Heb zonet via Samba een WINS server opgezet. Er hangen 2 clients aan (win2k en w98). Hoe kan ik nu zien dat het ook daadwerkelijk via Wins gaat en niet nog steeds via een broadcast?
Verwijderd
Bij win98 even winipcfg starten. Dan kijken of er hybride staat i.p.v. broadcast. Bij win2k zou ik het zo 123 niet weten waar je moet zoeken.
waarom wins in zon klein netwerkje? lijkt me vrij zinloos, maar toch leuk dat het werkt natuurlijk,
A wise man's life is based around fuck you
Eigenlijk vooral om even te proberen of het werkt. Ga misschien in lanparty wins gebruiken. En af en toe vinden de compus elkaar hier ook al niet.. ach waarom ook niet he..
computers vinden elkaar wel, alleen de browselist is niet 'up-to-date' kheb met wins (onder nt4/w2k) wel problemen gehad met domainen die al maaaaanden niet meer bestonden, en in wins gewoon zichtbaar waren (getombstoned en al) pas na handmatig verwijderen uit wins wat het over,
overigens vraag van mijn kant, kun je in samba je wins tabel opschonen? en zoja, waar staat dat ding dan? (ik vermoed dat dit in het ram geheugen van de linux bak zit, en dat dit na een reboot wel weg is,)
overigens vraag van mijn kant, kun je in samba je wins tabel opschonen? en zoja, waar staat dat ding dan? (ik vermoed dat dit in het ram geheugen van de linux bak zit, en dat dit na een reboot wel weg is,)
A wise man's life is based around fuck you
zwelgje 2, dat is precies de vraag die ik ook nog had..
in de log dir is wel voor elke user een aparte log aangemaakt:
log.skiewiel
Als ik hier 1 van de computers uitzet gaat ie meteen weg uit netwerkomgeving. Ut werkt veel lekkerder dan bcast vind ik tot nu toe.
in de log dir is wel voor elke user een aparte log aangemaakt:
log.skiewiel
Als ik hier 1 van de computers uitzet gaat ie meteen weg uit netwerkomgeving. Ut werkt veel lekkerder dan bcast vind ik tot nu toe.
Pagina: 1