Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loganster001
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-12-2021

Ik heb mijn fotoprinter aangesloten op mijn computer, maar nu wil ik met behulp van de CD het programma ervoor installeren.

De fotoprinter heet HP photosmart 7269.
Op de CD staan deze types: 130, 140, 230, 240, 1000, 1100, 1200, 1300, 7100, 7200, 7300, 7500, 7600, 7700, 7900.

Ik heb Windows 10, ik ben de enige die een account heeft op deze computer en ik ben de administrator.

Maar als ik het probeer te installeren geeft die de onderstaande foutmeldingen:

Het besturingssysteem op deze computer wordt niet herkend als ondersteund besturingssysteem. Dit is slechts een waarschuwingsbericht. De installatie kan worden voortgezet*.

Huidig OS: '602'

Ondersteund: 'Windows98, WindowsME, Windows2000, WindowsXP'

Advies: installeer dit product op een computer met een van de ondersteunde besturingssystemen van Microsoft of raadpleeg de documentatie van uw computer voor informatie over het upgraden van het besturingssysteem van uw computer.

*Let op: wanneer uw huidige besturingssysteem met een nummer wordt aangegeven, betekent dit dat het besturingssysteem na uw Hewlett-Packard-software is uitgebracht.

Foutmelding nummer twee:

Deze software kan niet geïnstalleerd worden met behulp van 'Uitvoeren als...' . De installatie kan niet worden voortgezet totdat dit is opgelost.

Vereiste handeling: klik op Annuleren om deze software-installatie te beëindigen. U moet zich afmelden en vervolgens opnieuw aanmelden als gebruiker met beheerdersrechten. (Neem contact op met uw systeembeheerder voor meer informatie.) Laat de hoofdgebruiker van deze computer de software installeren wanneer er geen systeembeheerder is. Start de installatie opnieuw door deze installatie-cd te verwijderen en opnieuw te plaatsen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:19

Grvy

Bot

Als ik heel snel even google (wat je ook zelf had kunnen doen) dan lijkt het erop dat deze printer van 2003(!) geen Windows 10 support heeft blijkbaar.

Maargoed; je zou een nieuwere driver kunnen proberen ipv die van de CD. Misschien heb je geluk.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad is de kans heel behoorlijk dat het niet gaat werken, althans zonder (zonder internettoegang!) ook een oude Windows 98 of 2000 te installeren (ik noem bewust geen XP).

Andere drivers proberen van dezelfde maker en wat nieuwere modellen is een optie. Al heb ik geen idee in welke mate dat haalbaar is voor cd-printers.

Hoewel een deel van de reden dat het niet meer werkt beveiliging is (en de reden dat je geen XP aan het internet wilt ook), verplaats ik toch je vraag van het privacy&beveiliging subforum naar de CSA-buren om te zien of de software aan de praat is te krijgen.

offtopic:
Mooi dat het ding het hardwarematig nog goed doet. Dat is tegenwoordig wel eens anders.

Edit: ik pas de topictitel ook wat aan zodat de kern van het probleem wat duidelijker is.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 12-12-2021 09:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:25
Wat je nog kan proberen is de setup.exe in Compatibility mode zetten met Windows XP geselecteerd en hem dan runnen.

Als dat niet werkt zou ik een XP vm maken en daar je printer software op hangen en de printer doorsturen naar de XP vm

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De drivers zijn ongetwijfeld 32-bits en indien je OS 64 bits is (wat ik verwacht met een moderne computer) dan gaan die drivers het nooit doen.

Ik kan zo 1,2,3 ook geen 64-bits drivers vinden voor die printer maar een standaard HP driver uit Windows 10 wil soms nog wel eens werken idd.

Als je het persé wilt laten werken, dan kun je inderdaad proberen een oudere 32-bits Windows OS nog aan de praat te helpen in een VM.
Of schrijf het af. Wie brandt tegenwoordig nog CD of DVD's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

akimosan schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:40:
De drivers zijn ongetwijfeld 32-bits en indien je OS 64 bits is (wat ik verwacht met een moderne computer) dan gaan die drivers het nooit doen.

Ik kan zo 1,2,3 ook geen 64-bits drivers vinden voor die printer maar een standaard HP driver uit Windows 10 wil soms nog wel eens werken idd.
Daar heeft HP toch de universal printer driver voor? Alle HP printers spreken minstens PCL3 en daarmee kun je zowel text als kleurenbitmaps afdrukken
Of schrijf het af. Wie brandt tegenwoordig nog CD of DVD's?
Nou dat doe je dus zo weinig dat je als je het doet, je ook wel een mooi gekleurd CD-tje en een bijpassend hoesje wil hebben. Ik vind het volkomen begrijpelijk ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nou dat doe je dus zo weinig dat je als je het doet, je ook wel een mooi gekleurd CD-tje en een bijpassend hoesje wil hebben. Ik vind het volkomen begrijpelijk ;o)
Dat begrijp ik ook wel maar dat kan ook met een gewone printer en bijvoorbeeld CD stickers op een A4 vel. Hoesjes printen is ook niet het probleem, dat is gewoon knippen en vouwen van papier.
Maar dit is Tweakers, en ik heb ook respect voor degene die iets werkend wil krijgen "omdat het kan" of omdat je minder e-waste wilt, of whatever. Als dat het doel is, be my guest...
Maar omdat dat niet altijd het doel is, wil ik andere (soms meer economische) opties wel noemen..
Pagina: 1