Ik heb drie computers die allemaal gebruik maken van dezelfde muis, keyboard, koptelefoon en monitor. Nu wil ik een docking station aanschaffen zodat ik maar een stekker hoef te verhuizen i.p.v. allemaal. De systemen gebruik ik niet tegelijkertijd, ik zoek dus geen KVM switch.
Mijn opstelling:
Desktop PC, alleen voor gaming, draait Windows
Privé laptop, HP ZBook 15u G3, draait Ubuntu Linux
Werk laptop, waarschijnlijk Apple laptop met Intel CPU
In januari start ik bij een nieuwe werkgever en daar krijg ik waarschijnlijk Apple laptop, ik neem aan dat deze laptop kan opladen via USB C. Daarom lijkt het mij handig om een docking station te kopen die de laptop kan opladen, dan kan ik de lader van de laptop op kantoor laten liggen als ik thuiswerk.
Volgens het internet kan de HP laptop niet opgeladen worden via USB C. Of video out mogelijk is via USB C heb ik niet kunnen vinden, daarom neem ik aan dat dit niet mogelijk is.
Na wat speurwerk ben ik een docking station van i-tec tegengekomen. Deze werkt met USB A en USB C met power delivery (85 Watt).
Zijn er andere docks die dezelfde functionaliteit hebben? Als Hollander ben ik natuurlijk op zoek naar de beste deal.
Plaatje van de opstelling
Mijn opstelling:
Desktop PC, alleen voor gaming, draait Windows
Privé laptop, HP ZBook 15u G3, draait Ubuntu Linux
Werk laptop, waarschijnlijk Apple laptop met Intel CPU
In januari start ik bij een nieuwe werkgever en daar krijg ik waarschijnlijk Apple laptop, ik neem aan dat deze laptop kan opladen via USB C. Daarom lijkt het mij handig om een docking station te kopen die de laptop kan opladen, dan kan ik de lader van de laptop op kantoor laten liggen als ik thuiswerk.
Volgens het internet kan de HP laptop niet opgeladen worden via USB C. Of video out mogelijk is via USB C heb ik niet kunnen vinden, daarom neem ik aan dat dit niet mogelijk is.
Na wat speurwerk ben ik een docking station van i-tec tegengekomen. Deze werkt met USB A en USB C met power delivery (85 Watt).
Zijn er andere docks die dezelfde functionaliteit hebben? Als Hollander ben ik natuurlijk op zoek naar de beste deal.
Plaatje van de opstelling
:fill(white):strip_exif()/f/image/XyBHkJeNz39hep2YxXzJ4tS2.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door CyberFly op 11-12-2021 13:27 ]