Instabiel systeem na flashen BIOS.

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29
Hoi,

Ik heb zojuist mijn Abit KT7's (geen KT7A zoals in signature) BIOS geflashed van ZT naar 3C (de nieuwste stabiele). Ik heb alles volgens de procedures gedaan, veilige dos modus zonder toestanden geladen. AWDFLASH gestart en BIOS geflashed. Heel mooi allemaal, maar nadat ik de computer opnieuw had opgestart en alles ingesteld had, heb ik een gigantisch instabiel systeem. Als ik bijvoorbeeld de Mediaplayer opstart, duurt het bijna een kwartier voor dat ie opgestart is, terwijl dat met een 800 Mhz processor toch niet nodig moet zijn. Ik gebruik Windows ME en heb deze ook al opnieuw geïnstalleerd na het flashen, zonder enige verbetering. Ik heb de procedures voor de SB live niet gevolgd omdat ik geen 5.1 versie heb, en dat was ook niet nodig in het vorige BIOS.

Weet iemand waar het probleem kan zitten? Heb ik iets verkeerd gedaan?

Please help

tnx

BTW. Ik heb het CMOS ook al gecleared (via moederbord jumper).

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmmm, kan het hier dan weer niet zijn, dat die ME al dat geheugen opslokt, dat je daar nu (xtra) last van hebt, was een patch voor uitgekomen geloof ik, misschien dat dat het enigszins verbetert, en anders: nog een keer flashen, of eventueel de oude bios terugzetten.

• LollieStick
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:35 schreef Sundead het volgende:
Hmmm, kan het hier dan weer niet zijn, dat die ME al dat geheugen opslokt, dat je daar nu (xtra) last van hebt, was een patch voor uitgekomen geloof ik, misschien dat dat het enigszins verbetert, en anders: nog een keer flashen, of eventueel de oude bios terugzetten.
Ik zet hem liever niet terug omdat dit BIOS wel een probleem bij mij oplost met de ISA slot. En aan ME ligt het ook niet want 98SE is geen haar beter.

• LollieStick
Waar kan ik die patch vinden voordat ik er wel last van krijg. Staat ie toevallig bij WindowsUpdate? Dan is ie geïnstalleerd.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
http://www.tweakers.net/nieuws/17831

Daar staat meer over die geheugen bug in windows, misschien dat daar wat tussen staat

Succes!!

• LollieStick
Heeft iemand nog meer ideeën of ook problemen met dit BIOS? Alle informatie is welkom!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je oude bios terug flashen ?
Ik bedoel als het werkt, dan werkt het.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Volgens mij is bios 3R ietsje nieuwer. Probeer die is, anders raad ik ook aan, om terug te gaan naar je vorige.

• LollieStick
Op woensdag 22 augustus 2001 12:12 schreef alexie het volgende:
Volgens mij is bios 3R ietsje nieuwer. Probeer die is, anders raad ik ook aan, om terug te gaan naar je vorige.
Sorry, ik heb nu 3R. Heb verkeerd gekeken. Ik heb het probleem dus nog steeds, wat kan ik beter doen wachten of terugstappen?

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 22:48 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

Sorry, ik heb nu 3R. Heb verkeerd gekeken. Ik heb het probleem dus nog steeds, wat kan ik beter doen wachten of terugstappen?
Steeds een versie nummertje terugstappen totdat het werkt :?

Ik bedoel, een BIOS update moet wel werken, en als het werkt dan werkt het ook, of niet soms?
Pagina: 1