LG CX maakt harde geluiden bij wissel input (static/kraken)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 21:52
Ik had er in mijn oude huis als last van toen mijn LG CX aan een Thenaudio Sharc hing: bij het wisselen tussen HDMI-inputs en/of interne LG-apps, kraakt of piept het geluid even. Het is heel irritant, maar ik dacht toen: ach, in mijn nieuwe huis koop ik een LG-soundbar, en dan is het vast voorbij.

Niet dus. :'(

Ik heb echt geen idee waar het aan ligt. De HDMI-kabel (ik werk via eARC en met de interne luidsprekers gebeurt het niet) heb ik uiteraard al gewisseld met een andere. Dit is sowieso niet dezelfde als dat ik in mijn oude huis gebruikte. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Ik dacht juist: een LG-oled met een LG-soundbar moet wel een goed huwelijk zijn. Nu is het geluid nog erger dan bij mijn antieke Sony-setje.,

Het gebeurt bijvoorbeeld als ik van HDMI3 (Nintendo Switch) naar HDMI1 (KPN) switch. Of vanuit de Netflix-app naar een HDMI. Het lijkt ook te gebeuren als de PS5 van HDR naar niet-HDR gaat. Het lijkt dus iets met het wisselen van display-modi te zijn.

Edit: het verdwijnt als ik uit passthrough ga, maar dat lijkt me geen oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door ap3nr0ts op 11-12-2021 00:00 ]