Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamo1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-03 08:50
Beste trekkies,

De door mij aangekochte serie Star Trek TNG op marktplaats, heeft een beschadigde dvd in seizoen 3.
Het gaat om disk 7, waarop oa de seizoensfinale aflevering 26 The Best of Both Worlds: Part 1 staat.

En alleen die aflevering, een tweeluik met een seizoensclifhanger voor part 2 in seizoen 4, bevindt zich op het beschadigde deel van de dvd..
Op de dvd is zichtbaar een beschadiging te zien een donkere vlek, een soort schroeiplekje lijkt het alsof er iets heets op heeft gestaan.
Het door mij gebruikte programma DVD decryptor loopt zich erop stuk, komt er na lang en vaak proberen niet doorheen.

Mijn vraag is wie kan mij verder helpen met deze aflevering?

Bedankt en groet,
Martijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, de oplossing ligt voor de hand maar die mag niet genoemd worden waarschijnlijk.

Geen idee of je al een andere mogelijkheid hebt geprobeerd om de DVD eerst naar ISO of iets dergelijks te dumpen en daarna met een ripper/decryptor de inhoud te extracten?

En anders is het, hoe vervelend ook, denk ik einde verhaal voor die disk. Uiteindelijk is het een dun laagje polycarbonaat met een nog dunner laagje reflecterend materiaal; dat kan (nadruk) best makkelijk en definitief beschadigd zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:54

Robtimus

me Robtimus no like you

MAX3400 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:26:
Tja, de oplossing ligt voor de hand maar die mag niet genoemd worden waarschijnlijk.
Hoezo, wat is er mis met Netflix? ;)

Zie ook https://www.justwatch.com...-trek-the-next-generation

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:26:
IANAL of expert wat betreft copyright, maar dit vind ik wel een interesssante vraagstelling.

Je zou toch denken dat je gewoon een werkende versie van van die aflevering binnen mag hengelen omdat je ook gewoon netjes het (beschadige) orgineel bezit.
Alleen binnenhengelen he, niet uphengelen ;)

Zijn er experts die hier meer inzicht in kunnen verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:47
Lanfear89 schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:03:
[...]

IANAL of expert wat betreft copyright, maar dit vind ik wel een interesssante vraagstelling.

Je zou toch denken dat je gewoon een werkende versie van van die aflevering binnen mag hengelen omdat je ook gewoon netjes het (beschadige) orgineel bezit.
Alleen binnenhengelen he, niet uphengelen ;)

Zijn er experts die hier meer inzicht in kunnen verschaffen?
Geen expert, maar ik kan hier wel inzicht in bieden, omdat ik deze vraag al eens gesteld heb aan Arnoud Engelfriet en dit was zijn antwoord.
https://www.security.nl/p...aydisc+al+hebt+gekocht%3F

@TS: vervelend, ik herken dit ook. In het verleden heb ik via MP de dvd boxes gekocht van ST ENT, VOY, DS9. Ook daar zijn meerdere onspeelbare schijfjes bij. Blijkbaar hebben die dingen een eindige houdbaarheid :)
Als je de disc niet meer kunt fixen, dan kan je kijken op Netflix of anders ergens op internet naar een soort van download zoeken :p