik nu dus weer afgedaan als crewbasher, terwijl dat
ab-so-luut niet de bedoeling is! Als je dat opvat als "slecht daglicht", dan zul je dat echt in je eigen interpretatie moeten zoeken.
(Het valt me wel op dat je telkens 1 persoon er uit licht, in dit geval ben ik dat, in een ander geval was dat een collega van mij.) Ik wil je daarom toch maar verzoeken om je niet in dingen te mengen op deze manier als je niet alle feiten kent, het lijkt er nogal op of je mensen in een kwaad daglicht wilt stellen, wat misschien ook wel zo is, terwijl je niet alle feiten kent en derhalve de plank misslaat.
En daar gaan we nog een keer.
Lees gewoon even wat er staat en lees niet tussen de regels door. Je denkt dat ik jullie alleen maar in een kwaad daglicht wil stellen, en dat heb je heel erg mis. Ik probeer dingen aan de kaak te stellen die beter geregeld zouden kunnen worden, dat ik dan meteen als crewbasher wordt afgedaan accepteer ik niet.