Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Btw terug gave en arbeidsuren als je zelf legt en aansluit

Pagina: 1
Acties:

• Masterxx
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb afgelopen week zelf mijn panelen gelegd en aangesloten. Heb nu alleen een rekening van de aangeschafte materialen.
Mag ik nu mijn arbeidsuren ook verrekenen met de belastingdienst (btw over de uren)? Zelf een rekening opstellen dus.
Ik ben straks tenslotte een kleine ondernemer.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:51
Het lijkt me niet dat je btw mag terugvragen die je niet betaald. Wat denk je zelf?

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11 05:29
Die vlieger gaat niet op, het moet door een erkend installatie bedrijf uitgevoerd worden met uiteraard een btw factuur.

Vraag mij trouwens ook af hoe het verzekering technisch is als er schade/brand ontstaat waarbij de zelf geplaatste installatie bij betrokken is als oorzaak.

[ Voor 40% gewijzigd door Hari-Bo op 11-12-2021 11:33 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

<knip>Deze discussie is off-topic en al vaak genoeg gevoerd. Terug on-topic!

[ Voor 94% gewijzigd door Septillion op 13-12-2021 09:14 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11 05:29
<knip> Idem

[ Voor 126% gewijzigd door Septillion op 13-12-2021 09:14 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Masterxx schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:42:
Ik heb afgelopen week zelf mijn panelen gelegd en aangesloten. Heb nu alleen een rekening van de aangeschafte materialen.
Mag ik nu mijn arbeidsuren ook verrekenen met de belastingdienst (btw over de uren)? Zelf een rekening opstellen dus.
Ja maar dan moet je die BTW die je zelf ontvangt ook weer afdragen hè.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:08
Masterxx schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:42:
Nee dat mag niet, klaar. 8)

zou heel verwarrend en onlogisch worden. Je kunt op zich wel een factuur maken voor jezelf met uren en daarover de btw. Maar die BTW over die uren moet je dan ineens ook afdragen aan de belastingdienst en krijg je dan via de zonnepanelen-route weer terug.... Netto nul resultaat dus, behalve dat je ineens een veel ingewikkelder BTW-aangifte moet doen.

Wees gewoon blij dat je zoveell geld kunt besparen dat je het zelf doet EN ook nog eens BTW terug kan vragen over de materialen die je hebt gekocht :+

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:06
Nee, BTW die je niet betaalt kan je ook niet terugvragen.

Wat betreft "maar de verzekering", die stelt dat het deugdelijk aangesloten moet zijn. Als jij het zelf deugdelijk kunt aansluiten mag dat gewoon.

Kijk voor de grap eens rond op GoT en andere plaatsen wat "professionele" bedrijven soms aanleggen. Kabels door de regenbuis, 3 fase laadpalen aangesloten met een kroonsteentje in een gietmof die niet wordt vol gegoten, te ver gestripte draden, etc. Of ook mooi: 32A kookgroepen op een 1x25A fase terwijl de kookplaat ook op een krachtgroep kan. Die laatste is in de nieuwbouw heel populair.

• Masterxx
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-08-2024
_JGC_ schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:43:
Nee, BTW die je niet betaalt kan je ook niet terugvragen.

Wat betreft "maar de verzekering", die stelt dat het deugdelijk aangesloten moet zijn. Als jij het zelf deugdelijk kunt aansluiten mag dat gewoon.

Kijk voor de grap eens rond op GoT en andere plaatsen wat "professionele" bedrijven soms aanleggen. Kabels door de regenbuis, 3 fase laadpalen aangesloten met een kroonsteentje in een gietmof die niet wordt vol gegoten, te ver gestripte draden, etc. Of ook mooi: 32A kookgroepen op een 1x25A fase terwijl de kookplaat ook op een krachtgroep kan. Die laatste is in de nieuwbouw heel populair.
Klopt dit mag gewoon. Anders zou je ook geen lampje/fitting meer zelf aan mogen sluiten.....Kan ook brand door ontstaan..... Je moet natuurlijk wel kennis van zaken hebben. Die heb ik want ben zelf elektromonteur incl NEN3140 certificaat. Maar van BTW etc heb ik geen kaas gegeten daarom deze vraag. Maar dat weet ik nu ook weer. Bedankt allemaal.
Pagina: 1