Ondeugdelijke koelkast ontvangen, eerst reparatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06-10 17:47
Na lang sparen kreeg ik vanmorgen eindelijk mijn nieuwe koelkast geleverd. Besteld bij MM aangezien zij de enige winkel waren die deze koelkast verkochten.

Helaas ben ik niet tevreden. De strip (en rubber wat eraan vast zit) op de deur zit niet oke en de achterzijde was ook niet zoals het hoort al had ik daar nog wel mee kunnen leven.

Je hebt recht op 100 dagen retour maar tot mijn stomme verbazing betrof dit volgens de klantenservice een reparatie omdat er iets aan mankeerde. Dus hun oplossing is eerst een monteur laten komen (wat 15 dagen kan duren), kijken of het gerepareerd kan worden en "anders zien we wel weer verder". Dus iets waar niks aan mankeert mag gewoon retour maar iets wat niet in orde is niet.

Ik ben van mening dat als ik een nieuwe koelkast koop dat ik ook recht heb op een deugdelijk product en niet op een iets wat eerst gerepareerd moet worden.

I.v.m. een eventueel retour: Ik had betaald om de koelkast te bezorgen en op de plek te laten zetten. Dus verpakkingsmateriaal hebben ze meegenomen. Terug inpakken kan dus niet.

Iemand verstand van consumentenrecht want met de klantenservice kom ik er dus niet uit.

Heb ik inderdaad recht op een nieuwe koelkast of hebben zij het recht het eerst proberen te repareren? Wat is jullie mening/advies?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYlTRz-OUo7XmD1lah3iFgBkq30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMTHGeFMvWEkpAdJpN4E3NRd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ax8iLK_dt9vqyYEHcB74Lky_rt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxockfti2X2Ax2t23zXf31M0.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Madeliefxxx op 12-12-2021 19:27)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het apparaat online besteld & betaald is (dus via de webwinkel en niet via de website in de winkel van Mediamarkt), dan heb je klakkeloos het recht om gebruik te maken van Wet Kopen Op Afstand en het apparaat terugsturen binnen 14 dagen zonder opgave van redenen.

Omdat het een nogal groot & zwaar apparaat betreft zou je in het geval van WKOA wel even met de webwinkel kunnen overleggen; de portokosten zijn vaak een discussuepunt en ik snap dat voor beiden dit natuurlijk "binnen de perken" moet blijven.

Is het apparaat andere besteld, dus via een winkel of geleverd nadat je de order in een winkel hebt laten opmaken, dan ben je (helaas) afhankelijker van de klantenservice en hebben zij inderdaad een aantal pogingen / mogelijkheden om jou tevreden te krijgen door reparatie / vervanging.

Wat ik echter niet snap, en allicht ook een stukje 50/50-verantwoording: als het apparaat zo uit de verpakking komt, dan snapt de bezorger en de ontvanger toch ook ter plekke "dit hoort niet, neem maar mee terug"? Zeker die achterkant...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:10
ik heb geen verstand van consumentenrecht

maar het is zo te zien een kleine reparatie als ze het goed oplossen zie je er niks meer van als het nog niet naar je zin is kan je altijd nog een nieuwe eisen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:02

Freakie1NL

Grote Baas

Je hebt de verkoper aangesproken op garantie, dan is het toegestaan dat de verkoper dit repareert zonder vervanging.

Wat je kan doen is gebruik maken van de bescherming die je geniet onder kopen op afstand, mits online besteld.

Tja verpakkingsmateriaal is weg, maar jij moet hem kunnen beoordelen zoals in de winkel. Dat kan niet met verpakkingsmateriaal. Genoeg witgoed van de grote jongens die een 2de kans krijgt zonder verpakking. Wel kan hier waardevermindering voor in rekening worden gebracht.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie gerepareerd worden met fabrieks nieuwe onderdelen, en dan niks ziet van reparatie schade o.i.d., dan is het toch prima opgelost zo? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-08 17:24
ze mogen 3 pogingen doen om te repareren, die strip is kwestie van vervangen, de achterkant.. tja.. heb je er last van, staat het de werking in de weg ? Nee.. dan is het puur een beschadiging en zou ik compensatie vragen voor beschadiging.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als het apparaat online besteld & betaald is (dus via de webwinkel en niet via de website in de winkel van Mediamarkt), dan heb je klakkeloos het recht om gebruik te maken van Wet Kopen Op Afstand en het apparaat terugsturen binnen 14 dagen zonder opgave van redenen.

Omdat het een nogal groot & zwaar apparaat betreft zou je in het geval van WKOA wel even met de webwinkel kunnen overleggen; de portokosten zijn vaak een discussuepunt en ik snap dat voor beiden dit natuurlijk "binnen de perken" moet blijven.

Is het apparaat andere besteld, dus via een winkel of geleverd nadat je de order in een winkel hebt laten opmaken, dan ben je (helaas) afhankelijker van de klantenservice en hebben zij inderdaad een aantal pogingen / mogelijkheden om jou tevreden te krijgen door reparatie / vervanging.

Wat ik echter niet snap, en allicht ook een stukje 50/50-verantwoording: als het apparaat zo uit de verpakking komt, dan snapt de bezorger en de ontvanger toch ook ter plekke "dit hoort niet, neem maar mee terug"? Zeker die achterkant...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mevrouwKees_1 schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:22:
ze mogen 3 pogingen doen om te repareren,
Volgens mij is het zo dat de leverancier een "conform product" moet leveren, wat voor soort product het ook maar mag zijn. Er zit geen vast aantal aan de reparaties onder garantie. De leverancier moet zich inspannen om te zorgen dat jij krijgt wat je gekocht hebt. Lukt dat niet of kan de leverancier dat niet dan kan het product retour en krijg je je geld terug (geen tegoedbon o.i.d.),

Uiteraard kun je als consument na een aantal reparatiepogingen wel kenbaar maken dat je geen vertrouwen hebt in het product of een succesvolle reparatie. Dan kun je op zoek met je leverancier naar een goede oplossing waarmee je als consument niet benadeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 06-10 17:47
Bedankt allemaal voor het mee denken. Ik ga er morgen weer even mee aan slag.🙂👍
Pagina: 1