Photoplay kast start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 4.366 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik heb onlangs een photo play kast gekocht. Hij wil alleen niet opstarten en geeft een melding zie "foto". Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Alvast bedankt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Pvr8u-J4zt7bkb3q6fkwViLaOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKkW4fEnD0BQiAn4t3MLZpAP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Toetsenbord aansluiten en op F1 drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:18

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Tom schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:17:
Toetsenbord aansluiten en op F1 drukken?
lijkt me stap 1 inderdaad

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:09
En wellicht een nieuw batterijtje gezien de CMOS checksum error ;)

Dan kun je namelijk de Halt On setting in het BIOS wijzigen zodat 'ie niet hangt zonder keyboard...

[ Voor 45% gewijzigd door Thralas op 11-12-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Toetsenbord aansluiting zal waarschijnlijk DIN zijn, in die tijd bestond er geen USB of PS2
- Wikipedia: DIN-connector
Er zijn wel verloop kabels verkrijgbaar, DIN naar PS2:
- https://www.reichelt.nl/n...Eee-kiUyfmOhoCl1EQAvD_BwE

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Dan ga ik dat eerst even proberen in ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24

BM

Moderator Spielerij
@Janjanl Hoewel het een game-kast is, denk ik dat deze op een andere plek beter tot zijn recht komt. Ik verplaats je topic dan ook even.

Lokale mods, hopelijk heb ik het goeie subforum utigekozen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfAv2tqQkRU6y9cNE9X6yjuJpyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTudXVuC5yICWIazbpDl9SJH.jpg?f=fotoalbum_large
Weet iemand met welke sleutel ik de harde schijf open kan maken en waar ik deze kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornR1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05 16:13
Dat is een (ik ken de Nederlandse naam niet) tubular slot en zit op veel hotswap bays.
Ik zie geen pinnen met veren erachter zitten dus dat sleuteltje zal dezelfde zoals voor duizenden andere producten zijn.
Zie bijvoorbeeld https://nl.aliexpress.com/item/32544422561.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eq90WlZhRL209RiZt3oGnetR6Vc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8RPwGKTZIFsqACYv79zhffDB.png?f=user_large
Zonder die pinnen kan het ook gewoon met een halfronde bektang opengedraaid worden.

Maak zeker een schijfimage van die HDD want de Photoplay 2000 blijft niet leven, helaas.
Ik heb een Photoplay Spirit staan en heb de HDD door een CF kaart vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
rom device not opened photoplay

Ik krijg nu na het aansluiten en het toepassen deze melding weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Ik ben nu nog zelf verder alleen ik krijg nu deze melding Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzntDzYjHq-wDFeyihbdK6t5HuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rOEUL8DOqxUYKITEmDqMN2y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33
Die gekke tekens voorspellen niey veel goed ben ik bang.

Kun je eens het commando "dir" doen, dan kun je zien of er nog iets van een mappenstructuur aanwezig is

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnzFSyGBA_ffdjO27MUkgOXY2UY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUvb7DRKpcehTqvZvJQj2lQD.jpg?f=fotoalbum_large

Dan krijg Ik dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Weet iemand wat ik hierna kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33
In de map ptsdos kun je misschien wel een .exe of .bat bestand vinden die je uit kan voeren om op te starten

"Cd ptsdos" map openen
"Dir /p" geeft de bestanden in die map weer pagina voor pagina.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 13:55
Wat wil je überhaupt met deze machine doen? Heb je al zelf wat rondgezocht op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:02
Een Quantum Fireball en een DX4-S
*WAUW*

Zo oud heb ik het hier zelfs niet (meer) staan.
En de Fireball... die komt nog bij Vobis vandaan :+

Stap 1 : maak een backup van de disk!
Stap 2 : maak een backup backup van de disk!!

Folders geven aan 2002, denk niet dat je nog software op internet gaat vinden.
Maak een backup van de data!

Als je een backup hebt kun je verder gaan

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Waarom mijn eerste posts met de backup? De Fireball was naast de Bigfoot niet de meest betrouwbare disk.

Check of er een config.sys en/of autoexec.bat in de root van de disk staan.
Daarin word verwezen naar de programma's die moeten starten na de BIOS boot.
Via die programma's kun je kijken wat er gestart dient te worden.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsAiztc-S-F1Xg7zMplEdux7yfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfLfDzr6vqgMZR8zZp9hq8Zg.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat ik de autoexec.bat in vul krijg ik allemaal rare tekens en staat er unable to open file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Trouwens allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

MsD

Je hebt wat errors ergens op die schijf. Eerst een back zien te maken, misschien dat een chkdsk nog iets kan, maar waarschijnlijk moet je je toch even verdiepen in Dos.

Die autoexec is ergens stuk... Dan is er vast meer niet goed. Dat die HD het nu nog een beetje doet is eigenlijk al een wonder. Drama schijven waren dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Kans is dat de disk corrupt is na 19 jaar, kans is ook dat de unit daarom uit "productie" is genomen.
chkdsk is een optie, maar ik denk dat het corrupt is.
Bestanden kunnen opnieuw gemaakt worden, maar als de disk niet oke is, dan heb je het over 2 weken weer.

FF een google gedaan, er is een retro forum
Misschien dat je daar ook wat vragen kunt stellen over de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:44
Dit ga je niet zomaar even snel fixen dus.
Photoplay apparaten gebruiken ook aangepaste bios instellingen welke nu natuurlijk ook zijn gewist.
Circuitsonline: Photoplay 2000
Zoals al meerdere keren is gezegd, voordat je verder gaat proberen, zorg eerst dat je een backup image van de disk hebt.
Als verder je geen retro PC spul hebt wordt dat al een opgave op zich natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
MsD schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:00:
Je hebt wat errors ergens op die schijf.
Natuurlijk kan er vanalles loos zijn met oude hardware, maar ik zie niets wat hierop duidt?

Als je dit probleem door Google haalt (zou TS ook moeten doen) dan vind je al snel dat BIOS settings cruciaal zijn - andere mensen eindigen ook op een DOS prompt als dat niet klopt.

De BIOS settings zijn overduidelijk gereset (zie CMOS checksum error in TS), dus dat zou ik eerst eens fixen. Een hele trits met BIOS settings, maar ook specifiek (uit de link van @The_Doman hierboven):
This means that your BIOS is set incorrectly and wants to start the hard drive under LBA mode.
Probably, your BIOS battery is over
Go into the BIOS and set the primary master on standard
In the AMI BIOS LBA mode "OFF"
En dat eerste (BIOS settings foetsie) is in ieder geval precies wat er bij TS aan de hand is.

Verder: 'tis wel handig als je zelf wat Googlet of een DOS 101 leest, anders is dit misschien niet het meest geschikte hobbyproject..

[ Voor 6% gewijzigd door Thralas op 18-12-2021 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 00:02

JW1

Allereerst, leuk dat je met zulke retro tech bezig gaat.
De bios batterij heb je toch wel vervangen?
Wat de anderen zeggen inderdaad: zou me niet verbazen dat die disk gaar is, bijzonder dat ie nog iets doet en het is nooit een betrouwbaar model geweest.

De juiste bios instellingen achterhalen, als het daarmee werkt de data backuppen of anders een goede image voor jouw model proberen te vinden.
Ik zou een ide naar cf/sd kaart converter proberen te vinden en die kaart als disk inrichten. Zoek een passende geheugenkaart van die grootte.

[ Voor 19% gewijzigd door JW1 op 18-12-2021 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Ik had een vraag weet iemand of het mogelijk is dat ik de harde schijf in een andere computer stop en de photoplay software vanuit daar installeer met een USB stick.

En weer iemand waar ik de photoplay software vandaan kan halen

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

raymondw schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:42:

Folders geven aan 2002, denk niet dat je nog software op internet gaat vinden.
Een paar jaar geleden zag ik dat er nog een download-mapje was bij Photoplay.com voor diverse versies.
Die zijn gewoon te downloaden, echter om ze werkend te hebben moet je wel een dongle hebben. Die zal de TS ongetwijfeld in zijn kast hebben.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Janjanl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:31:
Ik had een vraag weet iemand of het mogelijk is dat ik de harde schijf in een andere computer stop en de photoplay software vanuit daar installeer met een USB stick.

En weer iemand waar ik de photoplay software vandaan kan halen

Alvast bedankt
Als je een dongle hebt, dan zal het wel werken. Maar dan zou ik het wel met emulator doen....
http://update.photoplay.com/ is de plek.

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 29-12-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Op de website is het helaas niet meer te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Het lijkt erop dat ze flink de bezem door hun downloadsite gehaald en oude versies hebben verwijderd. Voorheen trof ik er wel eens ISO's van IGO 2004 aan.

Misschien hebben ze nog ergens een archief staan? Mail Photoplay.com eens? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Misschien staan er nog ISO's op https://web.archive.org/w...ay.com/photoplay/dvd/old/
In ieder geval kun je hier de bestandsnamen van de ISO's vinden en die verder op het internet zien te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

vj_slof schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:51:
Misschien staan er nog ISO's op https://web.archive.org/w...ay.com/photoplay/dvd/old/
In ieder geval kun je hier de bestandsnamen van de ISO's vinden en die verder op het internet zien te vinden?
Ah, nice! Ze staan gewoon gearchiveerd door Archive.org _O_

Edit:
Niet alles dus.
Een paar kan je wel daar downloaden.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 29-12-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornR1989
Janjanl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:31:
(...) installeer met een USB stick.
De Photoplay 2000 komt uit een tijd toen USB nog niet bestond. Het aansluiten of emuleren van een CDROM station zal misschien lukken.
De Photoplay Spirit en Spirit Xtreme draaien op een Windows XP embedded, dat moet al wat beter lukken maar ik denk dat je het jezelf dan gewoon moeilijk maakt.
Janjanl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:39:
Op de website is het helaas niet meer te vinden
Ik heb nog de IGO (PTS DOS) versies BE_IGO2 en NL_IGO5 alsook de XP2007 en 2008 versies in de aanbieding maar zonder hardware dongle (wat een irritante dingen zijn het toch) zal het niet zomaar werken.

Mocht iemand een manier vinden om die software op andere hardware draaiende te krijgen dan hoor ik het ook graag om nostalgische redenen. 'k Heb dan wel een originele kast mét hardware dongles maar die hardware blijft niet leven.

NL_IGO5_CD1 (SHA1: 1169de46fc10157dd07bc9ec972ff6f03d17c146)
NL_IGO5_CD2 (SHA1: 6659212c1ab10ffa9331d2036e1b3cd57e79ec60)
BE_IGO2_CD1 (MD5: acb9d454ecc01875c122a17050fc5e1c)
BE_IGO2_CD2 (MD5: cb9f2e34961eb5286887123cff69b5b3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janjanl
Ik heb het opgegeven om de photoplay kast te repareren. Ik ga er nu een arcade kast van bouwen met een raspberry pi. Alleen mijn VGA kabel is kapot van de photoplay. Deze heeft alleen losse kabels aan de achterkant zie foto. Weet iemand waar ik zo'n kabel kan halen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xgi_tWVh0om3HUsGxEIv9ZvFlBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBvCRdEM2rEkg71mZJepDRqT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuv71r-Tcy9_jyFz52FWVjBGU8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWKGwGYMXYe7KW8KVauupBUI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornR1989
De oplossing wordt niet altijd op een schoteltje gegeven. Het vergt enige moeite!
De voldoening die men krijgt door een probleem op te lossen, al is het slechts een stap in een lang proces, dat is onmeetbaar. Probeer niet overhaast te werk te gaan maar ga stapsgewijs verder en je zal jezelf ermee belonen.

Heb je al documentatie gezocht?!
Heb je die HDD nu al gebackupt?!
Heb je die BIOS batterij nu al vervangen?
Heb je het BIOS al correct ingesteld?
Heb je het RAM al getest?
Heb je al gekeken óf en waar een PATA aansluiting zit om een CDR stationnetje aan te sluiten?
Heb je al die ISO's die ik geplaatst heb op CDR proberen te branden en te gebruiken voor een schone herinstallatie?

Dit zijn allemaal belangrijke punten alvorens verder te kunnen gaan.

Zonde om zulks nostalgische apparatuur eruit te gooien om er dan een rPi in te duwen.
Het enige wat dan nog van de Photoplay overblijft is de houten omkasting zelf en die is amper iets waard van wat de kast in werkende staat is.
Als je tóch het hele boeltje eruit zal gooien, maak het jezelf gemakkelijk en vervang die verouderde CRT met een TFT aanraakscherm die HDMI erop heeft. Dat gaat gemakkelijker, maakt het lichter, zal langer overleven,...

Om jouw laatste vraag alsnog te beantwoorden: waarom denk je dat die kabel kapot is? Het ziet er niet zo naar uit. Zo'n kabel is niet standaard, het is immers specifiek voor dit toestel bedoeld.
Is die witte connector kapot? Bestel een setje met JST-XH connectors en vervang die dan.
Is er geen beeld? Heb je al met een andere VGA monitor/graka getest?

[ Voor 0% gewijzigd door BjornR1989 op 01-01-2022 20:50 . Reden: woord in zin ontbrak om goed leesbaar te zijn ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
BjornR1989 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 04:17:
Ik heb nog de IGO (PTS DOS) versies BE_IGO2 en NL_IGO5 alsook de XP2007 en 2008 versies in de aanbieding maar zonder hardware dongle (wat een irritante dingen zijn het toch) zal het niet zomaar werken.
Tja, nadeel van DRM. Als je hardware nu stukgaat is vervangen lastiger ivm. parallelle poort (al denk ik dat het touchscreen ook een probleem zou zijn).

Die dongles zijn zo te zien HASP4 M1, dat was meer dan 15 jaar geleden al broken (ala DeCSS), Kun je emuleren, maar de informatie daarover begint ook al schaars te worden doordat het zo achterhaald is.

Uit nieuwsgierigheid even naar je ISOs gekeken en ze geprobeerd in een VM te installeren; dat gaat traag maar mislukt met een error rond de 80% op cd1. Het is me niet duidelijk of dit al iets van DRM is, of dat je images corrupt zijn.

Je moet sowieso een virtuele disk gebruiken die net iets groter is dan 1,5 GB (volgens de partitietabel die het wegschrijft). Met een disk van 2 GB faalt het echter meteen, doet me afvragen wat hier origineel voor harddisk inzat? In any case, 1700 MB is net voldoende en 'werkt' (tot de error).

Op de cd zelf zit in ieder geval MicroCosm CopyControl, iets van kopiëerbeveiliging dat vooral bedoeld lijkt om te voorkomen dat je met xcopy een installatie kopieert. Maar lijkt me dat een installatie vanaf het installatiemedium daar geen last van moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 22:42
Zijn er toevallig ook mensen in Friesland met kennis van het repareren van deze kasten?

Ik heb een kast waaraan het volgende mankeert:

- Geen geluid.
- Onthoudt niet dat hij op Nederlands moet blijven staan.
- Onthoudt geen scores.
- Scherm valt af en toe uit of wordt erg donker. Even tikken met de klep verhelpt dit (tijdelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vast, maar dat is geen reden om een oud topic omhoog te schoppen.

Enige goede reden om in andermans oud topic te posten is om nieuwe inzichten toe te voegen, niet om zelf een vraag te stellen. Daarom sluit ik dit topic.

Als je hier op ons forum hulp wilt, kun je een eigen topic openen. Doe dat wel met volledige informatie over je systeem en wat je zelf geprobeerd hebt.

Wil je hulp buiten het forum om vragen? Dan is dit niet de plek. Je zou op https://tweakers.net/aanbod kunnen vragen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.