Hoi allemaal,
Ik zit met een aantal vragen.
momenteel heb ik dit systeem:
Processor: Intel core i7-7700 3600 1151 BOX
Moederbord: MSI B250I GAMING PRO AC
Videokaart: MSI 8GB D5 GTX 1070 Gaming X 8G
Voeding: Corsair CX500 Bronze 500W ATX23
RAM: D416GB 2400-16 Vengeance LPX bk K2 (2x 8 modules)
SSD: 500GB 520/540 850 EVO BASIC SA3
Behuizing: Fractal D. Define Nano S bk ITX
Met een Dell Ultrasharp U2715H monitor
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking (vooralsnog 1080), audioopnames (Reaper), Photoshop. Ik game niet meer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000 voor het systeem excl. Monitor voor de optie 3 “geheel nieuwe PC incl. GPU”
Maar optie 1 en 2 zullen een stuk lager uitvallen wat natuurlijk ook niet verkeerd is. Ik zoek naar de beste prijs/kwaliteit optie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Zie opties
Probleem met huidige systeem: Ik ondervind problemen (stuttering) bij realtime playback van video’s met effecten (o.a. in Sony Vegas) in 1080 60 fps. Liefst zou ik ook de optie hebben om in de toekomst redelijk soepel 4K te kunnen editen, maar dat is voor nu geen must.
In Reaper (veel tracks met vsts) heb ik het idee dat ik ‘m aardig aan de max heb.
SSD 500GB is ook aan de krappe kant (1.5 TB zou ideaal zijn).
Overige info:
Ik wil sws een 4K 27” scherm erbij aanschaffen (nu Dell 2k), ongeachte welke van de 3 opties het wordt. Huidige pc is van 2017.
Ik heb voor zover ik er verstand van heb geprobeerd mijn huiswerk te doen en 3 opties uit te zetten.
Opties, van goedkoop naar duur:
Optie 1:
- huidige pc upgraden met 2x16gb ram 2400
- eventueel nieuwe cpu?
- 1070 overclocken om het maximale eruit te halen met minimale investering.
• Zal dit merkbaar resultaat opleveren?
• Huidige pc is 4,5 jaar oud. Is de hardware nog goed genoeg om even mee te kunnen, met andere woorden: is upgraden het waard?
Optie 2:
Nieuwe pc (“best buy nov 21 editing desktop”of andere specs) zonder gpu. Ik kan de 1070 erin laten zetten en deze eventueel laten overclocken voor betere prestaties. Als de gpu prijzen (ooit) weer dalen kan ik de 1070 videokaart altijd nog upgraden.
• Past de 1070 bij dit systeem of dan toch gaan voor een ander nieuw systeem in combinatie met de 1070 ipv de hardware in de “best buy nov 21 editing desktop”.
• Is de 1070 niet de zwakke schakel in optie 2, met andere woorden: levert het weinig extra’s op voor het doel?
Optie 3:
Nieuwe pc (best buy nov 21 bijvoorbeeld) met nieuwe gpu maar niet de 1500 euro geforce rtx 3070ti.
In het geval van deze optie: welke videokaart zou een goed(koper) alternatief zijn met betere prestaties dan de 1070 voor video editing?
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik meningen/adviezen willen over bovenstaande 3 opties.
Alvast vriendelijk bedankt
Ik zit met een aantal vragen.
momenteel heb ik dit systeem:
Processor: Intel core i7-7700 3600 1151 BOX
Moederbord: MSI B250I GAMING PRO AC
Videokaart: MSI 8GB D5 GTX 1070 Gaming X 8G
Voeding: Corsair CX500 Bronze 500W ATX23
RAM: D416GB 2400-16 Vengeance LPX bk K2 (2x 8 modules)
SSD: 500GB 520/540 850 EVO BASIC SA3
Behuizing: Fractal D. Define Nano S bk ITX
Met een Dell Ultrasharp U2715H monitor
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking (vooralsnog 1080), audioopnames (Reaper), Photoshop. Ik game niet meer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000 voor het systeem excl. Monitor voor de optie 3 “geheel nieuwe PC incl. GPU”
Maar optie 1 en 2 zullen een stuk lager uitvallen wat natuurlijk ook niet verkeerd is. Ik zoek naar de beste prijs/kwaliteit optie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Zie opties
Probleem met huidige systeem: Ik ondervind problemen (stuttering) bij realtime playback van video’s met effecten (o.a. in Sony Vegas) in 1080 60 fps. Liefst zou ik ook de optie hebben om in de toekomst redelijk soepel 4K te kunnen editen, maar dat is voor nu geen must.
In Reaper (veel tracks met vsts) heb ik het idee dat ik ‘m aardig aan de max heb.
SSD 500GB is ook aan de krappe kant (1.5 TB zou ideaal zijn).
Overige info:
Ik wil sws een 4K 27” scherm erbij aanschaffen (nu Dell 2k), ongeachte welke van de 3 opties het wordt. Huidige pc is van 2017.
Ik heb voor zover ik er verstand van heb geprobeerd mijn huiswerk te doen en 3 opties uit te zetten.
Opties, van goedkoop naar duur:
Optie 1:
- huidige pc upgraden met 2x16gb ram 2400
- eventueel nieuwe cpu?
- 1070 overclocken om het maximale eruit te halen met minimale investering.
• Zal dit merkbaar resultaat opleveren?
• Huidige pc is 4,5 jaar oud. Is de hardware nog goed genoeg om even mee te kunnen, met andere woorden: is upgraden het waard?
Optie 2:
Nieuwe pc (“best buy nov 21 editing desktop”of andere specs) zonder gpu. Ik kan de 1070 erin laten zetten en deze eventueel laten overclocken voor betere prestaties. Als de gpu prijzen (ooit) weer dalen kan ik de 1070 videokaart altijd nog upgraden.
• Past de 1070 bij dit systeem of dan toch gaan voor een ander nieuw systeem in combinatie met de 1070 ipv de hardware in de “best buy nov 21 editing desktop”.
• Is de 1070 niet de zwakke schakel in optie 2, met andere woorden: levert het weinig extra’s op voor het doel?
Optie 3:
Nieuwe pc (best buy nov 21 bijvoorbeeld) met nieuwe gpu maar niet de 1500 euro geforce rtx 3070ti.
In het geval van deze optie: welke videokaart zou een goed(koper) alternatief zijn met betere prestaties dan de 1070 voor video editing?
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik meningen/adviezen willen over bovenstaande 3 opties.
Alvast vriendelijk bedankt
[ Voor 88% gewijzigd door sam41 op 11-12-2021 19:55 ]