Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 21:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ga graag naar de bioscoop, maar ben geen fan van 3d films. Ja, de meeste films draaien ook wel in 2d maar vaak in veel kleinere zalen of vervelende tijden. De uitkomst is de 2d bril > http://www.2d-glasses.com/ heb er al een paar gehad en het werkt inderdaad prima. Maar ik merk dat ze altijd vrij snel kapot gaan vanwege de plastic lenzen (...) die er in zitten. 't Zou voor mij een stuk makkelijker zijn als er geharde glazen waren die dit effect na kunnen doen, ik kan er zelf niets over vinden op google, maar zou dit iets kunnen zijn wat een opticien zou kunnen maken?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44
Hoe flimsy zijn die brillen werkelijk, is dat "glas" van folie of harder kunststof? Zou het in dat laatste geval niet een kwestie van voorzichtiger zijn zijn, als ware het een bril van €500,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-05 22:58
Die glazen zijn van folie.

Zelf heb ik er ook een aantal uitgeprobeerd omdat ik door als het 3d effect niet 100% goed is migraine kan triggeren.

Helaas is bij een 3D film alleen het deel waar je moet kijken scherp, en de rest is wazig. Waardoor je in 2D een deel van de ervaring mist.

Nu de 3D fims beter zijn geworden kijk ik ook wel weer films in 3D met 3D bril, gewoon goed opletten dat je kijkt waar je moet kijken (het onderwerp van het shot) dan heb je geen last van hinderlijke effecten.

Vind het grootste nadeel nu nog dat het beeld donkerder is.

Maar de brillen moet je gewoon als een dure bril behandelen, stop ze in een brillenkoker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik had Dune in 3d gezien in Dolby Cinema en na een half uur klagen in mijzelf vond ik het 3d ook wel prima. Maar de voorkeur is nog steeds 2d. Het 3d haalt mijn juist uit de film. Morgen maar eens vragen bij een opticien of zij mij kunnen helpen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:43
Ik heb bij een bioscoop gewerkt, en daar hadden we een paar 2d brillen 'gemaakt'. Het is zo simpel als 2x een bril kopen (dat deed je bij onze bios) en dan het linkerglas verwisselen met het rechterglas van de ander (of folie).

Succes, die dingen kostten 1eu per stuk dus ook wat minder erg als er eens 1 kapot gaat.

Dan moet je alleen niet naar die fancy dolby cinema films gaan alleen met hun speciale 3d technieken

[ Voor 14% gewijzigd door Bartske op 12-12-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 18:36
Ik heb ook een paar van die 2D-glasses, en ze gaan inderdaad snel kapot helaas. Maar niks wat een brillenkoker en een beetje voorzichtig zijn ermee niet kan voorkomen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Bartske schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:55:
Ik heb bij een bioscoop gewerkt, en daar hadden we een paar 2d brillen 'gemaakt'. Het is zo simpel als 2x een bril kopen (dat deed je bij onze bios) en dan het linkerglas verwisselen met het rechterglas van de ander (of folie).

Succes, die dingen kostten 1eu per stuk dus ook wat minder erg als er eens 1 kapot gaat.

Dan moet je alleen niet naar die fancy dolby cinema films gaan alleen met hun speciale 3d technieken
Heb je de link in mijn OP niet gezien? Ik snap ook wel dat het allemaal niet zo moeilijk is. Het punt is dat die brilletjes van waardeloze kwaliteit zijn. Ik zou liever 25 of 50 euro betalen zodat ik er een lange poos mee door kan dan 6 van die dingen per jaar te kopen, is misschien goedkoper maar ja die eindigen ook ergens in de zee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mja, mijn ex deed gewoon 4 jaar met 1 zo'n 3D bril uit de bioscoop... Ik weet niet of 'n dure bril nou zoveel verschil uit maakt? Haal een fatsoenlijke brillenkoker en stop 'm daar in.

En ja, dat is geen antwoord op je vraag, maar wel 'n oplossing voor je probleem.

Ow, en anders: koop een nep-bril, en kijk of je de folie's op 't glas kunt lijmen? Of ga idd eerst eens kijken bij 'n opticien.

[ Voor 19% gewijzigd door Ardana op 12-12-2021 23:43 ]

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:00
Hebben ze geen dolby atmos zaal (die is vaak ook groot) of een andere grote zaal met extra features bij jullie bios?

Het is zonde om voor 3D te betalen terwijl je het niet kijkt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1