In de huiskamer heb ik 3 grote ramen, met brede vensterbanken. In de vensterbanken staan grote planten, die tegen het raam aankomen en uitsteken over de vensterbank. Onder de vensterbank zitten de radiatoren.
Nu merk ik dat er veel kou van de ramen af komt. Ik heb nu een rolgordijn (hafldoorschijnend) van de Ikea, die niks doen tegen de kou. Maar ik kan ze ook niet gemakkelijk omhoog en omlaag doen, omdat ik dan steeds de planten moet verschuiven.
Als ik 'n kaars in de vensterbank neer zet, wappert het vlammetje aardig. Toch kan ik geen bron van de tocht ontdekken, ook niet m.b.v. dat kaarsje.
Het gaat om een huurhuis, dus nieuwe ramen of kozijnen is geen optie.
Nu wil ik graag kijken hoe ik toch de kou vanaf de ramen kan verminderen.
Gordijnen die open en dicht kunnen, zouden dus een stuk van de vensterbank af moeten, zodat ze m'n planten niet beschadigen. Maar ik vermoed dat ze dan eigenlijk geen nut meer hebben, omdat ze de opstijgende warme lucht van de radiatoren dan niet in de huiskamer houden, maar juist naar het raam toe leiden.
Hoe zou ik hier kunnen zorgen voor extra koude-wering?
Nu merk ik dat er veel kou van de ramen af komt. Ik heb nu een rolgordijn (hafldoorschijnend) van de Ikea, die niks doen tegen de kou. Maar ik kan ze ook niet gemakkelijk omhoog en omlaag doen, omdat ik dan steeds de planten moet verschuiven.
Als ik 'n kaars in de vensterbank neer zet, wappert het vlammetje aardig. Toch kan ik geen bron van de tocht ontdekken, ook niet m.b.v. dat kaarsje.
Het gaat om een huurhuis, dus nieuwe ramen of kozijnen is geen optie.
Nu wil ik graag kijken hoe ik toch de kou vanaf de ramen kan verminderen.
Gordijnen die open en dicht kunnen, zouden dus een stuk van de vensterbank af moeten, zodat ze m'n planten niet beschadigen. Maar ik vermoed dat ze dan eigenlijk geen nut meer hebben, omdat ze de opstijgende warme lucht van de radiatoren dan niet in de huiskamer houden, maar juist naar het raam toe leiden.
Hoe zou ik hier kunnen zorgen voor extra koude-wering?
:strip_exif()/f/image/0naFkRifb6XkLfkiMqOQXuDi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 11-12-2021 20:08 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!