Website prijzen europa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 11:55
Hoi Allemaal,

Wellicht is de vraag al eerder gesteld, ik kon het in ieder geval niet direct vinden.

Is er een website die prijzen van verschillende artikelen vergelijkt over heel Europa en misschien zelfs over de wereld?

Voor werk reis ik veel, aankomende week ben ik in polen en de week erop in italie, zou leuk zijn om er achter te komen wat waar voor een aantrekkelijke prijs te verkrijgen is.

Ben benieuwd of iemand tips heeft, alvast bedankt :)

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik denk lokale aanbiedingen moet je lokaal bekijken. Als voorbeeld pepper is national gefocust en houdt op bij de grens. Ik laat buiten beschouwing online productaanbieders.

De vraag is op welke product je voordeel wilt behalen? Wodka is goedkoper in Polen maar met meer dan 1 liter sterke drank kom je het vliegtuig niet in, volgens de regels. Voor electronica zijn de prijzen in Europa erg geharmoniseerd door de internationale bedrijven als Amazon. Ik verwacht zelfs dat je lokaal vaak meer betaalt dan in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor SF dan voor A&K, daarom schop ik het topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Allerhande importheffingen etc die er bijkomen maken het complex, en het aantal mensen die er wat aan heeft en tegelijkertijd niet het inkomen heeft om het niet relevant te maken is klein. Dat maakt de kans niet zo groot dat iemand de moeite neemt. Ik zou per land kijken.

Edit: puur voor Europa valt het importheffingen-gedoe weg natuurlijk. Dan blijft de kleine gebruikersgroep.

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 11-12-2021 22:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Importheffing zijn wel vrijgesteld tot een x bedrag, maar ik snap je argumentatie goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-06 11:37
Termi schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:17:
De vraag is op welke product je voordeel wilt behalen? Wodka is goedkoper in Polen maar met meer dan 1 liter sterke drank kom je het vliegtuig niet in, volgens de regels. Voor electronica zijn de prijzen in Europa erg geharmoniseerd door de internationale bedrijven als Amazon. Ik verwacht zelfs dat je lokaal vaak meer betaalt dan in Nederland.
Tot nu toe is er vrij verkeer van goederen binnen de EU, wat je in land x koopt mag je zonder problemen mee naar y nemen, voor bijna alles (uitzonderingen zijn illegale dingen in land y). En alle sterke drank die je na de security kan kopen kan je in je handbagage proberen te proppen en mee aan boord nemen, dat is niet gelimiteerd aan 1 liter. De regel is zolang je maar aan kan tonen dat het voor eigen gebruik is, tot 10 liter sterke drank, 90 liter wijn én 110 liter bier worden er in principe geen vragen gesteld. De limiet zal eerder fysiek zijn, dat het niet meer past of te tillen is. Je kan (een deel) ook als ruimbagage meenemen, dan kan je bij lokale bedrijven goedkoper aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

paQ

ik gebruik de laatste tijd vaak www.bstore.nl, mainly voor het vergelijken van de prijzen tussen de amazons in Europa, (en dat scheelt soms verbazingwekkend veel) maar het kan dacht ik ook 'wijder' zoeken dan alleen dat.
Maar goed, dat is eigenlijk alleen maar online.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Thnx mannen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon Google Shopping?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:27
Geizhals.de, daar kan je alle landen selecteren , waaronder iig Duitsland, Polen, Oostenrijk, Nederland en UK. Idealo.de kan ook meerder landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-06 21:33

ITsEZ

parttime all-rounder

Termi schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:17:
Ik denk lokale aanbiedingen moet je lokaal bekijken. Als voorbeeld pepper is national gefocust en houdt op bij de grens. Ik laat buiten beschouwing online productaanbieders.

Andere lokale deals kan je via lokale sites bekijken.
Mydealz voor Duitsland
Dealabs voor Frankrijk
Hotukdeals voor Engeland
Chollometro voor Spanje
Pepper pl/it

Verder gebruik ik meestal keepa voor Amazon prijzen. Daar kan je per product een lijstje bekijken met prijzen door de hele EU. En idealo is perfect voor Duitsland, in andere landen zijn ze ook actief maar minder groot.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:18

Qwerty-273

Meukposter

ceneo.pl is een Poolse prijsvergelijker.

Maar vaak zit er bij 'internationale' goederen weinig prijsverschil, je ziet dan wel dat er een luxer of uitgekleed model op een bepaalde markt wordt gezet en daardoor de prijzen wat meer verschillen. Verder zou ik eerder kijken naar lokale goederen waarbij je eventueel in een outlet of fabriekswinkel een goede slag kan slaan.

Zo had ik een oud collega die een aantal keer per jaar met een low budget vlucht een weekend of mid-weekje Milaan deed met zijn vrouw. Ze vlogen met haast lege koffers heen, en terug zaten de koffers vol met merkkleding.

Maar is dit een idee om te kijken voor producten voor jezelf - of is het puur een extra handel die je gratis mee kan nemen in de bagage die toch door de werkgever betaald wordt?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Thnx zal de website!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:39
idealo.de is ook een aanrader. Goede datakwaliteit en compleetheid van prijzen, en werkt behalve in thuisland duitsland ook in veel andere europese landen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nn_KjHGsGXrJzz0jJt-1-5VsSQE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fhKlO4gPRgg67VWBmwA2gE0z.png?f=user_large
Pagina: 1