Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-04 09:27
Mijn vraag
Ik heb een Sitecom LN-120 Switch in een doos gevonden en wil hem gebruiken. Helaas staat er niet op wat voor stroomadapter hij vereist. Mogelijk dat iemand deze ook heeft en kan zien wat de specs van de adapter zijn? Alvast bedankt

Relevante software en hardware die ik gebruik
Niet relevant

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de website van de fabrikant gezocht naar handleiding, maar niet gevonden. :'(

Beste antwoord (via pietervanhuizen op 18-08-2022 08:21)

• Djunkie_NL
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-08-2022
Ik heb deze switch liggen met de originele voeding erbij, output is 9v gelijkspanning en 0,5 ampAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t34rhjVKbfYbOkPDm_mx-pAFlFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S1IYHYhNofNAhQwv4In1O5AN.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 21:22
wegmieteren die sitecom .. nieuwe voeding zoeken kost je al evenveel als in de Action een nieuwe TP-link LS1005G voor 9,95€ (en zal vast nog betrouwbaarder zijn gezien het nieuw spul is)

[ Voor 20% gewijzigd door ijske op 11-12-2021 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

ijske schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:10:
wegmieteren die sitecom .. nieuwe voeding zoeken kost je al evenveel als in de Action een nieuwe TP-link LS1005G voor 9,95€ (en zal vast nog betrouwbaarder zijn gezien het nieuw spul is)
Welkom in de wegwerp maatschappij :(

https://icecat.biz/en/p/s...itch+5+port+-1754695.html

Geeft aan een 5v adapter.
4.5W opgegeven verbruik.
Dus 5V 1A , maat plug kun je opmeten

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
Bedankt, ik ga zoeken in mijn bak met adapters :-)
Ik ga zeker geen prima switch weggooien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:14

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

pietervanhuizen schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:20:
Bedankt, ik ga zoeken in mijn bak met adapters :-)
Ik ga zeker geen prima switch weggooien :-)
hm....
zoekterm 'sitecom ln-120 power supply' geeft 12 volts voedingen.

Een GS105 wil ook 12 Volt hebben :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 21:22
heuveltje schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:15:
[...]

nee , een courier laten komen voor een voedingkje, waarbij je ook nog is wss duurder uit bent om een totaal verouderd product draaiende te houden, met als uitkomst dat je potentieel alsnog een nieuwe moet kopen omdat ie misschien onbetrouwbaar blijkt, of uberhaupt niemeer start (blijft een super-low-end sitecom...).... das ecologischer

Als je spul wilde kopen dat lang meeging, had je wel een HP Procurve ofzo gekocht ...

maargoed, succes met het zoeken naar een gepaste voeding (en bestel zeker de juiste maat connector :+ , niet alle 5V gebruiken dezelfde plug)

*ijske out*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is niemand die zegt dat er een (nieuwe) voeding gehaald moet worden. Misschien heeft TS wel een enorme bak met voedingen liggen en heeft die niet zo heel veel zin om alle stekkertjes in die switch te doen om te proberen. Wanneer je weet wat voor spanning dat ding nodig heeft kun je op de adapterblokjes al zien of het de juiste spanning geeft of niet. Dat scheelt een boel geprobeer.

Bovendien zijn in sommige plaatsen ook (ICT-)kringloopwinkels die bakken met adapters hebben staan. Die kun je voor een eurootje vaak wel ophalen. Dát is pas ecologisch, uiteraard wanneer je daar even op je fietsje heen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

heuveltje schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:15:
[...]

https://icecat.biz/en/p/s...itch+5+port+-1754695.html

Geeft aan een 5v adapter.
4.5W opgegeven verbruik.
Dus 5V 1A , maat plug kun je opmeten
Kanttekening:

Sitecom maakt zelf geen apparatuur, koopt in bij ODM's en plakt hun sticker erop. Er is dus kans dat verschillende revisies van zelfde apparaat uit totaal andere fabrieken komen met mogelijk totaal andere (electrische) specs. Die 5V 1A klinkt heel plausibel en zal zeker kloppen voor dat apparaat, maar geen garantie dat dat ook opgaat voor die van TS.

Beste is dat ding open schroeven en kijken naar PCB. Als de voeding richting een VRM gaat kun je datasheet daarvan opzoeken en kijken wat voor input voltage het accepteert. Dat is dan wat je het moet voeden. Geen VRM op PCB (wat wel ultra cheap-ass zou zijn, maar niet uit te sluiten...), kijk dan naar andere IC's en zie wat zij nodig hebben.

Grote kans dat input voltage 5V, 6V, 9V or 12V is, en dat VRM dat op het PCB naar 3.3V omzet.

Nu, geen zin om open te schroeven? Begin dan met laagste voltage (lager dan 5V gaat het niet zijn), kijk of het werkt. Zo ja: prima. Zo nee: tandje hoger proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Djunkie_NL
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-08-2022
Ik heb deze switch liggen met de originele voeding erbij, output is 9v gelijkspanning en 0,5 ampAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t34rhjVKbfYbOkPDm_mx-pAFlFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S1IYHYhNofNAhQwv4In1O5AN.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Djunkie_NL Je reageert op een oud topic, ik denk (en hoop) dat de topicstarter z'n vraag al beantwoord is en dat zijn Sitecom weer werkt.

• pietervanhuizen
Djunkie_NL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:56:
Ik heb deze switch liggen met de originele voeding erbij, output is 9v gelijkspanning en 0,5 amp[Afbeelding]
Bedankt! Ik had het 'tijdelijk' anders opgelost door een apparaat te verplaatsen, dus je bericht is zeer welkom!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:58
Djunkie_NL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:56:
Ik heb deze switch liggen met de originele voeding erbij, output is 9v gelijkspanning en 0,5 amp[Afbeelding]
Apart dan wel, ik heb hier ook de LN-120 en LN121 (8 poort) nog liggen.
Deze hebben toch beide een 5V(1A/2A) adapter. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JH2IgXyKzZdtqWJjJudmZnCXKJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9adsHMdp7Qrfb0A76bLjDtFn.jpg?f=fotoalbum_large

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk, dat is dus mijn punt van een jaar terug: twee apparaten met zelfde typenr kunnen bij dit soort relabelende merken onder de motorkap fors verschillen en dus andere stroomeisen hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1